شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اختلالات عصبی و عضلانی بیماری شایع جهان

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 232198
وی افزود: متاسفانه در ایران به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی تصادفات بسیار افزایش یافته و موجب بروز چنین اختلالاتی شده است.
مسئول کمیته علمی همایش گفت: اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی دومین بیماری شایع جهان بعد از بیماری قلبی و عروقی است.
 
به گزارش جهان، محمد تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس از بابل اظهار داشت: اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی شایع‌ترین اختلال در جوامع بشری بوده و ارتباط مستقیم با حرکت بدن که رکن اصلی زندگی است دارد که متاسفانه امروزه با ورود تکنولوژی به زندگی بشر با کاهش تحرک این بیماری نیز افزایش یافته است.
 
تقی‌پور با اشاره به اهمیت این بیماری در جهان بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی دهه اول هزاره سوم را به نام هزاره مبارزه با بیماری استخوان و مفاصل نامگذاری کرده است.
 
وی اذعان داشت: اگرچه این اختلالات کشنده نیست ولی سبب ناتوانی فعالیت زندگی و خلقی شده و بیشترین زیان اقتصادی را به دنبال دارد.
 
وی درمورد اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی بیماری چند وجهی بوده و نیاز به متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی  در امر درمان دارد که این امر سبب شده تا بیماران این اختلالات متولی مشخصی نداشته باشند.
 
مسئول کمیته علمی این همایش گفت: از متخصصین مختلف در این سمینار دعوت شده تا راهکار مناسب در درمان، تشخیص و جلوگیری از این بیماری ارائه شود با توجه به اینکه اهمیت این اختلالات برای جامعه پزشکی مشخص شود و جامعه و مردم با این بیماری آشنا و راه پیشگیری آموزش داده شود.
 
تقی‌پور افزود: در این سمینار سعی شده تازه‌های این اختلالات بیان شود بنابراین این سمینار نخستین دستاورد یک تیم پژوهشی است.
 
وی گفت: نخستین مرکز تحقیقاتی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل تاسیس شد و اولین کار پژوهشی آن تعیین شیوع این بیماری بود.
 
وی بیان داشت: طبق آمار جهانی اختلال کمردرد در افراد بالای 45 سال بعد از بیماری قلبی عروقی دومین بیماری شایع جهان و بالا ترین عامل زیان اقتصادی است.
 
مسئول کمیته علمی همایش خطاب به مسئولین اذعان داشت: دادن آموزش همگانی و برگزاری برنامه آموزشی از ضروریات بوده زیرا می توان با آموزش درست در سنین جوانی و نوجوانی به نتیجه درمانی  بهتری رسید لذا باید  در جهت جلوگیری و پیشگیری از این اختلالات برنامه مدونی داشت.
 
وی افزود: این مرکز برای کار پژوهشی به حمایت مالی نیاز دارد تا بتواند تحقیقات درستی در خصوص نحوه جلوگیری، درمان و پیشگیری این اختلالات داشته باشد و گام موثری در جهت سلامت جامعه بردارد.
 
تقی‌پور اظهار داشت: درصدد هستیم تا این همایش ملی را تبدیل به همایش بین‌المللی کنیم و در آینده بتوانیم در سالن‌های متعدد با موضوعات مختلف چنین سمینارهایی را برگزار کنیم با توجه به اینکه در کنار این سمینارها و سخنرانی‌ها نیز کارگاه آموزشی داشته تا گام موثری در جهت تشخیص و درمان در امر ملی و بین‌المللی داشته باشیم زیرا این پتانسیل وجود دارد و تنها نیاز به برنامه‌ریزی و پشتوانه مالی داریم.
 
وی افزود: برای برگزاری این سمینار اعتباری بالغ بر20 میلیون تومان با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل به خصوص دکتر مکانیکی، دکتر اصغرزاده و دکتر مصطفی‌زاده برگزار شد که استقبال چشمگیری از این سمینار شده به طوری که از 250 نفر ثبت‌نام‌کننده 350 نفر شرکت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *