سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

دستیار ویژه رئیس جمهور: از تاسف ما بکاهید!

شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 229879
جلسه بررسی پروژه های مهر ماندگار استان لرستان به محل مجادله برای تکمیل یک پروژه تاریخی تبدیل شد تا دستیار ویژه رئیس جمهور از این روند ابراز تاسف کند.
به گزارش جهان به قل از مهر، اواخر هفته گذشته علی اکبر محرابیان در پایان سفر دو روزه خود به لرستان در جلسه نهایی بررسی پروژه های مهر ماندگار این استان به جمع بندی سفر خود برای نهایی شدن پروژه های استان پرداخت.
 
در این جلسه تعداد پروژه های مهر ماندگار لرستان یعنی پروژه هایی که قرار است تا سال 92 به بهره برداری برسد از 30 پروژه به 40 پروژه رسید تا این طرح ظرفیتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان باشد.
 
لرستان دیار پروژه های نیمه تمام
 
هرچند که شاید برخی از پروژه هایی که در ردیف مهر ماندگار قرار می گیرد با کمی تاخیر به سرانجام برسد ولی آنچه مسلم است این است که دولت با تزریق اعتبارات به این پروژه های نیمه تمام به دنبال پایان بخشیدن به این پروژه هاست که این موضوع فرصتی را برای استانهای مختلف کشور از جمله استان لرستان به عنوان دیار پروژه های نیمه تمام فراهم کرده است.
 
استان لرستان محل پروژه هایی است که باید با تاسف از آنها به عنوان پروژه های تاریخی نام برد، پروژه هایی که سالهاست آغاز شده اند ولی برخی از آنها در آستانه 20 سالگی هنوز به بهره برداری نرسیده اند.
 
با این حال برخی از مدیران دستگاههای اجرایی استان با غفلت از این فرصت به دست آمده شرایطی را رقم زدند که سهم استان از تعداد پروژه های مهر ماندگار از 40 پروژه فراتر نرود که البته همین میزان نیز به خاطر پیگیری استاندار لرستان در دو روز گذشته محقق شده است.
 
اصرار مسئول ملی و انکار مسئولان استانی!
 
در این گزارش به عنوان نمونه به دعوای متولیان امر بر سر پروژه بیمارستان تاریخی الیگودرز اشاره می کنیم. پروژه ای که با اصرار دستیار ویژه رئیس جمهور و استاندار لرستان در فهرست طرح های مهر ماندگار برای تکمیل قرار گرفت.
 
در جلسه بررسی پروژه های مهر ماندگار لرستان در مقابل اصرار علی اکبر محرابیان به عنوان یک مسئول ملی، برخی مدیران استان از قبول مسئولیت تکمیل این بیمارستان سر باز زدند تا جایی که بخشی از زمان جلسه به همین پروژه اختصاص پیدا کرد.
 
در این جلسه در حالی دستیار ویژه رئیس جمهور قول تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل این بیمارستان را داد که مسئولان استانی معتقد بودند که حتی اگر اعتبار هم تامین شود در مدت زمان یک ساله این پروژه را نمی توانند به سرانجام برسانند.
 
محرابیان: پروژه 20 ساله تا دهه فجر تحویل مردم شود

 
این در حالیست که دو دهه است بیمارستان الیگودرز با مشکلات متعددی برای تکمیل مواجه بوده و حال که فرصتی پیش آمده تا اعتبارات لازم به این پروژه تزریق شود بهانه های برخی مسئولان برای طرح موضوع نبود زمان کافی به نظر غیرقابل توجیه است و جز فرصت سوزی نتیجه دیگری ندارد.
 
در این جلسه علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور با گلایه از وضعیت پروژه بیمارستان شهرستان الیگودرز معتقد بود که با تزریق بودجه مورد نیاز باید این پروژه تا قبل از دهه فجر سالجاری به بهره برداری برسد.
 
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 74 درصدی بیمارستان الیگودرز از مسئولان علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی استان خواست که این پروژه را در مدت زمان یاد شده تحویل مردم دهند.
 
واکنش برخی مدیران استان برای تکمیل پروژه تاریخی
 
و اما در مقابل سخنان مطرح شده از سوی دستیار ویژه رئیس جمهوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان سخنان قابل تاملی را مطرح کرد.
 
اردشیر شیخ آزادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان معتقد بود که این بیمارستان را نمی توانند در مدت زمان یاد شده تجهیز کنند چرا که این روند نیازمند حداقل 6 ماه فعالیت آن هم بعد از تحویل موقت بیمارستان است و به همین خاطر از قبول این موضوع سرباز زد.
 
وی با بیان اینکه کار تحویل موقت بیمارستان الیگودرز تا 6 ماه دیگر به اتمام نمی رسد، گفت: بعد از تحویل موقت بیمارستان الیگودرز نوبت به تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی می رسد که این امر نیز 6 ماه به طول خواهد انجامید که با این تفاسیر پروژه تا دهه فجر به بهره برداری نخواهد رسید.
 
شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز معتقد بود که با توجه به سرد بودن آب و هوای الیگودرز این پروژه تا دهه فجر آماده تحویل نخواهد شد.
 
واکنش استاندار به اظهارات مدیران

 
این سخنان مدیران استانی که دقایقی جلسه را به محل مباحثه تبدیل کرد با پاسخ های برخی از مسئولان استان مواجه شد به طوریکه نخستین فردی که به این موضوع واکنش نشان داد استاندار لرستان بود.
 
دهمرده که طی روزهای گذشته برای افزایش سهم لرستان از پروژه های مهر ماندگار پیگیری زیادی کرده بود بعد از اظهارات مدیران یاد شده خطاب به آنها گفت که موانع پیش روی بهره برداری از این پروژه باید در داخل استان حل شود.
 
حبیب الله دهمرده با تاکید بر اینکه روند تکمیل بیمارستان الیگودرز توسط دانشگاه علوم پزشکی و همچنین راه و شهرسازی استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، از این مسئولان تلویحا خواست که بحث را ببندند.
 
وی با یادآوری اینکه از فرصت پروژه های مهر ماندگار باید در راستای تکمیل پروژه های استان استفاده کرد، گفت: از طرف دیگر باید برای رفع مشکلات مردم در زمینه بیمارستان الیگودرز هرچه زودتر اقدام شود.
 
نهایت کم لطفی برخی مدیران!
 
با وجود اشارات استاندار بازهم مسئولان یاد شده حاضر به گرفتن اعتبارات برای تکمیل پروژه بیمارستان الیگودرز تا دهه فجر نشدند تا این بار معاون عمرانی استانداری لرستان با انتقاد از اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی عنوان کند که این نهایت کم لطفی است که این دو دستگاه اجرایی اقدام به اتمام کار بیمارستان الیگودرز نمی کنند.
 
حمید خورشیدوند با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت برای اجرای پروژه های نیمه تمام به استان لرستان توجه داشته و اقدام به تخصیص اعتبارات لازم کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر زمان لازم، اعتبار مطلوب و همچنین هوای خوب در اختیار ماست که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
 
وی تصریح کرد که کار اتمام پروژه بیمارستان الیگودرز باید توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان راه و شهرسازی هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
 
مسئولان قبول نکردند؛ مشاوره پروژه قول داد!
 
پس از این مجادله و مباحثه که به نظر جز فرصت سوزی چیز دیگری نمی توان آن را نام نهاد با تاکید استاندار لرستان و همچنین قول مشاور پروژه بیمارستان الیگودرز برای تحویل به موقع پروژه، این بیمارستان تاریخی در فهرست پروژه های مهر ماندگار برای تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل قرار گرفت.
 
دستیار ویژه رئیس جمهور نیز در واکنش به اظهارات برخی مدیران استانی با تاکید بر اینکه مردم لرستان از ما کار می خواهند، یادآور شد: این رفت و آمدها به استانها و تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات همین مردم است.
 
محرابیان با تاکید بر اینکه در بازدیدی که از این بیمارستان داشتیم مردم شهرستان الیگودرز به شدت در این زمینه ناراضی بودند، گفت: از این فرصت باید استفاده کرد و این پروژه بیمارستانی را تا دهه فجر تحویل مردم داد.
 
وی با بیان اینکه چه کسی گفته تا زمانیکه بیمارستان الیگودرز تحویل موقت نشده نباید نسبت به تجهیز آن اقدام شود؟، ادامه داد: کار تحویل موقت و ادامه کار برای تجهیز به صورت مرحله به مرحله است و این دو موضوع می تواند با هم انجام شوند.
 
دستیار ویژه رئیس جمهور: از تاسف ما بکاهید!
 
دستیار ویژه رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سازمان راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی هر کدام چهار ماه و در مجموع 8 ماه فرصت دارند که نسبت به تحویل موقت و تجهیز این بیمارستان اقدام کنند، گفت: ما برای هر دو این موضوع اعتبار لازم را تخصیص خواهیم داد تا با سرعت کار انجام شود.
 
عمق تاسف دستیار ویژه رئیس جمهور از دعوای مدیران لرستان بر سر "انجام ندادن" پروژه ها در ادامه سخنان وی عنوان شد. زمانیکه دستور کار جلسه به پروژه ورزشگاه الیگودرز رسید تا وی خطاب به مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لرستان بخواهد با قول تکمیل این پروژه از "تاسف وی بکاهند!" تا شهرام ملکی این بار بدون هیچ پیش شرطی قبول کند که پول بگیرد و پروژه را تا مرداد ماه تحویل دهد!
 
به هر روی شاید بهره برداری از پروژه بیمارستان الیگودرز تا دهه فجر محقق نشود ولی فرصت پروژه های مهر ماندگار برای تزریق اعتبار به این پروژه گام موثری است که می تواند این پروژه 20 ساله را به نقطه بهره برداری نزدیک کند، موضوعی که برخی مدیران با فرصت سوزی از کنار آن می گذرند.
 
مرور این جلسه که در این گزارش مورد توجه قرار گرفت برای طرح واقعیت تلخی است که می توان از دل آن دلیل وجود دهها پروژه نیمه تمام در لرستان را فهمید. موضوعی که این استان را به دیار پروژه نیمه تمام تبدیل کرده و داغ پروژه های حیاتی زیادی را بر دل مردم گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قبل از هر چيز بايد ديد آيا اين پروژه كه يك نمونه از صدها نمونه است آيا با گذشت 20 سال ارزش ساخت دارد . آيا با گذشت 20 سال و تكميل با توجه به اينكه از تكنولوژي 20 سال قبل استفاده شده جزو بناهاي فرسوده به حساب نخواهد آمد