چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

علاقه يک رئيس جمهور براي زندگي در ايران

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 242833
معاون تشريفات ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت:كشورهاي عربي از عظمت ميزباني تهران شگفت‌زده شده بودند و رئيس هيئت لبناني در اين باره گفته بود اين عظمت قطعا نشأت گرفته از يك اراده ملي است.
به گزارش جهان، مجتبي سروش‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه بسياري از هزينه‌هاي صرف شده براي پذيرايي از ميهمانان جبران شده است اظهار داشت: بخشي از هزينه‌ها هزينه‌هاي سرمايه‌اي بوده؛ به عنوان نمونه ما ساختمان اجلاس سران را بازسازي كرده‌ايم و در واقع يك نوع سرمايه ملي را مورد بهره‌برداري قرار داده‌ايم.
 
وي  ادامه داد: بخشي از هزينه‌ها به افراد شاغل در اجلاس صرف شده بود كه بسياري از اين هزينه ها نيز برگشته است در واقع ما هم ورودي مناسب و هم خروجي قابل توجه داشتيم.
 
معاون تشريفات ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اشاره به جبران صرف حداقل تعيين هزينه‌ها براي كارهاي تشريفاتي اجلاس بيان داشت:‌ از ابتدايي ترين لحظه تا برگزاري اجلاس تا آخرين لحظه آن با نكات و خاطرات زيادي همراه بود ولي آن چيزي كه قابل توجه بود صبر و حوصله مردم در كمك و همكاري با نهادهاي امنيتي و راهنمايي رانندگي بوده است.
 
وي با بيان اينكه 350 مسير تردد در شهر تهران مديريت شده بود، تصريح كرد: كمترين مشكل را در تردد مردم داشتيم؛ هر چند كه مرزهاي جغرافيايي اجلاس فقط به تهران مربوط نمي‌شد و اجلاس متعلق به همه ايران بود.
 
سروش‌پور در ادامه اين مصاحبه با اشاره به ديدار رئيس جمهور كره شمالي با مقام معظم رهبري گفت: مقام معظم رهبري در حاشيه اين ديدار از همه عواملي كه در برگزاري هرچه بهتر اجلاس سران نقش داشتند،اعلام رضايت كردند و ما هم اميدواريم رضايت ايشان، رئيس جمهور و همه مردم را فراهم كرده باشيم.
 
وي همچنين تصريح كرد: نمايندگان دفتر مقام معظم رهبري راهنمايي‌ها و مشورت‌هاي خوبي را به ما انتقال دادند و اين براي ما خيلي مهم بود كه رهبر معظم انقلاب بر روي اسكان سران تاكيد ويژه‌اي داشتند.
 
معاون تشريفات ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در مورد نظر ميهمانان درباره ميزباني تهران گفت:‌ ميهمانان در كل نظر مثبتي در كم و كيف برگزاري اجلاس داشتند به عنوان نمونه رئيس جمهور يك كشور حتي ابراز علاقه كرده بود بعد از دوران رياست جمهوري‌اش چند سال در ايران زندگي كند.
 
وي اضافه كرد: حتي برخي كشورهاي عربي از عظمت ميزباني تهران شگفت‌زده شده بودند و رئيس هيئت لبناني در اين باره گفته بود كه حقيقتا ما عظمت و بزرگي ايران را از نزديك مشاهده كرديم و اين عظمت قطعا نشأت گرفته از يك اراده ملي است.
 
سروش‌پور با بيان اينكه نتايج و آثار مثبت اين اجلاس تا سه سال آينده هم محرز خواهد بود، اظهار داشت: ما در بحث تشريفات كار ريشه‌اي انجام داده‌ايم و حدود 300 نفر مدير تشريفاتي را تربيت كرده‌ايم كه مي‌توانند در آينده نيز در سفرهاي توريستي خارجي به ايران نقش‌آفريني كنند.
 
معاون تشريفات ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد به نحوه پذيرايي در سطوح مختلف به ميهمانان اجلاس تهران اشاره كرد و گفت:‌ ما در سطح اول به هتل‌داران برمي‌گشتيم و در اين بخش آشپزهاي مرتبط با سلايق مختلف را در نظر گرفته بوديم و سطح دوم نيز ضيافت‌هاي اجلاس در روز برگزاري نشست‌هاي مختلف بود.
 
سروش‌پور اضافه كرد: حتي وزير يكي از كشورها كه كشورش جزو 10 كشور برتر اقتصاد دنياست ابراز علاقه كرده بود كه در ايران و در كارهاي اقتصادي و تجاري با ايران همكاري‌هاي دوجانبه و مشتركي داشته باشند و حسرت مي‌خورد چرا انقدر دير ايران را شناخته است.
 
وي همچنين در خصوص نقل‌ قول‌هاي وزير مورد اشاره گفت: در ايران سه عنصر در كنار هم هستند؛ عنصر اسلامي بودن، دوم تكيه بر اصول سنتي و سوم جنبه‌هاي مدرن قرن بيستم؛ و اين ظرفيت‌هاي خوبي را براي پيشرفت ايجاد مي‌كند.
 
معاون تشريفات ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد همچنين با اشاره به مديريت خوب در نقل و انتقال سران از محل اجلاس به هتل‌هاي‌شان اظهار داشت: حدود 150 خودرو در فاصله 30 دقيقه در سالن محل اجلاس سران جابجا مي‌شدند و ما مفتخريم كه در اين مورد بدون حتي داشتن يك مشكل تصادف، اين كار را به سرانجام رسانديم.
 
سروش‌پور در خاتمه ضمن تشكر از كليه مسئولين در برگزاري اجلاس خاطرنشان كرد: جا دارد كه از قرارگاه ثامن‌الحجج و همچنين قرارگاه امام علي (ع) و كليه برادران عزيزمان در سپاه پاسداران، نيروي انتظامي ناجا، راهنمايي و رانندگي و شهرداري تهران تشكر كنم كه ما را در برگزاري هرچه بهتر و پرشكوه‌تر اجلاس ياري كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *