شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۷

اگر نامزد شویم می‌گويند بايد سران فتنه را محکوم کنی؛ این یعنی ریزش راي‌مان!

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۹
کد مطلب: 244820
برخلاف تكاپوي خاتمي براي امكان حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده، عضو مركزيت حزب مشاركت مي گويد با وضعيت فعلي شركت در انتخابات رياست جمهوري منتفي است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، علي شكوري راد در مصاحبه با يك هفته نامه كه مي گويد امكان چاپ نيافته، گفته است: اصلاح طلب ها در انتخابات مجلس انسجام زيادي از خود نشان دادند وقتي آقاي خاتمي معيارهاي شركت در انتخابات را طرح كرد و گفت اگر تحقق يابد شركت مي كنيم اگر نه امكان شركت سلب مي شود تقريبا يك اجماع خوبي سر اين موضوع شكل گرفت و تا آخر خط هم اين انسجام باقي بود. موارد نقضش آنقدر كم بود كه قابل ملاحظه نبود؛ به جز راي دادن شخص آقاي خاتمي كه كمي بحث برانگيز شد(!)

وي همچنين با برحذر داشتن اصلاح طلبان از حضور در انتخابات گفته است: تعدادي از نيروها در زندان هستند و خلاصه عرصه را تنگ كرده اند. از طرفي با اين مجريان و ناظران و رسانه هاي حكومتي تضمين لازم براي انتخابات آزاد وجود ندارد و اينها همه عواملي است كه بسياري از اصلاح طلب ها را منصرف مي كند كه به انتخابات به عنوان يك فرصت واقعي نگاه كنند. آنها مي گويند: «انتخابات آينده انتخابات ما نيست»، نه مي توانيم به مجريان انتخابات اعتماد كنيم كه آراء را واقعي بخوانند و نه به ناظران كه صلاحيت ها را درست بررسي و عادلانه اعلام نظر كنند. از همه اينها هم كه بگذريم در طرف مقابل اين صرافت يافت نمي شود كه در انتخابات آينده اگر يك نامزد، به هر اندازه اصلاح طلب، انتخاب شود بگذارند كه كار كرده و برنامه اش را اجرا كند.

اين عضو حزب منحله مشاركت ضمن گفتمان همكاري حزب متبوع خود با طيف هاي مختلف ضدانقلاب كه از جمله در ارتباطات عناصر فراري اين حزب با گروهك ها جلوه گر است، مدعي شده «ما پوزيسيوني هستيم كه از قدرت بركناريم و در حقيقت اين اپوزيسيون است كه الان قدرت را در دست گرفته است».

اتخاذ اين سياست كبكي! در حالي است كه در تجمعات مربوط به فتنه سبز عليه اسلام و جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و امام و رهبري هتاكي صورت گرفت اما با اين حال جريان نفاق مدعي اصلاحات به همكاري خود با محافل ضد انقلاب ادامه داد و حتي اوباش ضدانقلاب را مردمان خداجو توصيف كردند و تا به امروز هم حاضر نشده اند عليه اين تحركات زنجيره اي ضدانقلاب موضع بگيرند.

شكوري راد در ادامه اين مصاحبه گفته است: با شرايط موجود هيچ چشم اندازي براي شركت اصلاح طلبان در انتخابات آينده وجود ندارد... جناح حاكم حتي خاتمي را تحمل نمي كنند. او حتي اگر بيايد و تاييد هم بشود، بعيد است او را تحمل كنند.

وي با اذعان به بن بست به وجود آمده براي فتنه گران مي گويد: يكي از اصلاح طلب ها كه قصد داشت براي انتخابات بيايد با دوستانش مشورت كرده بود. آنها به او گفته بودند اگر بخواهي بيايي اول آنها مي گويند بايد تاييد كني كه در انتخابات گذشته تقلب نشده است اگر تاييد نكني كه آنها نيز تو را تاييد نمي كنند اگر بكني كه بخش مهمي از رايت مي ريزد. بعد هم اگر تاييد كردي دست برنمي دارند مي گويند بايد به اصطلاح خودشان سران فتنه را محكوم كني و مرزبندي كني اگر نكني، تاييد نمي شوي. اگر بكني، كه رفته اي بيرون دايره اصلاح طلبي و چيزهاي ديگري هم از تو خواهند خواست كه اگر اجابت بكني كه ديگر آن وقت اصلاح طلب نيستي. بنابراين از ما چه انتظاري داري؟

گفتني است عضو حزب مشاركت به دلايل كاملا روشن سعي كرده صورت مسئله را عوض كند چرا كه به فرض محال تاييد صلاحيت نامزد مورد حمايت افراطيون، آنها بايد توضيح دهند كه چگونه هم ادعاي بي پايه تقلب را مطرح كرده اند و هم مجددا در همان مكانيزم انتخاباتي وارد مي شوند؟ در واقع مسئله اول تاييد يا عدم تاييد نامزد آنها نيست بلكه آنها در يك بن بست خود ساخته افتاده اند و حالا هم با عنايت به تحركات خاتمي نگرانند كه مجددا مانند انتخابات مجلس نهم، سكه يك پول شوند و تمام رشته هاي خود را توسط امثال خاتمي پنبه شده ببينند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....بر فنته گر از خ... تا ش.... این دشمنان دین و ایران و این شیفتگان قدرت و ثروت باد
مگه تو کشور دوست و برادر اصلاح طلبان یعنی آمریکا می آن هر مخالف نظامی رو تایید صلاحیت می کنن بیا تو انتخابات کاندیدا بشه که حالا این فتنه گران وطن فروش این انتظار رو از کشوری که ادعا می کنن کوچکترین ازادیی نداره میخوان؟
Iran, Islamic Republic of
همه رای اصلاح طلبان در یک فولکس جا میشود!
چه کم حافظه اند این جماعت چپ بین؟!
Iran, Islamic Republic of
......به هرچی اصلاح طلبه
به همین خیال باش!
Iran, Islamic Republic of
چیزی بنام حزب مشارکت بعد از برنامه ریزی سران آن برای براندازی وجود ندارد . چرا نادانسته به این جنازه متعفن می دمید تا زنده شود .