پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قانون فعلي انتخابات، پاسخگو نيازها نيست

جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 234744
سخنگوي شوراي نگهبان با تشريح برخي از ضعف هاي قانون انتخابات گفت: پايه‌هاي قانون انتخابات مربوط به دهه 60 است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان، كدخدايي در نشست سرپرستان دفاتر نظارتي شهرستان‌هاي استان مازندارن گفت: در دهه 60 فضاي سياسي اجتماعي به گونه‌اي متفاوت با امروز بود. بر خلاف امروز در آن زمان بر انتخابات و فضاي سياسي كشور، مسائل تجاري حاكم نبود.

وي افزود: در دهه 60 به زور مي توانستيد فردي را وادار كنيد تا به عنوان داوطلب وارد ميدان شود. داوطلبان راغب نبودند كه براي تبليغات انتخاباتي هزينه كنند و يا پوستر چاپ كنند. اما الان برخي از آقايان گوي سبقت را از يكديگر ربوده‌اند و مي‌خواهند به هر طريقي كه شده وارد ميدان شوند و بعضاً با استفاده از كانون هاي قدرت و ثروت عرصه را براي رقيب تنگ بكنند.

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: قانون فعلي انتخابات، پاسخگو نيازهاي امروز، نيست. با توجه به تغييرات پيش آمده در فضاي سياسي كشور، قواعد انتخاباتي نيازمند بازنگري جدي است.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان با اشاره به بررسي سياست هاي كلي قانون انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با توجه به حكم سال قبل مقام معظم رهبري براي اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در ضمن آن خواستار تدوين قانون جامع انتخابات شده بودند، اميد مي رود با مشاركت فعال شوراي نگهبان موضوع اصلاح قانون انتخابات به نحو مطلوبي انجام پذيرد.

معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان با اشاره به جايگاه اين شورا در امر نظارت بر انتخابات و حفظ آراي مردم گفت: تشكيلات نظارتي نيز بايد اثر گذاري بيشتري داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *