پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

وحشت آل‌سعود از درگيري اسرائيل با ايران

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 235344
يك سايت خبري در مقاله اي اعلام كرد كه بازنده هر گونه درگيري نظامي ميان ايران و اسرائيل رژيم آل سعود خواهد بود.
به گزارش جهان، گلف نيوز در اين باره نوشت: «ايران تهديد كرده است كه پايگاه هاي نظامي ايالات متحده در سرتاسر خاورميانه و همچنين خاك اسرائيل را طي چند دقيقه مورد هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودي، يكي از اصلي ترين متحدين ايالات متحده در منطقه، از حمله احتمالي اسرائيل به ايران ابراز نگراني شديد كرد زيرا از ترغيب ايران به تهاجم به خاك عربستان و يا شعله ور كردن اعتراضات مردم اين كشور عليه حكومت پادشاهي مي ترسد.»

در ادامه اين گزارش آمده است : حكومت آل سعود به خوبي واقف است اوضاع نابسامان داخلي عربستان و اعتراضات خاموشي كه توسط پليس اين كشور سركوب مي شوند را نمي توانند به مدت طولاني از ديد رسانه ها پنهان كنند. خشم مردم از ظلم روز افزون اين رژيم ديكتاتوري مسئله اي نيست كه بتوان با اتهام زني به كشورهاي همسايه راه حلي براي آن يافت. البته رويترز در مقاله ديگري كه ديروز درخصوص بندر بن سلطان نگاشته بود عربستان را در مقايسه به ديگر كشورهاي صاحب قدرت منطقه، برخوردار از آرامش و ثبات نسبي دانست. رويترز نوشت: «در حاليكه سوريه در آتش آشوب ها مي سوزد، عراق هنوز ضعيف است، و مصر در حال تجربه وضعيت بي ثبات در پي انتقال قدرت است، عربستان سعودي با ثبات ترين كشور عرب در منطقه ديده مي شود.»

به نظر مي رسد موذي گري هاي عربستان در سوريه و بحرين، انتخاب بندر بن سلطان -با وجهه اي كاملا امريكايي-، و گسيل ساختن نيروهاي نظامي بيشتر در منطقه غني از نفت استان شرقي خود همه و همه نشان از فرصت طلبي عربستان و تلاش براي ماهي گرفتن از اين آب گل آلود داشته باشد. عربستان بقاي خود را در تضعيف كشورهاي همسايه مي بيند.

شايد توجه به اين نكته خالي از لطف نباشد كه شكست تحريم ها و عدم توافق بر سر حمله نظامي به ايران عربستان را وضعيت نا متعادلي قرار داده است. تمركز نيروهاي گارد امنيتي در يك نقطه خاص و درگيري همزمان عربستان در بحرين و سوريه خطر بروز اعتراضات داخلي در اين كشور را افزايش خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون ميدونين سرزمين ظهور عربستانه
United States
کارتر هم در سال 56 وقتی به ایران آمد، در دیدار با شاه، ایران را جزیره ثبات آمریکا نامید. ولی یکسال بعد این جزیره ثبات به جهنمی برای آمریکا تبدیل شد. کسانی که ادعا می کنند عربستان از وضعیت باثبات تری نسبت به سایر کشورهای منطقه برخوردار است مواظب باشند! تاریخ همیشه در حال تکرار است.