جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مخالفت ایران با منطقه پرواز ممنوع در سوریه

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 240735
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد طرح ایجاد مناطق پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه آن را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به حضورش در اجلاس اضطراری سازمان همکاری های اسلامی در مکه گفت: در این نشست حدود 57 کشور حضور داشتند و تمام این کشورها صراحتا تاکید داشتند که با هرگونه دخالت نظامی در امور سوریه مخالف هستند.

وی افزود: همه کشورهای شرکت کننده در این نشست به دنبال راه حل سوری-سوری برای حل قضیه سوریه بودند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این مصاحبه طرح ایجاد مناطق پرواز ممنوع را نوعی دخالت در امور داخلی سوریه دانست و گفت: این ایده نوعی دخالت در امور داخلی سوریه است و طبعا ما آن را رد می کنیم و بیشتر کشورهای اسلامی نیز مواضع شان همین بوده است یعنی خواستار عدم دخالت در امور داخلی سوریه بودند و این اقدام در واقع نوعی دخالت محسوب می شود.

صالحی ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه به خصوص کشورهای تاثیرگذار با همگرایی و همکاری هم بتوانند به راه حلی سوری-سوری برای حل قضیه سوری بیابند.

وی با اشاره به طرح شش ماده ای کوفی عنان برای حل مسائل سوریه تاکید کرد که طرح عنان همچنان برای رسیدن به راه حل بحران سوریه خوب است.

وزیر امور خارجه کشورمان به انتخاب اخضر ابراهیمی به مقام نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اشاره کرد و گفت: موفقیت اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در سوریه در مأموریتش در گرو بی طرفی وی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *