کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نسل جديد جت مافوق صوت +عکس

13 شهريور 1391 ساعت 10:20

ناسا براي واقعيت بخشيدن به ايده سفر با نسل جديد جت‌هاي مسافربري پيشرفته، بودجه 100 هزار دلاري را به پروژه هواپيماي مافوق صوت محققان دانشگاه ميامي اختصاص داده است.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در طرح ارائه شده توسط محققان دانشگاه ميامي به سرپرستي دكتر «گچنگ ژا»، امكان پرواز جت مافوق صوت با هر دو سمت بال فراهم شده و درعين حال سوخت كمتري در مقايسه با جت مافوق صوت كنكورد مصرف مي شود.
 
در هواپيماهاي تجاري معمولي طول بال ها براي كندن و بلند كردن بدنه هواپيما بسيار بلند در نظر گرفته شده است، درحاليكه طرح جديد جت مافوق صوت يك هواپيماي چهارگوش ستاره اي شكل با دو بال بلند و دو بال كوتاه است.

 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000242/nf00242623-1.jpg

در سيستم مفهومي هواپيماي مافوق صوت با بال دو طرفه، هنگام برخاستن هواپيما از بال هاي بلندتر استفاده مي شود و زمانيكه هواپيما به سطح مافوق صوت رسيد، هواپيما با چرخش 90 درجه اي از بال هاي كوتاه تر خود استفاده مي كند.
 
دكتر «ژا» تأكيد مي كند: جت مافوق صوت جديد يك هواپيماي دوستدار محيط زيست است كه با توجه به مصرف كمتر سوخت در مقايسه با هواپيماي مافوق صوت كنكورد، مي تواند به توسعه نسل جديد جت هاي مسافربري پيشرفته تا سه دهه آينده منجر شده و طول مدت پرواز از نيويورك تا توكيو را از 15 ساعت به چهار ساعت كاهش دهد.
 
ناسا با هدف حمايت از طرح هاي ارائه شده در زمينه نسل جديد جت هاي مافوق صوت مسافربري بودجه 100 هزار دلاري تحقيقاتي در اختيار محققان دانشگاه ميامي قرار داده است.


کد مطلب: 242623

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/242623/نسل-جديد-جت-مافوق-صوت-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com