پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جاسوسی‌که‌نقش یک روحانی را بازی‌می‌کند!

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 242208
وی مسجدی در جنوب لبنان را در اختیار دارد. در یکی از جلسات هفتگی خود می گوید : برای ما افتخار و غروری نمانده است ، آنها غرور ما را شکسته اند و آن وقت ما مثل دیوانه ها دور آن می چرخیم و با آنان صحبت می کنیم .
به گزارش جهان به نقل از تابناک ، لبنان کشوری است که در سال های اخیر توانسته است تنوعات قومی م ومذهبی خود را به شکل ویژه ای مدیریت کند. اما پس از شروع و گسترش بحران در سوریه ، عده ای هم به تعمد درصدند که این کشور را دوباره وارد منازعات قومی و مذهبی کنند ، مساله ای که پاشنه آشیل جوامع مسلمان است و در طول تاریخ هم بارها استفاده شده و هنوز هم تازگی دارد.

روز جمعه دیلی استار لبنان گزارشی را منتشر کرده است که شیخ احمد الاسیر ، روحانی لبنانی در مسجدی که در جنوب این کشور در اختیارش است ، در حال تقویت نزاع های دینی بین شیعیان و اهل سنت در این کشور است .

بر اساس این گزارش در حالی که اغلب گروه های ملی و وطنی لبنان از اهل سنت و مسیحی ها و دروزی ها مقاومت جنوب این کشور را ستایش می کنند و در راه پیمایی های خود به نفع آنان در بیروت پایتخت لبنان محبوبیت مقاومت اسلامی را به رخ می کشند ، این روحانی تندور در نماز جمعه خود نیروهای مقاومت را با القاب سخیفی هم چون جانی خطاب می کند .

وی در یکی از جلسات هفتگی خود می گوید : برای ما افتخار و غروری نمانده است ، آنها غرور ما را شکسته اند و آن وقت ما مثل دیوانه ها دور آن می چرخیم و با آنان صحبت می کنیم .

پس از پیروزی مقاومت در جنوب علیه رژیم صهیونیستی ، احساس غرور جمعی سراسر لبنان را گرفته بود . اکنون ناظران نمی دانند که پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی غرور این روحانی افراطی را شکسته است یا مساله دیگری در میان است .

اما تحلیل گران می گویند این تلاش های تفرقه افکنانه اسیر اگر چه دنباله روی از روی کار آمدن اخوان المسلمین در مصر و تونس و تلاش آنان در سوریه است ، اما در همین حال آنان مدعی اند که برنامه های و سیاست های وی ، در قالب برنامه جدید آمریکا برای خاورمیانه و تجزیه کشورهای موجود به کشورهایی کوچکتر و در اندازه دولت شهر است .

از طرفی باید گفت برای غرب و آمریکا لبنان و سوریه یک پروژه هستند و وضعیت این دو کشور را در ارتباطی تنگنا با هم می خواهند همزمان به نفع خود و به زیان منطقه تغییر دهند .

علاوه بر این مسلمانان رادیکالی همچون اسیر به سرعت در جهان عرب در حال رشد هستند . کسانی که تا پیش از این سکولار بودند و بچه های خود را هم به مدارس سکولار می فرستادند ، اینکه می خواهند پرچم دار اسلام افراطی باشند.

این روحانی افراطی ماه گذشته هم با تجمع خود پیروانش در شهرهای جنوبی لبنان زندگی مردم را با مخاطره مواجه کرده بود وزمانی که متوجه شد نیروهای مقاومت وی را چندان جدی نمی گیرند ، خود و نیروهایش را از خیابان جمع کرد . اما وجود افرادی مثل وی ، همچنان تمامیت ارضی لبنان را تهدید می کنند . کسانی که درس غرب برای تجزیه طلبی کشورهایشان را خوب پس می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *