پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هکرها نخست‌وزیر قطر را "ترور" کردند

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 243921
شبکه الجزیره قطر با تکذیب خبر منتشر شده از سوی یکی از سامانه‌های خبرپراکنی خود مبنی بر ترور نخست وزیر قطر، بار دیگر این مسأله را به هکرها نسبت داد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، شبکه الجزیره قطر، خبر منتشر شده از سوی سامانه انتشار خبرهای پیامکی مبنی بر ترور نخست وزیر در دفتر امیرقطر را تکذیب کرد.
 
این دومین بار طی کمتر از یک هفته است که الجزیره از نفوذ هکرها به سامانه های الکترونیکی خود خبر می دهد.
 
دیروز شبکه های اجتماعی و به‌ویژه تویتر به نقل از الجزیره، از ترور "حمد بن جاسم آل ثانی" نخست‌وزیر قطر در دفترش در دوحه خبر دادند.
 
در این اخبار همچنین تأکید شد که "موزه بنت ناصر المسند" همسر امیر قطر در این ماجرا به صورت سطحی مجروح شد.
 
با انتشار گسترده این خبر، شبکه الجزیره قطر تأکید کرد: "خبر ترور نخست وزیر و وزیرخارجه در دفتر امیر قطر بی اساس است، و این خبر به دلیل هک شدن سامانه خدمات پیامکی شبکه الجزیره منتشر شد".
 
پس از مدتی این شبکه دوباره اعلام کرد: "3 خبر اخیر که از طریق سامانه پیامک‌ها درباره نخست وزیر و موزه و برگزاری جام جهانی در دوحه منتشر شده، نادرست است و درنتیجه نفوذ هکرها به این سامانه منتشر شده است".
 
سه شنبه گذشته نیز هکرها به پایگاه های اینترنتی الجزیره عربی و انگلیسی قطر نفوذ کردند. هکرها هدف از نفوذ به پایگاه های اینترنتی الجزیره قطر را "حمایت از گروه های تروریستی مسلح و انتشار خبرهای دروغ و ساختگی" اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *