جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

از مصرف سیر، پیاز و ادویه در سحر بپرهیزید

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 235342
کارشناس مسؤول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مانند سیر، پیاز و ادویه در سحر می‌توان از بوی بد دهان در ماه رمضان جلوگیری کرد.
به گزارش جهان، دکتر عفت لامع در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بوی بد دهان می‌تواند نشانه وجود مشکل در دهان، لثه و دندان باشد، اظهار کرد: این مشکل همچنین ممکن است به دلیل عفونت‌های تنفسی و اختلالات گوارشی برای هر فرد روی دهد، بنابراین توجه به این نکته راه حل اصلی برای رفع بوی دهان است.

وی افزود: در ماه رمضان علاوه بر مراجعه به پزشک برای اطمینان از سلامت دهان و لثه و می‌توان با مصرف موادی مثل لیموترش، شربت پرتقال، سبزی‌های معطر مثل نعناع، مرزه و ترخون از بوی بد دهان جلوگیری کرد.

کارشناس مسؤول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ادامه داد: معمولاً در برخی افراد چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین کالری مورد نیاز، بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود که پس از صرف افطار این بو برطرف خواهد شد.

لامع خاطرنشان کرد: هنگام مسواک زدن حتماً باید مسواک را روی زبان کشید تا باقیمانده مواد غذایی بودار کاملاً از روی زبان پاک شود.

به گفته وی، استفاده از قرص‌ها و اسپری‌های خوشبو کننده علاوه بر بیماری‌های ریه، به مرور زمان باعث فرسودگی دندان‌ها می‌شود.

کارشناس مسؤول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل تصریح کرد: همچنین نخ‌کشیدن دندان‌ها روش بسیار مناسبی برای برداشتن خرده‌های غذایی از لابه‌لای دندان‌هاست که اغلب افراد پیش از مسواک زدن آن را فراموش می‌کنند. با توجه به رعايت نکات بهداشتی دهان و دندان می‌توان از بوی بد دهان در زمان روزه‌داری جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در قرآن کریم آمده: وعده خداوند با حضرت موسی(ع) در کوه طور 30 شب بود (و واعدنا موسی ثلاثین لیله) ولی ده شب به آن اضافه شد (و اتممناها بعشر فتم میقات ربه اربعین لیله). علت اضافه شدن این ده شب از معصوم(ع) سوال شد، در پاسخ فرمودند: روز سی ام که موسی (ع) برای حضور در پیشگاه خداوند آماده می شد برای از بین بردن بوی بد دهان خود به سبب روزه گرفتن، مقداری سبزی معطر استفاده نمود. ولی خداوند به موسی خطاب کرد: من از بوی بد دهان بنده ام که برای اطاعت از من روزه گرفته مباهات می کنم. چرا چنین کردی؟! به خاطر این عمل، ده روز بر وعده موسی (ع) اضافه شد.
Germany
دوست عزیز که اون حدیثو نوشتی روزه اساسا باعث بوی بد دهان می شود اما این فرق می کند تا اینکه ادم با خوردن چیزهایی مثل سیر و پیاز در سحر باعث تشدید این بو شود.