جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

مرغ چه زماني تك‌نرخي مي‌شود؟

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 236891
چند روز پيش در خبرها آمده بود كه مرغ در تمام استان‌ها تك نرخي و به قيمت هر كيلو 5200 تومان عرضه مي‌شود. استاندار تهران نيز اعلام كرد كه اين مصوبه به همه استان‌ها ابلاغ شده است، اما مشاهدات خبرنگار ايسنا از بازار مرغ نشان مي‌دهد كه واسطه‌گران و عوامل فروش همچنان در برابر اين تصميم مقاومت مي‌كنند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا)، در حالي كه اعلام شده بود قيمت مرغ از سه روز پيش تك نرخي (هر كيلو 5200 تومان) شده است، گزارش‌هاي ميداني از سطح بازار حاكي از آن است كه مرغ در نقاط مختلف شهر همچنان به قيمت‌هاي متفاوت فروخته مي‌شود. در حال حاضر قيمت خرده‌فروشي مرغ در كشور به 6700 تا 7700 تومان هم رسيده است.

در اين باره يكي از مرغ‌فروشان درباره دلايل اجرا نشدن عرضه مرغ تك نرخي به خبرنگار ايسنا گفت: ما هم خبر كاهش قيمت مرغ را شنيده‌ايم ولي زمان اجرايي شدن آن در همه مغازه‌ها مشخص نيست و ما مرغ را به قيمت روز به فروش مي‌رسانيم.

فروشنده ديگري هم گفت: امروز مرغ را به قيمت هر كيلو 6700 تومان عرضه مي كنيم و فعلا مرغ ارزان نشده است.

اظهارات فروشندگان مرغ در حالي است كه مدير بازرسي و نظارت اصناف تهران، ضمن بيان اين كه عرضه مرغ تك نرخي به ما ابلاغ شده است، تاكيد كرده كه با توجه به اين ابلاغ روند نظارتي روي مراكز و مغازه‌هاي مرغ‌فروشي تشديد خواهد شد.

وي ضمن اعلام شماره 124 اظهار كرده كه مردم در صورت بروز تخلف مي‌توانند با اين شماره تماس بگيرند و موضوع را گزارش دهند.

البته در اين ميان تلاش مسئولان براي كاهش قیمت مرغ همچنان ادامه دارد.

در همين راستا به تازگي كشتي حامل مرغ‌هاي منجمد در بندر شهيد رجايي پهلوگيري كرده است. در اين رابطه معاون گمرك از ورود 32 كانتينر گوشت مرغ به كشور خبر داده و گفته كه اين محموله از كشورهاي تركيه و برزيل وارد ايران شده است.

محمدرضا نادري توضيح داده كه بنا به درخواست وزير صنعت، معدن و تجارت، اين محموله بدون پرداخت حقوق و عوارض گمركي وارد كشور شد و ما يك هفته كاري مهلت داديم تا بعدا حقوق و عوارض گمركي اين محموله وارداتي پرداخت شود.

واردات 32 كانتينر گوشت مرغ به كشور در حالي انجام مي‌شود كه پيش از آن مسوولان بارها از بازگشت مرغ به قيمت‌هاي سابق در آينده نزديك خبر داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گوش ما از این حرفا پره .....