شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

زنان چادری شیعی به استقبال پاپ رفتند

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 244641
یکی از اولین چیزهایی که پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان پس از خروج از فرودگاه بیروت مشاهده کرد ، زنان شیعی پوشیده در چادرهای مشکی و صدها پیشاهنگ حزب الله بودند که برای استقبال از او آمده بودند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرودگاه بین المللی رفیق حریری دربیروت واقع در کرانه مدیترانه و در قلب پایتخت لبنان که اکثر ساکنان نواحی جنوب آنرا شیعیان تشکیل می دهند و حامیان پرقدرت جنبش حزب الله لبنان هستند ، قراردارد.
 
دختران و پسرانی که درجاده فرودگاه بیروت منتظر آمدن بندیکت هستند،همگی از اعضای سازمان پیشاهنگی مهدی(عج) هستند. مهدی ( عج ) نام دوازدهمین امام مسلمانان شیعی است که از چندین قرن قبل به طور اسرار آمیزی ناپدید ( غایب) شده و شیعیان مشتاقانه منتظر ظهور او هستند.
 
آنها به تناسب سن و سال شان پیراهن هایی به رنگ آبی یا خاکی به تن دارند که به تصویر آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار انقلاب ایران مزین شده است.
 
بسیاری از کودکان پرچم های لبنان را در دست دارند و بعضی هایشان نیز پرچم های واتیکان را در دست هایشان تکان می دهند.
 
زیر تابش گرمای خورشید آخر تابستان ، کودکان بزرگتر صبورانه انتظار می کشند در حالیکه کوچکترهایشان از بازی در یک روز تعطیل مدارس لذت می برند.
 
یک پسر 10 ساله همانطور که به یک حصار ( فنس ) در جاده فرودگاه تکیه داده و پرچم لبنان را در دست دارد ، فریا می زند ˈ پاپ اینجاست ! پاپ اینجاست! ˈ
 
یک دختر پیشاهنگ 12 ساله به نام فاطمه ( فاطیما ) که یک روسری اسلامی آبی رنگ پوشیده است ، می گوید:ˈاز آمدن پاپ خیلی خوشحالم، او همه ما را خوشحال کرده است و ما فقط می خواهیم جشن بگیریمˈ.
 
باعبور کاروان حامل پاپ،پرچمهای زرد و سفید در اهتزازند و بالونهای قرمز رنگ بر فراز فرودگاه دیده می شوند.
 
جالب اینجاست که رنگ امضا(رنگ سمبولیک) حزب الله که همان رنگ روسری(یا دستمال گردن ) پیشاهنگان می باشد ، به رنگ زرد است و رنگ پرچم واتیکان زرد و سفید است.
 
فاطمه در پاسخ به این سووال که او به این نکته فکر نمی کند که پاپ یک مسیحی است ونه یک مسلمان ، می گوید : فقط به این فکر می کنم که خوب است که همه ما در این روز خوشحال باشیم.
 
حسن 14 ساله که در انتظار بسر می برد ، گفت : ما درلبنان همگی انگشتان یک دست هستیم.
 
باتوجه به اختلافات فرقه ای ناشی از جنگ مخرب داخلی سالهای 1975 – 1990 میلادی که برای کودکان موضوعی اتفاق افتاده در گذشته است ، حسن گفت : من نه فقط دوستان شیعی بلکه دوستانی از مسلمانان سنی هم دارم.
 
سازمان پیشاهنگان مهدی ( عج ) که فقط در لبنان است، برای خوشامد گویی و استقبال ازپاپ سازماندهی شده اند.
 
حسن به خبرگزاری فرانسه گفت : ما هرگز از یک شخصیت بین المللی تا این حد و اندازه استقبال نکرده ایم ، این یک رقابت است. کودکان بسیار هیجان زده اند و سازماندهی آنها مشکل است.
 
گروه نوازندگان پیشاهنگام مهدی(عج)در استقبال از کاروان موتوری پاپ طبل می کوبیدند و شیپور می نواختند، اگرچه برای بعضی از پیشاهنگان بزرگتر دیدن پاپ اهمیت داشت ولی برای کوچکترها این چنین نبود.
 
زهرا یک دختر پیشاهنگ 9 ساله گفت:نمی دانم پاپ از کجا میاید ولی از اینکه او اینجاست خوشحالم ، استقبال از او لذت بخش تر از بودن در مدرسه است.
 
درهمان نزدیکی یک گروه از بانوان شیعه از سرتا پا سیاه پوش نیز برای خوشامدگویی به پاپ آمده بودند.
 
یکی از این بانوان بنام ژولیت نایف از اهالی شهر بعلبک واقع در شرق لبنان با اتوبوس به بیروت آمده وهزینه سفر وی توسط حزب الله پرداخت شده بود.
 
وی گفت:این یک دیدار تاریخی است ، احساس می کنم پاپ برای آوردن صلح به لبنان کمک خواهد کرد، مایلم از پاپ تشکر کنم و در عین حال می خواهم از حسن نصرالله ( دبیر کل حزب الله لنبان ) هم برای کمکش به آوردن صلح به لبنان تشکر کنم ، راز صلح همزیستی است.
 
ایمان فارس یک معلم دبستان که هیجان زده است ، در حومه جنوبی بیروت ، که درجریان جنگ سال 2006 میلادی بین اسراییل و حزب الله به شدت از طریق هوا بمباران شد ، زندگی می کند.
 
وی گفت:کسانی که بین مسلمانان و مسیحیان فرق قایل می شوند فقط میخواهند کشورمان را نابود کنند ، بعد از تمام اینها ، اولین بانویی که روسری پوشید ( سرکرد ) مریم مادر مسیح بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *