پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

تحلیل‌وزیرورزش ازنتایج المپیک/شگفت‌انگیزبود

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 239249
وزیر ورزش و جوانان در تحلیلش از عملکرد کاروان ورزش ایران در سی امین دوره بازیهای المپیک گفت: کسب 12 مدال توسط جوانان ایران یک نتیجه شگفت انگیز را رقم زد که ماحصل تلاش همه اهالی ورزش است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد عباسی پس از پایان کار نمایندگان ایران در المپیک لندن با کسب 12مدال اظهار داشت: باید قبول کنیم که این موفقیت بزرگ حاصل زحمات گروه کثیری از افراد مختلف بوده است و خود ورزشکاران هم مردانه ظاهر شدند. درست است که در برخی رشته‌ها نتیجه دلخواه را نگرفتیم اما تلاش زیادی انجام شد. فدراسیون‌ها، مربیان و دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی دستگاه ورزش تلاش‌های زیادی انجام دادند که باید از آنها تشکر کنم.
 
وی افزود: کمیته ملی المپیک هم در طول مسابقات زحمات زیادی کشید و رضایت همه را برآورده کرد. خوشحالم که یکی از شگفت‌انگیزترین نتایج تاریخ ایران در المپیک رقم خورد. بخشی از مسائل را که ما باید بگوییم، عنوان می‌کنیم و بخشی دیگر را باید رسانه‌ها و کارشناسان بررسی کنند.
 
وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه برای مسابقات آینده باید چگونه از این تجربه موفق استفاده کنیم، عنوان کرد: در شرایطی که تمام دنیا تلاش می‌کنند که ما را با مسائل مختلف درگیر کنند، ورزشکاران ایرانی در اینجا نشان دادند که ایران تمدن بسیار بزرگی است. ما در لندن 9 بار به فینال راه پیدا کردیم که چهار طلا و پنج نقره حاصل آن بود و این کار بسیار ارزشمندی بود. این المپیک نشان داد که جوانان ما ظرفیت‌های زیادی دارند.
 
"جهش بسیار خوبی در این دوره از المپیک داشتیم و نسبت به دوره گذشته رشد چشمگیری در مدال‌ها به وجود آمد"، عباسی با بیان این جمله ادامه داد: علاوه بر اینها رشته جدید مدال‌آوری به نام دوومیدانی رونمایی شد. در چند رشته دیگر هم ورزشکاران ما به مراحل بالاتر صعود کردند. به نظر من المپیک یک دانشگاه است و حتی کسانی که مدال نگرفتند، تجربه بسیار بزرگی کسب کردند.
 
وی گفت: همان زمانی که وزارت ورزش تشکیل شد ستاد پشتیبانی را تشکیل دادیم و کارشناسانی را تعیین کردیم. پس از المپیک نیز این کارشناسان نتایج را بررسی خواهند کرد. همه مسائل مانند امکانات، مسائل روحی و روانی در آینده به صورت علمی بررسی خواهد شد.
 
عباسی در مورد مدال‌آوری احسان حدادی در دوومیدانی عنوان کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان هدف گذاری کرده بودیم که در این دوره افزایش مدال‌آوری داشته باشیم و در رشته‌های دیگر به جز کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو ورود کنیم. به نظر من حدادی شایسته طلا بود. یکی از اتفاقات مهم با مدال‌آوری او این بود که این طلسم شکسته شد و ما توانستیم در رشته دیگری مدال بگیریم.
 
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید قبول کنیم که در رشته‌هایی که مدال کم توزیع می‌شود، کار سخت است اما در سایر رشته‌های دیگر مانند شنا و دوومیدانی که پرمدال هستند، باید بیشتر کار کنیم. امیدوارم کار حدادی سرآغاز خوبی باشد تا در آینده رشته‌های دیگر هم نتایج بهتری بگیرند.
 
عباسی در مورد اینکه باید به رشته‌های دیگر هم اهمیت زیادی داده شود، عنوان کرد: این نکته را نمی‌توان پنهان کرد که فوتبال طرفداران زیادی دارد و دستگاه‌های تبلیغاتی و صداوسیما هم به آن می‌پردازند. ما از لحاظ زیرساخت‌ها در چند سال گذشته قدم‌های زیادی برداشتیم و چندین سالن در کشتی و وزنه‌برداری و چند رشته دیگر احداث کردیم. ما باید در استعدادیابی‌ هم که مهمترین اصل است بهتر عمل کنیم.
 
وی گفت: با نتایجی که ورزشکاران ما در این دوره کسب کرد انگیزه ورزش کردن در جامعه بیشتر شده و فضای کشور ورزشی شده است. جامعه‌ای که چنین پتانسیلی دارد باید در استعدادیابی هم بهتر عمل کند.
 
عباسی در مورد حضور تماشاگران ایرانی در سالن‌های برگزاری مسابقات اظهار داشت: آنچه که خود از نزدیک شاهد بودم این بود که ایرانی‌ها با حس وطن‌پرستی در سالن‌ها حضور پیدا می‌کردند و به دنبال این بودند که به ورزشکاران کشورشان روحیه بدهند و در کنار آنها باشند. در شب‌های احیاء که در چند مجلس اسلامی شرکت کردم همان حسی را که در ایران دیده بودم در لندن هم وجود داشت و اتحاد و انسجام خوبی بین ایرانی‌ها برقرار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا ببینید چطور به دنبال تصاحب موفقیت ورزشکاران به نام خود می باشند!
واقعا اگر محمد بنا و تیم فرنگی (که پایه این تیم توسط خود بنا از سال 2005 گذاشته شد)نبود! و احسان حدادی دارای استعداد ذاتی که در المپیک قبل نیز شانس کسب طلا بود و به خاطر مصدومیتی که مسببش مسئولین آن دوره بودند!اگر اینها نبودند این آقایان چطور میخواستند شکست کاروان ورزشی را توجیه کنند!
United States
سلام . به تمام ايرانيان عزيز كسب اين مقام را تبريك مي گويم

اما آقاي وزير عزيز شما شانس آورديد كه لااقل فدراسيونهايي را كه مديران و مربيان آن را عوض نكرديد مقام آوردند . زيرا خود آقاي وزير هم مي دانست چكار كرد!!! شگفت زده شد كه چطور تونستيم با توجه به اينكه تمامي فدراسيونها را به هم ريخت باز ما مقام و مدال اورديم

البته باز هم به ورزشكاران عزيز و همه تبريك مي گويم
Iran, Islamic Republic of
خدا گذشتگان سرمربی کشتی فرنگی آقای بنا را بیامرزد که اگر ایشان نبود با دوره های قبلی فرقی نمیداشتیم.
اقای محترمی که میگی ایشان رئیس هر فدراسیون و عوض نکرد اون فدراسیون موفق شد. بعد چند سال یزدانی خرم و برکنار کرد کلی هم تهمت انحرافی شنید. تمام فدراسیون از رئیس تا مربی عوض شدند