جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

طرح آشتی ملی پوچ است

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 245085
دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد.البته عده‌ای با رفتن به رسانه‌های دشمن با مردم قهر کرد‌ه‌اند که مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند.
به گزارش جهان، حبیب‌الله عسگر‌اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط‌ امام و رهبری در گفت‌وگو با فارس به تشریح وضعیت اصولگرایان، نحوه ورود اصلاح طلبان به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده و بررسی طرح آشتی ملی در کشورمان پرداخت.

مشروح گفت‌وگو با وی به شرح زیر است: 

** در حال حاضر فعالیت‌های جبهه پیروان در راستای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری در چه مرحله‌ای قرار دارد. آیا بر روی گزینه خاصی به جمع بندی رسیده‌اید؟


جبهه پیروان در حال حاضر طبق گفتمان اصولگرایی فعالیت‌های خود را برای انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری آغاز کرده و از این‌رو در نظر دارد با مشخص کردن برنامه و تیم، طبق مطالبات خود وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شود.

آهنگ همگرایی در جبهه پیروان برای انتخابات در دست جامعتین قراردارد

**آیا این جبهه برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر به صورت مستقل عمل خواهد کرد؟

 باتوجه به اینکه گروه‌ها و احزاب متعددی در زیر مجموعه جبهه پیروان قرار دارند لذا به طور حتم در انتخابات هر یک از این گروه‌ها باید دیدگاه و نظرات خود را در مورد گفتمان، برنامه و تیم رئیس‌جمهور آینده مطرح کنند از این رو به طور حتم با آغاز گفت‌وگو‌ها در میان گروه‌های زیر مجموعه جبهه پیروان می‌توان امیدوار بود که نهایتاً به یک همگرایی و جمع‌بندی معقول در راستای ورود به انتخابات آتی برسیم.

نکته مهمی که در جبهه پیروان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن توجه شود این است که آهنگ همگرایی در درون این تشکل در دست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز است بر همین اساس امیدواریم که به یک ائتلاف در سطح ملی در عرصه انتخابات نایل شویم.

**ارزیابی شما از فعالیت‌های مستقل برخی احزاب برای انتخابات آینده چیست؟ آیا اصولگرایان باید به صورت منسجم و یکپارچه وارد عمل شوند یا مستقل عمل کنند؟


در کشور ما رجال مذهبی و سیاسی زیادی وجود دارند و خوشبختانه دچار قحط‌‌ الرجال نیستیم از این رو  فعالیت‌های مستقلی که از سوی گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی اصولگرا برای ورود به انتخابات انجام می‌شود قابل ارزش است زیرا سبب می‌شود ظرفیت‌های اصولگرایی خود را نشان ‌دهند و نهایتاً با هم‌افزایی موجب بسط ید ولایت فقیه در حوزه سیاست ‌شوند.

** آیا احتمال وجود برخی تغییرات در جبهه پیروان خط و امام ورهبری وجود دارد؟

اصول حاکم در جبهه پیروان و مسیر حرکت در این تشکل به صورت شفاف و روشن است از این رو مفهوم تغییرات در این جبهه معنایی ندارد چراکه این جبهه با رمز همگرایی و حرکت روی اصول مسیر خود را در عرصه سیاسی کشور مشخص کرده است.

وجود نامزد‌های متعدد در درون اصولگرایان یک فرصت محسوب می‌شود

** شما در اظهار نظر جدید خود عنوان کردید که 40 نامزد برای انتخابات مطرح است، راهکار شما برای رسیدن به یک نامزد واحد چیست؟

وجود نامزدهای متعدد در درون خیمه اصولگرایی یک تهدید نیست بلکه یک فرصت برای خدمت محسوب می‌شود از این رو به طور حتم اصولگرایان در انتخابات آینده به خواست خداوند با گفت‌وگو به تفاهم خواهند رسید.

طرح آشتی ملی در کشورمان جایگاهی ندارد/آشتی بین انقلاب و ضد انقلاب معنی ندارد


**نظر شما در مورد طرح آشتی ملی چیست، آیا کشور ما در شرایط فعلی به چنین طرحی نیاز دارد؟

موضوع آشتی ملی مربوط به کشورهایی است که احزاب و گروه‌ها در آن دچار اختلافات شدید، تضادهای آشتی‌ناپذیر، وزن مساوی و پایگاه مردمی هستند و این در حالی است که این وضعیت در کشور ما وجود ندارد.

چراکه با لطف خداوند بین مردم ما وحدت ملی وجود دارد و درک آنها از فضای سیاسی و شرایط کشور از برخی نخبگان هم بیشتر است و حتی گاهی به نخبگان خط می‌دهند.

در کشور ما دو مفهوم انقلاب و ضد انقلاب وجود دارد، وزن ضد انقلاب در همان روزهای اول انقلاب اندازه‌گیری شد که کمتر از دو درصد بود بنابراین آشتی بین انقلاب و ضد انقلاب معنی ندارد.

کسانی که دلشان برای اسلام و کشور می‌سوزد با هم اختلاف فاحشی ندارند آنها درک درستی از منافع و مصالح ملی دارند به طوری که شاهدیم در ایام برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران هیچ حیاتی از سوی ضد انقلاب دیده نشد و  فقط در فضای مجازی حرف‌هایی مطرح شد.

آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد و این در حالی است که این فضای به لطف خدا در کشور ما وجود ندارد و فقط عده‌ای با رفتن به آن طرف آب و فحاشی و هتاکی در رسانه‌های دشمن مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند تا بحثی به نام آشتی ملی موضوعیت پیدا کند.

اصلاح‌طلبان رفته‌اند؛ اگر قرار بود بیایند در کنار ملت می‌ماندند

**نظر شما در مورد اصلا‌ح‌طلبانی که با فتنه‌گران اعلام برائت نکردند چیست، آیا می‌توانند به عنوان نامزد در انتخابات حضور پیدا کنند؟

قانون انتخابات شرایطی برای رئیس جمهور قائل است اگر شورای نگهبان این شرایط را در هرکس احراز کند او حق پیدا می‌کند که در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کند.

اصلاح‌طلبان یا دوم خردادی‌هایی که از مردم در فتنه سال 88 جدا شدند اگر توفیق سلام صادقانه مجدد پیدا کنند و مورد تایید صلاحیت قرار گیرند می‌توانند در انتخابات به عنوان نامزد حضور و شرکت داشته باشند ولی آنها رفته‌اند که نیایند اگر قرار بود بیایند در کنار ملت می‌ماندند و با قرار گرفتن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور یک صدا از شرف و حیثیت ملت دفاع می‌کردند.

اصلاح‌طلبانی که در نظام باقی مانده و اسلام، قانون اساسی، امامت و ولایت را قبول داشته و دارند و حساب خود را از عوامل برانداز فتنه و هر نوعی از انحراف جدا نگه داشته باشند با احراز صلاحیت‌شان از جانب شورای نگهبان در متن انتخابات مردمی قرار می‌گیرند.

داشتن برنامه مستقل مغایرتی با گفتمان اصولگرایی ندارد

**گفته شده است که حزب موتلفه نامزد مستقل خواهد داشت، نظر شما درباره این اقدام موتلفه که برخی آن را تک‌‌روی سیاسی می‌خوانند چیست؟

حزب مؤتلفه اسلامی یک حزب با سابقه‌ای نزدیک به بیش از نیم قرن است از این رو بر اساس چشم‌انداز 15 ساله حزب باید گفتمان مؤثر و برنامه مشخص داشته باشید و در تشکیل دولت اسلامی با دیگر نیروهای انقلاب مشارکت کند و هم‌افزایی داشته باشد.

داشتن نامزد مستقل، برنامه مشخص و گفتمان مغایرتی با این موضوع ندارد که موتلفه در فرآیند گفت‌وگوها در دامنه اصولگرایی برای ائتلاف شرکت نکند.

حزب موتلفه فعالانه در جریان فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات آینده شرکت می‌کند ولی ممکن است با گزینه مورد نظر خود یا گزینه مشترک در میان اصولگرایان وارد انتخابات شود.

رئیس‌جمهور آینده باید برنامه مدونی برای پاسخگویی به مطالبات مردم داشته باشد

**نظر شما درباره مهم‌ترین ویژگی کاندیدای انتخابات آتی چیست، برخی می‌گویند ضرورت دارد نگاه و فهم دقیق اقتصادی داشته باشد و برخی می‌گویند بینش بین‌المللی ضرورت است، نظر شما در این باره چیست؟


بر این باورم مهمترین ویژگی رئیس دولت یازدهم این باید باشد که تکرار گفته‌ها و چهره‌های گذشته نباشد و درک درستی از مطالبات مردم و رهبری در دهه چهارم انقلاب داشته باشد.

رئیس جمهور آینده باید درجه‌ای از فرهیختگی، بصیرت، ادب، صدق و امانت‌داری را داشته باشد. تا شورای محترم نگهبان رجال مذهبی سیاسی بودن او را احراز کند. فکر می‌کنم شورای نگهبان با تجربه‌های پیشین این بار درباره احراز صلاحیت رجل مذهبی و سیاسی بودن دقت مضاعفی خواهد داشت.

رئیس جمهور آینده باید برنامه مدونی برای پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم داشته باشد و در خط چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله پنجم حرکت کند.

مردم در انتخابات 92 به کسی رای خواهند داد که نقد سنجیده و مؤدبانه‌ای از عملکرد دولت‌های گذشته به ویژه دولت نهم و دهم داشته باشد.

مسئله اشتغال، معیشت کارمندان، بازنشستگان، کم درآمدها، مسکن و کنترل هوشمند تورم و گرانی برای مردم فوق‌العاده مهم است لذا وجود این توانایی ها در نامزد ریاست‌جمهوری الزامی است زیرا مردم خواهان کسی هستند که مشکلات را درک کرده و می‌تواند از پس حل آنها بر بیاید.

رئیس جمهور آینده باید از نظر بین‌المللی وجاهت لازم را داشته باشد و دانش سیاسی او بقدری باشد که قدرت درک عبور از پیچ تند تاریخ را داشته باشد.

**آیا جنابعالی به این موضوع اعتقاد دارید که نامزد‌های انتخاباتی باید برنامه‌ها و کابینه خود را معرفی کنند؟


اگر رئیس جمهور آینده در اندازه و ویژگی‌هایی لازم برای تصدی این سمت باشد به طور حتم اگر برنامه و اعضای کابینه خود را هم معرفی کند مردم با درک بیشتر و شفافیت بهتری رای خواهند داد.

**به نظر شما جریان انحرافی و فتنه‌گران برای انتخابات آینده چه برنامه‌ای دارند؟


در این باره نمی‌توان صحبت کرد باید از مواضع گذشته، حال و آینده هرکدام از جریان‌ها به برنامه‌های آینده آنها پی‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *