پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

قیمت مرغ؛ 49 سال پیش در چنین روزی!

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۳۹
کد مطلب: 235283
2 مرداد ۱۳۴۱، مصرف انواع طیور در تهران روزانه به حدود ۱۰۰۰۰ افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از آفتاب، به طوری که افراد مطلع در امور مرغ و خروس اظهار می‌دارند طبق برآوردی که شده مصرف گوشت مرغ و خروس در تهران مرتباً رو به افزایش است و با آنکه تولید داخلی کم است ولی واردات جوجه و تخم مرغ خارجی کمبود مصرف را جبران می‌کند.

در حال حاضر اکثر مصرف مرغ و خروس و سایر طیور تهران از شهرهای دیگر تامین می‌شود. شرکت تعاونی مرغداران از وزارت کشاورزی خواسته است تا با واردات جوجه اصیل از خارج، تولید داخلی را تقویت کند.

شرکت تعاونی مرغداران طرحی برای تمرکز امور مربوط به تولید و مصرف مرغ و سایر طیور در تهران تنظیم کرده است که با اجرای این طرح امور مربوط به توزیع و کنترل مرغ‌ها و واسطه‌های موجود به صورت منظمی در خواهد آمد.

اکنون بهای انواع مرغ زنده خارجی در تهران کیلویی ۷۰ ریال و در شهرستان‌ها ۶۵ تا ۷۰ ریال و پرکنده ۹۰ تا ۹۵ ریال است. قیمت خروس زنده کیلویی ۵۵ تا ۶۳ ریال و خروس پرکنده ۷۵ تا ۸۳ ریال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
1000 برابر شده!!!!!
United States
چرا نمی گویید در آن زمان درآمد مردم چقدر بوده است؟ سهم مردم از فروش نفت چقدر بوده؟ آیا یارانه دریافت می کردند یا نه؟ آیا همه مردم توانایی خرید مرغ با همین قیمت (از نظر شما ناچیز) را داشتند؟ مقایسه قیمت مرغ در آن سالها با این زمان باید با در نظر گرفتن همه جوانب آن باشد.
Iran, Islamic Republic of
كامنت يك در آن زمان حقوق يك كارمند 4000 تومان بوده و الان شده 400 هزار تومان كه ميشه بعبارتي 100برابر اما قيمت مرغ بوده 70 ريال كه الان شده 70000 ريال كه ميشه 1000 برابر
Iran, Islamic Republic of
كامنت يك- حقتو خوردن! تو بايد ميرفتي هاروارد
Iran, Islamic Republic of
اي ول كامنت 1-داداش نچاي با اين همه هوشت
Iran, Islamic Republic of
پدر من كه سال 1345 استخدام ارتش شد اولين حقوقش 420 تومان بود.
کامنت 1- حقوق یه کارگر ساده سال 49و 50 سه تا پنج هزار بود،طور یه ارتشی 420 میگرفته؟