پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

اتمام حجت وزير اقتصاد با دانشجويان

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۴۲
کد مطلب: 245826
درحاليكه دانشجويان بورسيه و غيربورسيه متقاضي ارز بارها از توقف ارايه ارز دانشجويي ابراز نگراني كرده و مسوولين نيز قول‌هاي مبني بر عدم توقف ارز دانشجويي داده بودند، با اين حال وزير اقتصاد با اعلام خبر توقف ارز دانشجويي براي دانشجويان غيربورسيه، حجت را بر دانشجويان تمام كرد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ارز دانشجویی خاطرنشان کرد: اصولا دو گروه دانشجو داریم؛ عده‌ای خودشان تصمیم گرفتند برای تحصیل از کشور خارج شوند كه بورس هم نیستند که طبیعی است بانک مرکزی هیچ وقت برای تامین ارز آنها تعهدي نداشته و آنها می‌توانند از بازار استفاده کنند. اما در مورد کسانی که بورس هستند و در ساز و کارهای رسمی اعزام شده‌اند آنها می‌تواند از ارز مرجع استفاده کنند.

وی كه در يك گفت‌و‌گوي تلويزيوني سخن مي‌گفت، در عين حال تاكيد كرد: ما به اندازه کافی ظرفیت برای تربیت دانشجو در داخل كشور داریم و جز در موارد ضروری لزومی ندارد ارز را از کشور خارج کنیم.

اين در حاليست كه دانشجويان بورسيه نيز براي دريافت ارز دانشجويي همچنان با مشكلات زيادي دست‌و‌پنجه نرم مي‌كنند، به گونه‌اي كه درپي تعلل وزارت علوم در اعزام دانشجويان به خارج از كشور، دكتر ملاباشي رييس سازمان دانشجويان نيز به خبرنگار ايسنا گفته بود: بورسيه‌هايي كه عجله دارند مي‌توانندبا هزينه شخصي اعزام شوند.

وي افزود: دانشجوياني كه كانديد بورسيه هستند در صورتي كه براي رفتن عجله دارند، مي‌توانند با هزينه شخصي اعزام شوند و ما نيز همزمان با دريافت بودجه، مقرري‌شان را پرداخت مي‌كنيم.

دكتر محمود ملاباشي در اين رابطه تصريح كرد: با توجه به اينكه در حال حاضر بودجه كافي براي اعزام برخي از كانديداهاي بورسيه وجود ندارد، بنابراين اين دانشجويان مي‌توانند با هزينه شخصي بروند و پس از دريافت اعتبار بودجه ما هزينه‌ آنها را پرداخت خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين پيشنهاد "حذف ارز دانشجويي" در طرح ۹ ماده‌ای ارزی مجلس برای سامان‌دهی وضعیت ارزی کشور كه از سوي رييس كميسيون اقتصادي مجلس مطرح شده بود ولي از سوي سوي مسئولان بانك مركزي و وزارت علوم تاييد نشد، به گونه‌اي كه مسلمي مدير كل امور بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم نيز گفته كه بانك مركزي در اين رابطه اعلام كرده كه برنامه خاصي در ارتباط با حذف ارز دانشجويي نداشته و دستوري نيز تاكنون صادر نشده است.

اين مساله در مجلس نيز واكنش به اين موضوع متفاوت است، در حالی که سخنگوی هیات رئیسه مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق مجلس با وزرای اقتصادی برای حذف ارز دانشجویی و ... خبر داده‌اند، اما زاهدي ريیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اين باره گفته بود كه دانشجویان نگرانی نداشته باشند؛ زیرا تاکنون تصمیمی به جهت اجرا اخذ نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این سیاست های هیجانی ارز دانشجویان را با تاوان سنگین مواجه کرده است . دانشگاههای خارج از کشور کاملا به رصد گفته ها و عملکرد مسئولین اقدام میکنند . مثلا از زمانی که متوجه شده اند که نامه ای را که برای سفارت صادر میکنند برای دریافت ارز با نرخ 1226 تومان است دانشجویان را برای صدور نامه گواهی به انحای مختلف مجبور به پرداخت مبالغی میکنند . خوب این مبالغ داده شده است و نامه را با کلی دوندگی به سفارت و منتظر تایید سفارت که مجدد سیاست جدید تقسیم دانشجویان به بورسیه ای و غیر بورسیه ای اعلام و تمامی مراحل به باد هوا رفت.
Iran, Islamic Republic of
مدیر یعنی کسی که بحرانها را به درستی و با مدیریت پشت سر بگذارد بدون اینکه آب از اب تکان بخورد ! این آقای وزیر هم مثل بقیه مشغول پاک کردن صورت مسئله برای حل نکردن موضوع است ! ایشان همان باید .....را ادامه دهد ! اینکه بگوید هر که خودش رقته درس بخواند ما مسئولیت تامین ارزش را نداریم همان لحن درون .....را به کار برده ! و مثل پدری است که بچه اش را در اوج بحران جوانی به امان خدا رها کند ! آقای وزیر شما اگر احتمال بسیار ضعیف هم بدهی که با این کاری که میکنی باعث همه گونه..............
Iran, Islamic Republic of
لازم به ذكر است
كه ارز به دانشجويان بورس خارج از كشور هم پرداخت نمي شود با اين عنوان كه
فعلا بودجه نداريم و بودجه وزارت علوم كاهش پيدا كرده
امسال اكثر افراد بورسيه هاي خارج با پيشنهاد وزارت علوم مجبور به تبديل بورس "خارج به داخل" شدند.

چقدر مسولان .....بازي مي كنند
يك روز مي گن ارز دانشجويي حذف ميشه، بعد تكذيب مي كنند! بعد ميگن براي اينا هست براي اونا نيست! صداقت چيز خوبيه آقا!