جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

احمدی نژاد با چه کسانی به مکه رفت؟ / آخرین سخنان رئیس جمهور پیش از سفر

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 239243
رئیس جمهور دقایقی پیش تهران را به مقصد جده ترک کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان دقایقی پیش برای شرکت در اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی از فرودگاه مهرآباد تهران عازم شهر جده در عربستان سعودی شد.
 
محمد‌رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل احمدی‌نژاد را بدرقه رسمی کردند.
 
در این سفر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفا اجتماعی، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی نیکزاد وزیر مسکن، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور وی را همراهی می‌کنند.
 
قرار است احمدی‌نژاد در این سفر دو روزه ‌در اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی که به دعوت پادشاه عربستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.
 در اجلاس مکه از موجودیت ملت‌های مسلمان دفاع می‌کنم
 
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه پیش از ترک تهران به مقصد عربستان سعودی با اشاره به شب‌های قدر گفت: امیدواریم خداوند سرنوشت خوبی را برای ملت ایران رقم زده باشد.
 
وی افزود: سفر من با دعوت رسمی و در وهله اول به مکه مکرمه برای زیارت بیت‌الله‌الحرام انجام خواهد گرفت و من از طرف تمام مردم ایران نائب‌الزیاره هستم، ‌‌هدف بعدی نیز شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی است.
 
رئیس جمهور گفت: سازمان کنفرانس اسلامی اساساً برای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزاد‌سازی فلسطین اشغالی تشکیل شد.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه شرایط امروز، شرایط حساسی است و تحولات گسترده‌ای در جهان در حال وقوع است،‌ گفت: جریانات مختلف و گوناگونی در این مرحله فعالیت می‌کنند و شرایط سخت و پیچیده است و دشمنان با تمام قدرت و توان مشغول فعالیت هستند و بخش قابل توجهی از انرژی دولت‌ها و گروه‌های اسلامی صرف حرف و برخورد با یکدیگر می‌شود البته در دعوتنامه اجلاس نوشته شده بود که این اجلاس برای بررسی مسائل مهم جهان اسلام تشکیل می‌شود.
 
وی گفت: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی در این اجلاس که برای جهان اسلام نیز بسیار مهم است، بحث همدلی را در بین کشورهای اسلامی دنبال کند و کینه‌ورزی‌ها را کاهش دهد.
 
رئیس جمهور افزود: هم‌اکنون کشورهای مختلف درباره تحولات کشورهای اسلامی دیدگاه‌های مختلفی دارند و به نوبه خود بر آن تحولات اثرگذاری می‌کنند، ملت ایران نیز دیدگاه خود را دارد و تلاش می‌کنم این دیدگاه را که در راستای حمایت از موجودیت ملت‌های مسلمان است، در این اجلاس تبیین و بیان کنم.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این نشست از اهمیت تاریخی و حیاتی برخوردار است، گفت: دشمنان هم‌اکنون با تمام قدرت در حال فعالیت هستند تا به خواسته‌های خود برسند و این اجلاس برای شرکت‌‌کنندگان در آن یک فرصت تاریخی محسوب می‌شود تا انسانیت و توجه به خواسته‌های کشورهای مسلمان را در اولویت‌های خود قرار دهند.
 
وی در پایان خود را در زیارت حرم نبوی نائب‌الزیاره تمام ایرانیان دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسمه تعالی
گزینش افراد بیشتر به درد زیارت میخورد تا برای کار در اجلاس! بخصوص وزیر تعاون و وزیرمسکن
زیارت قبول باشد!
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها نظر ندهند میمیرند .
په نه په میخواست تو رو ببرن که اصلا معلوم نیست کی هستی
کاش به اندازه کافرهای آمریکایی و اسرائیلی سر اصولی که قبول داریم درگیر نبودیم و فقط ایراد نمی گرفتیم و حداقل حالا که رئیس جمهور به نمایندگی کل ملت ایران داره میره دست از بچه بازیهای سیاسی برمی داشتیم و برای موفقیتش که موفقیت ایران است دعا میکردیم و فقط برای یکبار هم که شده فکر وحدت بودیم نه خودنمایی و مخالفتهای دائمی با همه چیز
یکی نیست به این آدم بگه تو که خیلی اینکاره ای و همه چیز میدونی چه کار برای مردم کشورت کردی ؟ کدوم سنگ رو از جلوی پای هموطنات برداشتی؟
خدایا ما رو به خودمون واگذار نکن
Iran, Islamic Republic of
در همه جای دنیا رسم معمول این است که وقتی حادثه ای غیر مترقبه روی می دهد سران کشورها اگر در سفر باشند، برنامه های خود را نیمه کاره رها کرده و به کشورشان بر می گردند اما احمدی نژاد در شرایط زلزله یک روز زودتر از موعد مقرر به عربستان رفته تا قبل از اجلاس به زیارت مستحبی مدینه منوره برود!
Germany
اینکه ایشون علی رغم زلزله رفته مکه اصلا بد نیست.

اولا وزرای پرکارش پیگیر رسیدگی به مردم مصیبت زده شدن و این جای تقدیر داره

ثانیا خودشم برای حل مشکلات پیش اومده دست مسئولینو باز گذاشته

ثالثا در شرایط حساس منطقه که ایران نیاز داره در این اجلاس حرفهای مهم خودشو بزنه

رابعا مردم اذربایجان ساده نیستن تا امثال شماها بخواید از این شرایطشون برای دشمن سازیشون با دولت یا حکومت استفاده کنید.

خامسا شما با این همه ادعا پا شدی بری یه کیسه خون برای این مردم بدی یا ریالی جهت التیامدردهاشون کمک کردی؟! بعید می دونم چون غالبا ادمهایی مثل شما در این شرایط دنبال زخم می گردن تا بشینن روش و استخون لای زخم مردم باشن نه مرهم روی درد
من نمي دونم مشايي و بقايي براي چي بايد به اين سفر بروند!!!!!!
البته حادثه ای نیست که نشود بدون حضور رئیس جمهور جمعش کرد.
Iran, Islamic Republic of
آقاي عزيز اولا ثانيا ثالثا و رابعا كه بيان كردي كاملا درست .
ولي در مورد خامسا هيچ نظري نمي‌تواني بدهي چون هيچ كس نمي‌تونه راجع به اينكه كي چه كمكي كرده آيا يه كيسه خون داده يا ريالي پول كمك كرده اظهار نظر كن مطمئن باشيد مردم ما همه دلسوز هستند و خوب وظيفه‌شان را بلدند لطفا در بازي‌هاي سياسي تان كمك كردن هيچ كس را زير سوال نبريد
Germany
دوست عزیز
بنده کمک کسی رو زیر سوال نبردم بلکه منظورم چیز دیگه ای بود. من میگم انقدر که در این حوادث دنبال مقصر هستیم و می خوایم از وقایع جهت خالی کردن خودمون استفاده کنیم چقدر دنبال کمک و رفع بلا هستیم حداقل به سهم خودمون. مثلا منی که هی گیر میدم دولت فلان و بهمان چقدر خودم در حدی که هستم جهت کمک قدم برداشتم. آیا ما مصداق این آیه شریفه هستیم که دیگران را به خیر دعوت می کنند ولی خودشان را فراموش می کنند؟
منظور من این بود و الا برداشتی که شما کردید به خودتون مربوطه
رييس جمهور بايد حتما در اين اجلاس و كليه اجلاسهاى بين المللى در هر شرايطى شركت كند.
پیداست که اگر به واسطه این سفر و اعزام کاروان زیارتی با مدیریت آقای رئیس جمهور! حقی از بیت المال ناحق شده باشد، این سفر، سفر معصیت است...
United States
وقتی که رحیم مشائی با احمدی نژاد به عربستان بروند به نظر من برای مردم ایران هیچ سود ندارد