پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جايگاه جهاني ايران در توليد خودرو

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۵۴
کد مطلب: 240975
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به سير صعودی توليد در بخشهای مختلف، ايران درحال حاضر در توليد سيمان جزو 10 كشور برتر جهان، در توليد سرب و روی در خاورميانه اول، در توليد خودرو در رتبه سيزدهم جهان، در توليد فولاد هفدهم جهان و در توليد مس جزو 10 كشور برتر جهان است.
به گزارش جهان، مهدي غضنفري در جريان ديدار اعضاي هيات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامي، تعداد معادن فعال در كشور را در سال 1383 يعنی در آستانه آغاز به كار دولت دكتر احمدی‌نژاد، 3600 معدن و در سال جاری 5000 معدن اعلام كرد و افزود: ميزان توليد مواد معدنی نيز از 155 ميليون تن به 340 ميليون تن رسيده است.

افزايش ظرفيت توليد خودرو از 960 هزار در سال 1383 به دو ميليون خودرو در سال 1390، افزايش حدود سه برابری توليد سيمان در همين مدت و افزايش دو برابری توليد فولاد در هفت سال اخير از ديگر آماری بود كه وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد.

در گزارش وزير صنعت، معدن و تجارت افزايش صادرات غيرنفتی از حدود 31 ميليارد دلار در دولتهای هفتم و هشتم به 139 ميليارد دلار در دولت های نهم و دهم نيز مورد اشاره قرار گرفت.

وی گفت: در همين مقياس زمانی، صادرات فنی مهندسی از 6.3 ميليارد دلار به 18 ميليارد دلار رسيده و مجموع صادرات كالا و خدمات فنی و مهندسی 3.4 برابر شده است.

غضنفری با اشاره به روند كاهش واردات و افزايش صادرات گفت: در اين مدت نسبت واردات به صادرات با حدود 50 درصد بهبود، به 6.2 رسيده است.

تعامل جدی و گسترده با بخش خصوصی و اصناف نكته ديگری بود كه در گزارش وزير صنعت و معدن برجسته شده بود.

غضنفری همچنين با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان ملت ايران گفت: با مديريت فراز و نشيبهای بودجود آمده، روند افزايش توليد در واحدهای صنعتی و معدنی آغاز شده كه چشم‌انداز بسيار خوبی را برای كشور ترسيم می‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *