پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کتک‌خوردیم تابگوییم سپاهی هستیم+عکس

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 244161
چندی پیش افراد مسلح در سوریه چند شهروند سوری دارای تابعیت ایرانی را در یکی از مناطق دمشق ربوده و آنها را به داشتن ارتباط با سپاه پاسداران متهم کردند، برای شنیدن حقیقت امر با این افراد در دمشق به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.
به گزارش جهان، گروهک‌های تروریستی مسلح درحالی به عملیات‌ها و اقدامات خرابکارانه خود در سوریه ادامه می‌دهند که بخش قابل ملاحظه‌ای از این عملیات‌ها شهروندان سوری را قربانی می‌کند و در ربودن، شکنجه، تهدید امنیت و ایجاد وحشت در بین آنها منجر می‌شود.
 
در این راستا یک گروهک تروریستی اقدام به ربودن شماری از شهروندان سوری کرد که دارای تابعیت ایرانی بودند و مدعی شدند که این افراد با سپاه پاسداران در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بوده‌اند.
 
این تروریست‌ها در ادامه ادعاهای خود گفته‌اند که این افراد در سوریه می‌جنگند و گروهک‌های تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» آنها را دستگیر کرده‌اند.
 
اما نیروهای ارتش سوریه این افراد را از قبضه اسارت تروریست‌های مسلح آزاد کردند، این درحالی است که تروریست‌های مسلح این افراد را تحت شکنجه وادار به اعتراف‌هایی کرده بودند که مد نظر ایشان بود.
 
خبرنگار فارس در دمشق دیدارهایی با این افراد انجام داده و با آنها درباره واقعیت آنچه در دوران اسارتشان گذشته، اینکه چه دست‌هایی در ربودن آنها فعال بودند، و نحوه آزادی‌شان توسط ارتش سوریه به گفت‌وگو نشسته است.
 
****متن کامل این گفت‌وگوها به شرح ذیل است****

  https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244161-1.jpg
 
 
گروهک‌های تروریستی در لباس ارتش سوریه ما را ربودند
 
یکی از این افراد در این ارتباط : برای عرض تسلیت نزد یکی از بستگان خود در نزدیکی منطقه «سیدی مقداد» رفته بودیم که در یک مرکز ایست و بازرسی متوقف شدیم.
 
ما را از نیروهای سپاه معرفی کرده و فیلم گرفتند و به شبکه العربیه فرستادند
 
وی می‌افزاید: تصور می‌کردیم که این مرکز ایست و بازرسی وابسته به نیروهای ارتش سوریه است، اما خیلی زود متوجه شدیم، آنها از گروهک‌های تروریستی هستند که لباس‌های ارتش سوریه را به تن کرده‌اند.
 
این شهروند سوری می‌گوید: تروریست‌ها وقتی دیدند که ما مدارکی در اختیار داریم که ثابت می‌کند ما تابعیت ایرانی داریم، ما را ربوده و به منطقه «التضامن» بردند و سپس ما را متهم کردند که از نیروهای سپاه پاسداران هستیم.
 
وی افزود: سپس از ما فیلمبرداری کرده و فیلم ما را به شبکه العربیه فرستادند که اخبار دروغینی درباره حوادث جاری در سوریه پخش می‌کند.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244161-2.jpg

بعد از متهم شدن به ارتباط با سپاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم
 
همچنین یکی دیگر از افراد ربوده شده که یک جوان سوری است،‌ در این ارتباط به فارس توضیح داد که یک گروهک تروریستی آنها را در نزدیکی منطقه «سیدی مقداد» ربوده و به منطقه «التضامن» بردند،‌ چون آنها مدارکی را نزد ما یافتند که تابعیت ایرانی ما را ثابت می‌کرد.
 
وی افزود: آنها ما را به وابستگی به سپاه پاسداران متهم کردند و سپس اقدام به شکنجه و ضرب و شتم ما کردند که پس از ورود ارتش سوریه به منطقه التضامن ما از اسارت تروریست‌های مسلح آزاد کرده و نجات دادند.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244161-3.jpg

به دروغ گفتند من تک تیرانداز هستم و فیلم آن را به العربیه فرستادند
 
اما سومین فرد ربوده شده نیز درباره نحوه ربودن خود گفت: در حال رفتن به منطقة زینبیه برای عرض تسلیت به یکی از بستگان خود بودیم که در نزدیکی منطقه «سیدی مقداد» با یک گروهک مسلح برخورد کردیم.
 
وی می‌افزاید: آنها وقتی مدارکی را نزد ما یافتند که تابعیت ایرانی ما را ثابت می‌کرد،‌ ما را بازداشت کردند. در حالی‌که ما با وجودی‌ که دارای تابعیت ایرانی هستیم، اما سوری الاصل می‌باشیم ولی آنها ما را به همین بهانه ربودند.
 
این شهروند سوری می‌گوید: تروریست‌های مسلح پس از ربودن، ما را به منطقه التضامن برده و در آنجا از ما بازجویی کردند و سپس اقدام به فیلمبرداری کرده و سپس به ما اطلاع دادند، تصاویر و فیلم‌های گرفته شده از ما را به شبکه العربیه داده‌اند و صحبت‌های دروغینی به ما نسبت داده شد، از جمله اینکه گفته شد، من یک تک تیر انداز هستم.
 
وی گفت: ما 20 روز نزد آنها در اسارت بودیم که به لطف ارتش سوریه از دست تروریست‌های مسلح نجات پیدا کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چراتابعییت ایرانی