جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزايش15درصدي‌ترافيك نسبت‌به سال‌گذشته

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 245940
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد گفت: 10 ميليون دانش آموز در طرح هميار پليس شركت كرده كه از ميان اين دانش آموزان پليس‌هاي مدرسه انتخاب شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، سردار اسكندر مومني صبح امروز با حضور در دبيرستان «مهديه» تهران ضمن نواختن زنگ مهر و آغاز به كار پليس مدرسه با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد و هفته دفاع مقدس گفت: در مهرماه ضرب‌آهنگ زندگي تغيير مي‌كند، چرا كه علاوه بر حضور 12،5 ميليون دانش آموز، خانواده‌هاي آنان نيز تمام توجه خود را معطوف به آموزش و تربيت دانش آموزان مي‌كنند.

وي با بيان اينكه اولين و مهمترين راه اجتماعي شدن انسانها در محيط مدرسه و آموزش و پرورش شكل مي‌گيرد گفت: اين در حالي است كه افراد در مدرسه با انضباط اجتماعي آشنا مي‌شوند.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه قانون جديد راهور اهميت و جايگاه بسيار ويژه‌اي براي حفظ سلامتي در نظر گرفته است گفت: كمك و همراهي خانواده بزرگ آموزش و پرورش سبب نهادينه شدن فرهنگ ترافيك در ميان دانش آموزان شده و تشكر ويژه‌اي از مسئولان آموزش و پرورش و دانش آموزان دارم.

وي با بيان اينكه دانش آموزان كمك شاياني به ارتقاي فرهنگ ترافيك مي‌كنند گفت: اين افراد در حالي وارد جامعه مي‌شوند كه قوانين در وجود آنان نهادينه شده است.

مومني با بيان اينكه حضور هر دانش آموزان در هر خودرو به منزله حضور پليس است گفت: در چند سال اخير كه شاهد كاهش سوانح و همچنين افزايش ارتقاي ترافيك بوده‌ايم مرهون زحمات مسئولان آموزش و پرورش و دانش آموزان است.

وي با بيان اينكه ظرف يكسال گذشته 1/5ميليون راننده جديد موفق به اخذ گواهينامه شده‌اند گفت: اين در حالي است كه يك ميليون و 400 هزار خودرو نيز شماره گذاري شده‌اند.

مومني با بيان اينكه قانون و مقررات راهنمايي و رانندگي پس از 40 سال روزآمد شده است گفت: در اين قانون توجه خاصي به امنيت و ايمني دانش آموزان شده است.

وي با بيان اينكه آغاز به كار پليس مدرسه از اين مدرسه شروع شده است گفت: شايد در هيچ جاي دنيا مقررات دقيقي در مورد پليس مدرسه اينگونه نباشد كه به دانش آموزان به اين ميزان بها داده شود.

وي با بيان اينكه اگر راننده‌اي به دستور ايست پليس مدرسه توجه نكند سه تا پنج نمره منفي دريافت مي‌كند، گفت: حكم پليس مدرسه همانند حكم پليس است و اگر كسي به فرمان ايست اين پليس بي توجهي كند علاوه بر جريمه، سه تا پنج نمره منفي نيز دريافت خواهد كرد.

مومني با بيان اينكه پليس‌هاي مدرسه از ميان همياران پليس انتخاب مي‌شوند، گفت:‌ 10ميليون دانش آموز در طرح هميار پليس، پليس را همراهي مي‌كنند كه پليس‌هاي مدرسه نيز پس از كسب آموزش‌هاي لازم وارد طرح پليس مدرسه مي‌شوند.

وي با بيان اينكه اگر در چند سال گذشته اتفاقات بزرگي در حوزه كاهش تلفات و ارتقاي فرهنگ ترافيك رخ داده است مرهون تلاش‌هاي وزارت آموزش و پرورش و ديگر سازمان‌ها و رسانه‌ها بوده‌ايم گفت‌: اميد است طرح پليس مدرسه تا پايان سال در سراسر كشور اجرايي شود.

مومني در ادامه با بيان اينكه پليس‌هاي مدرسه پس از كسب آموزش‌هاي لازم داراي لباس و پرچم ويژه پليس مدرسه مي‌شوند گفت:‌ اين افراد در قالب پليس مدرسه فعاليت كرده و مستقيما اعمال قانون نمي‌كنند و تخلفات رانندگان را در برگه‌ها و دفترچه‌هايي كه پس از كسب آموزش‌هاي لازم به آنها تعلق مي‌گيرد يادداشت و به ماموران پليس تحويل مي‌دهند.

وي در مورد ترافيك روز اول مهر نيز گفت: ترافيك سنگيني در خيابان‌هاي تهران به چشم مي‌خورد اما ترافيك خيابان‌هاي منتهي به مراكز شهر روان‌تر بود.

وي با بيان اينكه در مجموع ترافيك نسبت به مهر سال گذشته افزايش يافته است، گفت: پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد كه شاهد افزايش 10 تا 15 درصدي ترافيك نسبت به مهر سال گذشته باشيم چرا كه دو ميليون وسيله نقليه جديد وارد چرخه حمل‌ونقل شده است.

مومني با بيان اينكه هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي متولي انجام شده است گفت: با هماهنگي‌هاي انجام شده عمليات‌هاي عمراني تا حد امكان متوقف خواهد شد.

وي با بيان اينكه ماموران پليس در ميادين و چهار راه‌ها حضور خواهند داشت گفت: حضور مستمر آنان باعث شده است كه نسبت به بازگشايي گره‌هاي ترافيكي اقدام كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *