سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اسرائیل مشتری هواپیمای انور سادات

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۶
کد مطلب: 236670
یک روزنامه صهیونیستی نوشت که رژیم صهیونیستی هواپیمای اختصاصی "انور سادات" رئیس جمهور اسبق مصر را از آمریکا خریداری می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، "یدیعوت آحارونوت" نوشت که آمریکا و اسرائیل معامله سلاح‌های پیشرفته انجام خواهند داد و علاوه بر آن اسرائیل هواپیمای اختصاصی انور سادات را از آمریکا خریداری خواهد کرد.

این روزنامه به جزئیات بیشتر در مورد خریداری هواپیمای سادات از آمریکا اشاره‌ای نکرد اما این اقدام دولت "باراک اوباما" نیز در راستای دیگر اقدامات وی برای جذب آراء بیشتر یهودیان در انتخابات آینده ریاست جمهور آمریکا است.

"محمد انور السادات" سومین رئیس جمهور مصر بود و این سمت را از تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۷۰ تا روز ترورش توسط جهاد اسلامی مصر در تاریخ ۶ اکتبر ۱۹۸۱ به عهده داشت.

وی اولین حاکم یک کشور عرب بود که پیمان صلح موسوم به "توافقنامه کمپ دیوید" با رژیم صهیونیستی را امضاء کرد و این رژیم را بی چون و چرا به رسمیت شناخت.

پس از امضای این قرارداد سادات در سال روز رژه پیروزی ۶ اکتبر در قاهره، در جایگاه ویژه به دست تنی چند از سربازان ارتش مصر که وابسته به گروه جهاد اسلامی مصر بودند به قتل رسید.

گروه جهاد اسلامی مصر معترض به صلح کشورهای مصر و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناخته شدن این رژیم از سوی مصر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *