سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تجمع اعتراضي مقابل زندان حائر در رياض

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 234033
فعال سياسي عربستاني از گسترش اعتراضات مردمي در اين كشور به دنبال دستگيري خشونت آميز شيخ نمر روحاني برجسته اين كشور، و دومين روز متوالي تجمع معترضان ضد آل سعود مقابل زندن سياسي حائر در رياض خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری مقاومت اسلامی، علي الاحمد در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: روز شنبه (24 تيرماه) براي دومين روز متوالي صدها نفر از خانواده هاي بازداشت شدگان جلوي زندان حائر كه زندان سياسي است، تجمع كردند.
 
وي گفت: اين تجمع مردمي درپي درگيري بين زندانيان بند سوم اين زندان با زندانبانان برگزار شد.
 
الاحمد تصريح كرد: اين صحنه ما را به صحنه 230 سال قبل فرانسه مي برد كه ملت فرانسه به زندان باستيل حمله كرده و به نظام پادشاهي پايان دادند و چه بسا اين وضعيت را نيز در رياض شاهد باشيم.
 
وي درباره سرنوشت شيخ نمر روحاني برجسته شيعه و مذاكره براي آزادي او گفت: تا اين لحظه هيچ اطلاعاتي درباره سرنوشت شيخ نمر وجود ندارد.
 
نيروهاي امنيتي سعودي روز يكشنبه (18تيرماه) هنگام بازداشت شيخ نمر خودرو وي را هدف چندين گلوله قرار دادند و سرانجام پس از برخورد خودرويش با ديوار يكي از منازل، شيخ نمر را بازداشت كردند.
 
به دنبال اين امر شهروندان عربستاني در اعتراض به بازداشت "شيخ نمر آل نمر" از روحانيون برجسته منطقه شيعه نشين شرق اين كشور تظاهرات مسالمت آميز برگزار كردند كه با سركوب شديد نيروهاي سعودي مواجه و تا كنون سه شهروند معترض در قطيف به ضربه گلوله شهيد و چند تن ديگر نيز زخمي شده اند.
 
فعال سياسي عربستاني اظهار داشت: به طور قطع شيح نمر در رياض است و من اطلاعي از وجود هرگونه مذاكره براي آزادي او ندارم.
 
وي گفت: اين شيخ نمر است كه شعله اعتراضات ملي را روشن كرد و سمبلي ملي است و بسياري از مردم وي را نماد شجاعت بي نظير در سخنراني و دفاع از حقوق ملت مي دانند.
 
قدرت هاي جهاني همچنان از آل سعود حمايت مي كنند
 
الاحمد درباره تحركات براي بسيج حمايت بين المللي از ملت عربستان و بازداشت شدگان بويژه درپي شهادت اخير سه شهروند عربستاني تصريح كرد: جامعه بين الملل تا اين لحظه در كنار رژيم سعودي است و هيچ گونه تكيه اي نمي توان به آن كرد.
 
وي گفت: رسانه هاي غربي نيز در كنار حكومت سعودي هستند اما ما به اين مسايل توجه نمي كنيم زيرا ملت به حركت در آمده است و شعله اعتراضات همه شهرها را فراخواهد گرفت.
 
احتمال صدور گزارش سازمانهاي حقوق بشري عليه آل سعود
 
الاحمد همچنين افزود: اين احتمال وجود دارد كه ما شاهد همبستگي سازمانهاي حقوق بشر با ملت عربستان و صدور گزارش هاي آنها در حمايت از معترضان باشيم.
 
فعال سياسي عربستان از گسترش دامنه اعتراضات مردمي از منطقه الشرقيه به منطقه القصيم و از آنجا به شهر رياض پايتخت عربستان خبر داد.
 
الاحمد گفت: همچنين تحركات و اقداماتي در هفته هاي آينده صورت خواهد گرفت و شعله اعتراضات همه شهرهاي كشور را فرا مي گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *