جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشریح شیوه برطرف کردن خستگی

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 242486
یک کارشناس اصلاح حرکات ورزشی با اشاره به مالش پا با آب‌ ولرم محتوی نمک برای برطرف کردن خستگی گفت: انجام حرکات اصلاحی ورزشی می‌تواند خستگی و فشار عصبی روزانه را به طور قابل توجهی از افراد بکاهد.
به گزارش جهان، صفر محمدیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توصیه‌هایی برای رفع خستگی و کاهش فشار عصبی روزانه در افراد اظهار داشت: افراد می‌توانند برای کاهش خستگی و فشار عصبی قبل از خواب یا در طول روز به مدت 7 دقیقه پاهای خود را در یک ظرف حاوی آب‌ و لرم محتوی نمک غوطه‌ور کنند تا منافذ کف پا در این اقدام باز شود. این کار می‌تواند به‌طور چشمگیری باعث کاهش خستگی و فشار عصبی شود.
 
وی افزود: این روش برای تمام افراد و مشاغل از جمله کارمندان، راننده‌ها و به خصوص ورزشکاران مفید است. افراد باید در این زمینه به صورتی پای خود را در داخل ظرف محتوی آب ولرم محتوی نمک قرار دهند تا محتوی این آب ظرف به ساق پای آنها برسد.
 
محمدیان ادامه داد: ‌در این زمان افراد باید پس از قرار دادن پای خود در آب ولرم محتوی نمک پاهای خود را به همدیگر مالش بدهند و پنجه‌های «پا» را باز و بسته کنند و در نهایت انگشتان پای خود را با دست ماساژ دهند.
 
این کارشناس اصلاح حرکات ورزشی تصریح کرد: پس از خشک کردن «پا» افراد باید به پشت دراز بکشند و سر خود را به سمت شمال قرار دهند تا بتوانند برای برقراری تعادل مناسب و جذب نیروهای مغناطیسی در حالت خوابیده اقدام کنند.
 
محمدیان گفت: افراد پس از خوابیدن پاهای خود را بر روی یک نشیمن‌گاه از جمله صندلی بالاتر از زمین قرار دهند و دست‌های خود را گره کرده و به طرف بالای سر و روی زمین قرار دهند و در این حالت یک نفس عمیق را حبس کنند و به سمت راست بچرخند و در این حالت تصور یک فضای سرسبز را در ذهن خود تداعی کنند و پس از چند ثانیه نفس حبس شده خود را خارج کنند.
 
این مربی ورزشی نیروهای ویژه ارتش با اشاره به اینکه افراد باید همین حالت را به صورت معکوس و به سمت چپ نیز با تمام توضیحات آن انجام دهند، افزود: این حرکات تجدید قوا و شارژ نیروی جوانی بدن را به خوبی محقق می‌کند و هیچگونه پیچیدگی و دشواری در این حرکات وجود ندارد.
 
محمدیان خاطرنشان کرد: انجام حرکات اصلاحی ورزشی بسیار می‌تواند در کاهش خستگی و فشارهای عصبی و حتی تسکین دردها مفید واقع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *