شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کودکان بحرینی یک آمریکایی را مسلمان کردند

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 244598
یکی از سوال هایی که آنها از من پرسیدند این بود که دین شما چیست؟ و من در پاسخ گفتم مسیحی هستم. در مقابل من هم همین سوال را از آنها پرسیدم و همگی جواب دادند ما مسلمان هستیم در حالی که بسیار به آن افتخار می کردند.
به گزارش جهان به نقل از شفقنا اظهار داشت: جرمن جکسون، نوازنده آمریکایی گیتار که پس از مسلمان شدن نام خود را به محمد عبدالعزیز تغییر داد، گفت: گروهی از کودکان بحرینی موجب شدند که من مسلمان شوم.
 
روزنامه الشعب چاپ مصر نوشت: جکسون داستان مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد که در سال 1989 در سفر به برخی کشورهای منطقه خاورمیانه به بحرین رفتم و در آنجا با تعدادی از کودکان ساکن منامه، پایتخت این کشور هم صحبت شدم.
 
یکی از سوال هایی که آنها از من پرسیدند این بود که دین شما چیست؟ و من در پاسخ گفتم مسیحی هستم. در مقابل من هم همین سوال را از آنها پرسیدم و همگی جواب دادند ما مسلمان هستیم در حالی که بسیار به آن افتخار می کردند.
 
من در ادامه گفت و گو با کودکان بحرینی مسایل بیشتری را در مورد دینشان از آنها پرسیدم تا جایی که هر یک از آنها مسایلی را در مورد اسلام برایم بیان کردند که شگفت زده شدم.
 
جکسون در ادامه گفت: آن کودکان به میزان زیادی به دین خود افتخار کرده و با شادمانی وصف نشدنی از آن سخن می گفتند. پس از بازگشت از بحرین احساس کردم که من نیز مسلمان خواهم شد به همین دلیل با یکی از دوستانم به نام علی درباره این احساس که مدتی بود در درونم جوانه زده بود، صحبت کرده و به او گفتم که مایلم بیشتر در مورد اسلام بدانم درنتیجه با او به عربستان سفر کردم تا موضوعات بیشتری را در مورد اسلام بیاموزم.
 
جکسون در ادامه گفت: در عربستان مسلمان شده و احساس کردم یک بار دیگر متولد شده ام اما سوالهای بی جواب بسیاری داشتم که به دنبال پاسخی برای آن بودم و بیشتر این سوال ها در مورد مسیحیت و عیسی(ع) بود و جالب اینکه از زمان مسلمان شدن پاسخ های قانع کننده ای برای آن یافتم.
 
اوگفت: در عربستان نوارهای بسیار زیبایی از یک مبلغ اسلامی به نام یوسف اسلام به دستم رسید که حاوی مناظره در مورد اسلام و مسیحیت بود و از این نوارها مطالب زیادی را آموختم.
 
این نوازنده آمریکایی در مورد بازتاب مسلمان شدنش در بین افراد خانواده گفت: این اقدام برای تمام اعضای خانواده بسیار غیرمنتظره و شگفت آور بود به ویژه اینکه آنها از رسانه ها مطالب متعددی در مورد اسلام شنیده بودند. از جمله موضوع تعدد زوجات در اسلام زیرا آمریکایی ها هرگز حکمت مجاز بودن تعدد زوجات در اسلام را درک نمی کنند. هرچند خیانت زوجین در جامعه آمریکا رواج دارد درحالی که اسلام به هر مسلمان اجازه می دهد در صورت توان مالی، بیش از یک همسر اختیار کند و به این ترتیب از مشکلات طلاق و خیانت همسران جلوگیری می کند.
 
این تازه مسلمان شده آمریکایی در ادامه گفت: مسلمانان در جهان عربی همسران و کودکان خود را بسیار دوست دارند و زنان از نظر آنها جایگاه ویژه و قابل احترامی دارند و من از شیوه تربیتی در جوامع اسلامی بسیار متعجب وشگفت زده شدم.
 
وی گفت با وجود اینکه کتاب های زیادی در باره اسلام در اختیار دارد اما معمولا فقط قرآن می خواند زیرا احساس می کند که همه این کتابها برگرفته از قرآن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *