پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

مدیرمسئول فرداباشکایت جوانفکرمحکوم شد

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 245991
در پی شکایت روزنامه ایران از مدیر مسئول سایت فردا به دلیل انتشار مطلبی با عنوان «در روزنامه دولت چه می گذرد»،در حکمی از سوی دادگاه 1057 کارکنان دولت که به صورت غیابی صادر شد، سجاد نوروزی به تحمل 91 روز حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شرایطی صادر شده که چندی پیش، چند تن از دیگر فعالان رسانه‌های خبری نیز به احکام مشابهی محکوم شده بودند.
به گزارش جهان، سجاد نوروزی در گفتگو با مهر با تایید این خبر گفت: «طی حکمی که امروز به بنده ابلاغ شده است اینجانب محکوم به 91 روز حبس تعزیری شده‌ام. حکمی که از هر حیث با مطالعه سوابق حقوقی پرونده‌های مشابه بسیار عجیب است.»

وی افزود: «پرسش اساسی و کاملا حقوقی در این خصوص این است چگونه انتشار یک شکواییه صنفی که از سوی تحریریه روزنامه ایران در اختیار سایت فردا قرار گرفته است چنین مجازاتی را در پی دارد اما هتاکی هر روزه، اهانت به نهادهای رسمی نظام، تئوریزه کردن انحراف و خط و نشان کشیدن برای مسئولین ارشد نظام در روزنامه ایران که به صورت مداوم و هر روزه پیگیری می‌شود با قاطعیت‌هایی این چنین مواجه نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «مطابق اطلاعیه‌های رسمی دستگاه قضا، آقای جوانفکر محکوم به یک سال حبس قطعی بوده و این حکم در مرحله تجدید نظر تایید شده است. بر این اساس ایشان با عنایت به نص قانون هم اکنون باید در حال گذراندن دوران محکومیت خود باشند. امری که تا به حال اتفاق نیفتاده است و ایشان به روال سابق اقدامات مجرمانه خود را ادامه می‌دهد. این استاندارد دوگانه چگونه توجیه می‌شود؟»

مدیر مسئول سایت فردا اظهار کرد: «سایت فردا بنا به وظیفه انقلابی و مکتبی خود در مواجهه با جریان‌های انحرافی و ضد انقلاب کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد. و همان مواجهه‌ای را که با دشمنان خارجی و ایادی بیگانه در عرصه رسانه دارد با جریان‌های انحرافی که در پی تهی کردن ساحت معنوی نظام از مضامین متعالی منظومه فکری امام (ره) و رهبری هستند نیز سامان می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد که این حکم بهای مبارزه با جریان انحرافی است که در دولت ریشه دارد؛ بهایی که نیروهای انقلابی از پرداختن آن هیچ ابایی ندارند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالب است وقتی دادگاه محل تشخیص متهم است چرا از مجرمی که در دادگاه جرمش اثبات شده دفاع می کنید و او راانقلابی و دلسوز می دانید؟؟؟
United States
جهان بيا سنت احترام به قانون را رواج دهيم.