جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وزیر جدید امور خارجه‌ عربستان کیست؟

جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب: 242064
بسیاری از رسانه ها علاقه مند هستند که بدانند وزیر خارجه عربستان پس از 37سال چه کسی خواهد بود. مطالبی که در ادامه خواهد آمد در رسانه های فارسی موجود نمی باشند و عموما ترجمه شده از سایت ها و رسانه های عربی و انگلیسی هستند)
به گزارش جهان، وبلاگ تالمات و تاملات یک دانشجو در آخرین یاداشت خود به سابقه وزیر جدید امور خارجه عربستان پرداخته و نوشته است؛

*وزارت امور خارجه عربستان از سال 1975تا 2012در دست سعود الفیصل قرار داشته است سعود الفیصل فرزند چهارم از زن دوم ملک فیصل است(ملک فیصل سومین پادشاه عربستان دارای7همسر و 18فرزند بوده است)بسیاری از رسانه ها علاقه مند هستند که بدانند وزیر خارجه عربستان پس از 37سال چه کسی خواهد بود. مطالبی که در ادامه خواهد آمد در رسانه های فارسی موجود نمی باشند و عموما ترجمه شده از سایت ها و رسانه های عربی و انگلیسی هستند)


عبدالعزیز بن عبدالله پسر چهارم ملک عبدالله پادشاه کنونی عربستان سعودی است، ملک عبدالله دارای7پسر و 15دختر است که حاصل 18باز ازدواج وی می باشد.

2تن از زنان ملک عبدالله فوت کرده اند14تن دیگر زنان مطلقه ملک عبد الله هستند و عبدالعزیز بن عبدالله اولین فرزند از زن ششم ملک عبدالله است که  دارای اصلیت لبنانی می باشد،مادر عبدالعزیز جزء زنان مطلقه ملک عبدالله محسوب می شود.

عبدالعزیز در سال 1963در شهر ریاض به دنیا آمده است، وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه هرتفورشیر انگلستان است، وی سابقه فعالیت در گار ملی عربستان را داراست و به مدت 15سال دارای سمت های مختلفی در این سازمان بوده است،عبدالعزیز بن عبدالله از سال1991 یعنی زمانی که پدرش ولایت عهدی پادشاهی عربستان را بر عهده داشت به عنوان مشاور و معاون ولی عهد انتخاب شد، او اواخر تیر ماه 1390به عنوان معاون وزیر امور خارجه منصوب شد و از روز جمعه3شهریور1391به دنبال ناتوانی جسمی سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان،عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود از سوی پادشاه این کشور به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد وی مسلط به زبان انگلیسی است.

عبدالعزیز با دخترِ پسر عموی خود که از زنان سلطنتی خاندان آل سعود است ازدواج نموده و هم اکنون دارای1دختر به نام سدیم و 2پسر به نامهای عبدالله و خالد است.عبر بن ترکی بین ناصر بن عبدالعزیز آل سعود همسر عبدالعزیز بن عبدالله هم اکنون از وی جدا شده است.

وی که دارای گرایش های افراطی ضد سوری است در آوریل سال2011وی از سوی پدرش به عنوان مشاور در امور سوریه منصوب شده بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *