پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اجرای حکم دیوان عدالت اداری درباره مرتضوی

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 244887
لغو ابلاغ سعید مرتضوی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیوان عدالت ارسال شده است.
به گزارش جهان، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هئیت امناء سازمان تامین اجتماعی ابلاغ سعید مرتضوی را لغو کردند.
 
علی اکبر بختیاری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: رای دیوان عدالت اداری درباره مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با لغو ابلاغ او از سوی وزیر و هئیت امنا اجرایی شده و دیگر مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
 
وی افزود : لغو ابلاغ سعید مرتضوی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیوان عدالت ارسال شده است.
 
اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که احمد توکلی به عنوان نماینده مجلس به رسانه ها اعلام کرد که به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم. بعد هم طرح استیضاح وزیر کار مطرح شد و مرتضوی هم قول داد تا کنار برود. هر چند داستان استیضاح وزیرکار منتفی شد ولی مرتضوی همچنان بر صندلی ریاست صندوق تامین اجتماعی تکیه زد اما نمایندگان مجلس شکایت خود را دنبال کردند. تا اینکه پرونده در دیوان عدالت مطرح و در کمیسیون تخصصی مورد بحث قرار گرفت.
 
سرانجام حجت الاسلام محمد جعفر منتظری - رئیس دیوان عدالت اداری کشور - اعلام کرد: حکم انتصاب "سعید مرتضوی" با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب آقای مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *