چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

به آب اندازی بزرگترین نفت کش خاورمیانه

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 235733
بزرگترین نفت کش خاورمیانه با 21 هزار و 200 تن وزن ، 250 متر طول و 44 متر عرض امروز در بوشهر به آب انداخته شد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، مدیرعامل کشتی سازی شرکت صدرای بوشهر گفت: این نفتکش در مدت دو سال و با تلاش سه هزار نیروی کار ایرانی ساخته شده است.

این نفت کش ظرفیت حمل 113 هزار تن نفت معادل 750  هزار بشکه را دارد  و  به سفارش کشور  ونزوئلا ساخته  شد.

این نفت کش دارای آبخوری به عمق 14 متر و 80 سانتی متر است .

آقای ضربی افزود:  بزرگ ترین نفت کش خاورمیانه  21 هزار و 200  تن وزن ، 250 متر طول و 44 متر عرض دارای آبخوری به عمق 14 متر و 80 سانتی متر است .

موتور این نفتکش 21 هزار اسب بخار قدرت دارد.

وی افزود: مرحله  به آب اندازی کشتی  مهم ترین مرحله ساخت آن است  و  در این مرحله  دریچه حوضچه ای که کشتی در آن قرار دارد باز  و کشتی در دریا  شناور  شد.

 مدیرعامل کشتی سازی شرکت صدرای بوشهر گفت:  پس از این مرحله آزمایشی راه اندازی موتور انجام می گیرد که  این آزمایش  حدود دو ماه طول می کشد و در نهایت آبان  نفتکش به  کارفرما تحویل داده می شود.

براساس قراردادی که سال 86 بین کشورمان  و  ونزوئلا بسته شد  شرکت صدرای بوشهر ساخت چهار نفتکش را  برای شرکت نفت ونزوئلا  به عهده گرفت.

ساخت این نفتکش ها بعد از تغییراتی که کارفرما در طرح اولیه داد سال 89 آغاز شد و شرکت صدرا  متعهد شد  40 ماهه نفتکش ها را  بسازد.

آقای ضربی گفت: برای ساخت هر نفت کش ،  57 میلیون یورو هزینه می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *