پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

موج‌دوم‌تظاهرات ضدآمریکایی درپاکستان+فیلم

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 233962
از زمان بازگشایی مجدد مسیر تدارکاتی ناتو، موج دیگری از تظاهرات گسترده مردمی در سراسر پاکستان علیه این تصمیم دولت به راه افتاده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، موج دوم تظاهرات گسترده "کنفرانس دفاعی پاکستان" دیروز در این شهر آغاز شد.
 
گفته می‌شود مقصد تظاهرکنندگان مرز "چمن" یعنی ورودی اصلی کاروان‌های تدارکات ناتو به خاک افغانستان است.
 
به گزارش رسانه‌های پاکستان، سایر احزاب بزرگ این کشور از جمله حزب "جمعیت علمای اسلام" به رهبری "مولانا عبدالحق" در طول مسیر به سیل معترضین پیوسته و در ادامه راه آن‌ها را تا مرز چمن همراهی می‌کنند.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است به دلیل حضور هزاران نفری مردم پاکستان در این تظاهرات، بزرگراه کویته – چمن شاهد ترافیک گسترده‌ای است.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000233/nf00233962-1.jpg

بزرگراه فوق‌الذکر یکی از شاهراه‌های اصلی عبور کاروان‌های تدارکاتی ناتو به سمت افغانستان است که با بسته شدن این بزرگراه برای عبور این کاروان‌ها مشکلاتی عمده و اساسی پیش خواهد آمد.
 
تظاهرات کنندگان در مناطق "کوچلک" و "یارو" اجتماع کرده تا رهبران کنفرانس دفاعی از جمله "مولانا سمیع‌الحق" برای آنان سخنرانی کنند.
 
سمیع‌الحق در اجتماع هزاران نفری مردم پاکستان در کوچلک گفت: هدف اصلی از این تظاهرات ایمن ساختن پاکستان است، زیرا هدف بعدی آمریکا پس از افغانستان، کشور ما است.
 
وی افزود: هم‌اکنون آمریکا در تمام ناآرامی‌های کشور از جمله ناآرامی‌های بلوچستان دست دارد.
 
رهبر کنفرانس دفاعی پاکستان با انتقاد از دولتمردان این کشور گفت: دولتمردان با بازگشایی مسیرتدارکاتی ناتو خواست آمریکا را به خواست مردم پاکستان ترجیح دادند و به خواست مردم و پارلمان بی‌احترامی کردند.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000233/nf00233962-2.jpg

وی اظهار داشت: کنفرانس دفاعی تمام راه‌های مسالمت‌آمیز را برای متوقف کردن عبور کامیون‌های تدارکاتی ناتو به کار می بندد و بدانید که این کار برای تأمین امنیت پاکستان امری ضروری است.
 
امروز صبح نیز موج گسترده مردم پاکستان که در تظاهرات دیشب حضور کنفرانس دفاعی شرکت داشتند، به سمت مرز چمن در نزدیکی افغانستان حرکت کردند.
 
"عمران خان": حاکمان به خاطر چند مشت دلار خون مردم بی‌گناه را با آمریکا معامله کردند
 
حزب "تحرک انصاف پاکستان" نیز تظاهرات گسترده‌ای را علیه بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در شهر "پیشاور" ترتیب داده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که در تظاهرات شهر پیشاور که به رهبری عمران‌خان بر پا شده است، تعداد زیادی از مردم این شهر حضور دارند.
 
عمران خان طی سخنرانی در اجتماع عظیم مردم شهر پیشاور گفت: رهبران پاکستان باید خود را از جنگ آمریکا کنار بکشند.
 
رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در ادامه با اشاره به اقدام دولت این کشور مبنی بر بازگشایی مجدد مسیر تدارکاتی ناتو بیان داشت: حاکمان به خاطر چند مشت دلار خون مردم بی‌گناه را با آمریکا معامله کردند.
 
وی افزود: دولت باید نام تمام کسانی را که در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند ارائه دهد زیرا دولت مسئول حفاظت از جان شهروندان پاکستانی است.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000233/nf00233962-3.jpg

عمران‌خان در ادامه اظهار داشت: اعضای حزب تحریک انصاف در ادامه اعتراض خود به بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو تا پایان ماه سپتامبر در "وزیرستان" تحصن می‌کنند.
 
وی در نهایت با اشاره به این موضوع که دولت باید به خواست‌های پارلمان و دادگاه عالی پاکستان احترام بگذارد گفت: اگر حاکمان در صدد نابودی دادگاه باشند سونامی تحریک انصاف اسلام‌آباد پایتخت پاکستان را در بر خواهد گرفت.
 
"کراچی"؛ مقصد امروز تظاهرکنندگان علیه بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو
 
امروز نیز پاکستان شاهد تظاهرات گسترده دیگری علیه بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در شهر کراچی خواهد بود.
 
حزب "جماعت اسلامی" پاکستان قصد دارد امروز اجتماع عظیمی را در شهر کراچی بر پا کند تا خشم و ناراحتی خود را از تصمیم دولت پاکستان مبنی بر بازگشایی مجدد مسیر تدارکاتی ناتو این‌گونه اعلام دارد.
 
گفته می‌شود در جای جای شهر کراچی کمپ‌هایی دایر شده است تا مردم را برای شرکت در تظاهرات امروز آماده کنند.
 
اعضای ارشد جماعت اسلامی اعلام کردند که دولت پاکستان حق ندارد هیچ گونه خللی در برپایی تظاهرات امروز ایجاد کند.
 
از زمان انتشار خبر بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان، موج گسترده‌ای از تظاهرات مردمی علیه این اقدام دولت در سراسر این کشور به راه افتاده است.
 
از سوی دیگر شبه‌نظامیان "تحریک طالبان پاکستان" اعلام کرده‌اند که با خمپاره و گلوله به استقبال کاروان‌های تدارکاتی ناتو رفته و اجازه عبور به این کاروان‌ها را از خاک پاکستان نمی‌دهند.
 
این مسائل باعث شده است تا در میان دولتمردان پاکستانی و فرماندهان آمریکایی در منطقه، موجی از نگرانی ایجاد شده و آن‌ها نسبت به عبور سالم و بی دغدغه کاروان‌های تدارکاتی ناتو به سمت افغانستان خوش‌بین نباشند.

دیدن فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *