پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نوشیدنی خطرناک برای خانمها

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 245125
آیا می دانید همین نوشانه ای که همراه غذا میل می کنید چقدر برای سلامتی شما ضرر دارد ؟
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، البته این ضرر در خانم ها به مراتب بیشتر و جبران نا پذیر تر از آقایان است.

پوکی استخوان در خانم ها: وجود گاز نوشابه باعث می شود که مواد غذایی خاصی از جمله کلسیم در معده و روده جذب نشوند و کمبود این مواد غذایی باعث بروز پوکی استخوان به خصوص در خانم ها می شود . اسید فسفریك (یا فسفات) كه می ‌توانید نام آن ‌را بر روی بسیاری از بطری‌های نوشابه دید ، وقتی وارد بدن می ‌شود باعث خروج كلسیم از استخوان و در نتیجه پوكی استخوان می‌ گردد

بی اشتهایی:همچنین وجود کافئین در نوشابه باعث ایجاد نوعی اعتیاد به مصرف نوشابه می شود که در نتیجه مصرف نوشابه شخص به مراتب زیاد شده و باعث بروز سوء تغذیه در فرد و همچنین وجود کالری زیاد نوشابه باعث می شود که فرد دچار سیری کاذب و میل به غذای کمتری داشته باشد و سوء تغذیه فرد بدون اینکه متوجه آن باشد افزایش پیدا می یابد .

بالا بردن فشارخون:از دیگر ضررهای نوشابه می توان به فشار خون اشاره کرد . فشار خون که اکثر مردم بر این گمانند که فقط از طریق قهوه و چای بالا می رود ، با نوشابه چند برابر بیش از چای و قهوه بالا می رود و برای خانم ها هم بیش از آقایان خطر دارد.

تخریب دندان ها:نوشابه به دلیل داشتن كربوهیدرات فراوان (همان قند خودمان!) و اسید (به ویژه اسید فسفریك) روی مینای دندان ها تاثیرات عمیق و باعث خردگی دندان ها می شود . در صورتی که مایل به استفاده از نوشانه می باشید در صورت امکان از نی و به همراه غذا میل کنید . ( توجه کنید نوشانه را در دهان زیاد نگه ندارید و سریع قورت دهید قابل توجه والدین عزیز که ضررات نوشابه بر دندان های کودکان به مراتب بیشتر خواهد بود .

قند خونتان بالا میرود: با توجه مطالعاتی که بر روی 50 هزار زن انجام شده ، نشان داده که مصرف روزانه یک بطری یا بیشتر نوشابه، خطر ابتلا به دیابت را در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بطری در ماه نوشابه مصرف می ‌کنند، 80 درصد افزایش می ‌دهد .

چاقی:هر بطری نوشابه به طور متوسط حاوی 20 قاشق چای خوری شکر می باشد . مصرف این مقدار شکر باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه ایجاد چاقی می‌ شود . تحقیقات نشان داده است که مصرف 355میلی ‌لیتر نوشابه در روز خطر چاقی را در کودکان تا 60 درصد افزایش می ‌دهد ( حتماً شما هم می‌ دانید، افرادی که از کودکی چاق می ‌شوند، در آینده به سختی می ‌توانند خود را لاغر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *