پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نظر مردم کانادا درباره قطع روابط با ایران

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 244109
در نظرسنجی روزنامه کلگری هرالد کانادا که از چند روز پیش آغاز 65 درصد مردم این کشور با تصمیم اوتاوا در قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرده اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه کلگری هرالد از روز هشتم سپتامبر تاکنون یک نظرسنجی را روی پایگاه این روزنامه قرار داده است.
 
در این نظرسنجی از مردم کانادا سوال شده که که آیا باتصمیم دولت کانادا درباره تعطیلی سفارت این کشور در ایران و اخراج دیپلماتهای ایرانی موافق هستید؟
 
 در پاسخ به این نظرسنجی تاکنون قریب به 65 درصد مخاطبان مخالفت خود را با تصمیم دولت متبوعشان ابراز داشته اند و تنها 35 درصد اعلام کرده اند که این تصمیم را تایید می کنند.
 
خاطرنشان می شود تصمیم اخیر دولت کانادا که با تبعیت از آمریکا و انگلیس اتخاذ شده، طی روزهای اخیر واکنش شخصیتهای آکادمیک کانادایی و اقشار مردمی را در پی داشته است.
 
در همین حال امروز برخی رسانه های کانادایی به تبعات تصمیم اخیر دولت محافظه کار "جوزف هارپر" نخست وزیر کانادا اشاره کرده اند و تاکید دارند: از دست دادن مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران که از پیامدهای احتمالی تصمیم اخیر خواهد بود،به نفع مصالح کانادا نیست
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *