کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیةالله‌مکارم:ادامه‌گرانی مردم رابدبین‌می‌کند

2 تير 1391 ساعت 23:25

این مرجع بزرگ شیعیان افزود: انکار واقعیت مشکلی را حل نمی‌کند سیاستمداران با تجربه اگر مشکلی وجود داشته باشد سریعا به آن اعتراف می‌کنند و دولتمردان ما نیز باید مشکل را قبول و از انکار آن خودداری کنند با ارائه آمار اشتباه وضعیت عوض نمی‌شود و نمی‌توان با زور و فشار مشکل گرانی را حل کرد.


آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سه عامل در مسئله گرانی نقش دارند، گفت: اگر مدیریت‌ها صحیح باشد، گرانی‌ها کنترل می‌شود.

به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌ الله‌ العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در حرم مطهری رضوی افزود: در اخبار شنیدیم که کشور عربستان سعودی به حکم دادگاه خودش 18 ایرانی را سر بریده است که دولت ایران باید نسبت به اقدام آنها حساسیت نشان دهد و اجازه ندهد که نسبت به شیعیان عداوت نشان دهد.

وی ادامه داد: یکی از مفتی‌های آنها به تازگی در فتوایی گفته است که افتخار می‌کنم با دست خودم بچه‌های شیعه را به قتل برسانم که چنین وحشیگری در هیچ جا از تاریخ جهان دیده نشده است و هرکس توانسته است در تاریخ چنین چیزی پیدا کند من به او جایزه می‌دهم.

مکارم شیرازی این اقدام دولت عربستان را غرض‌ورزی نسبت به شیعیان دانست و تصریح کرد: آنها نسبت به پیشرفت های شیعیان در دنیا از جمله ایران، عراق و لبنان عصبانی هستند و به همین خاطر روی به بچه‌کشی می‌آورند.

این مرجع بزرگ شیعیان در ادامه با اشاره به فشار گرانی بر مردم خاطرنشان کرد: مردم چه به صورت غیرمستقیم و چه مستقیما نگرانی خود از گرانی را به ما انتقال می‌دهد، اکنون این وضعیت اقتصادی به طبقات ضعیف جامعه فشار زیادی می‌‌آورد و دولت باید جلوی گرانی‌ها را بگیرد.

وی در خصوص عوامل گرانی‌های اخیر گفت: در این مسئله سه عامل نقش دارد که اولین آنها تحریم‌های خارجی است و زورگویان جهان برای اینکه ما حقوق خود دفاع نکنیم این تحریم‌ها را اجرا کرده‌اند.

وی افزود: عامل دوم برخی از کسبه و تجار هستند که حق را فراموش کرده‌اند و به محض اینکه بعضی شاخصه‌ها مانند دلار یا طلا گران می‌شود اجناس خود را بدون دلیل گران می‌کنند، در حالی که این کار آنها سوء استفاده است و این پول‌ها برکت ندارد.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: سومین و مهم‌ترین عامل از ناحیه دولت است و اگر مدیریت‌ها صحیح باشد و حساب و کتاب درستی انجام شده و سرمایه‌گذاری صحیحی در تولید انجام شود هم گرانی‌ها کنترل می‌شود و هم برای جوانان اشتغال می‌شود.

این مرجع بزرگ شیعیان افزود: انکار واقعیت مشکلی را حل نمی‌کند سیاستمداران با تجربه اگر مشکلی وجود داشته باشد سریعا به آن اعتراف می‌کنند و دولتمردان ما نیز باید مشکل را قبول و از انکار آن خودداری کنند با ارائه آمار اشتباه وضعیت عوض نمی‌شود و نمی‌توان با زور و فشار مشکل گرانی را حل کرد.

وی ادامه داد: باید ریشه‌ها را پیدا و مشکل را حل کرد اکنون عده زیادی از مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند که اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است حتی نسبت به اصل انقلاب نیز بدبین شوند و این مسئله اقتصادی به مسئله‌ایی سیاسی و سرنوشت‌ساز تبدیل شود.

مرجع بزرگ شیعیان تأکید کرد: مردم بدانند که ما صدای آنها را به گوش مسئولان می‌رسانیم و بی‌پرده و شفاف مشکلات مردم را به دولت می‌گوییم و امیدوارم دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکل حل شود.

مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(ع) با اشاره به برجستگی‌های زیارت وارث تصریح کرد: در زیارت‌نامه‌ها درسی تربیتی برای زائرین و همه مسلمانان است و خواندن آنها پیام‌های زیادی برای ما دارد.

وی افزود: در زیارت وارث می‌خوانیم که امام حسین(ع) از پیامبران اولی‌العظم ارث می‌برند که این ارثیه علم، تقوا، شجاعت، زهد، و صفات برجسته پیامبران بوده است و پیام این دعا این است که ارثیه پدر برای فرزند تنها ثروت نیست و علم، تقوا و انسانیت بهترین ارثیه برای فرزندان است.

وی افزود: در زیارت وارث گواهی می‌دهیم که امام حسین (ع) نماز را زنده کرد.که این مسئله نشان دهنده اهمیت نماز در اسلام است.

مرجع عالی شیعیان همچنین درخصوص امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در دعای وارث امام حسین(ع) را زنده کننده امر به معروف و نهی از منکر می‌خوانیم جوانان ما بدانند که اگر می‌خواهند در زندگی سعادتمند شوند نماز اول وقت و امر به معروف را نباید فراموش کند.

وی افزود: جدا از عده‌ای که امر به معروف را  به صورت قانونی انجام می‌دهند، سایر مردم نیز باید به صورت مودبانه، دوستانه و دلسوزانه و با زبان خوش امر به معروف کند، امروز یکی از دلایل عدم اجابت دعا فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ما عده‌ای منافع دنیوی را بر منافع اخروی مقدم می‌مانند و به دستورات دین عمل نمی‌کنند امروزه ارزش‌های اصیل اسلامی در امر ازدواج به فراموشی سپرده شده و ارزش‌های قلابی جایگزین شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرموده‌اند اگر فردی فقط برای زیبایی با کسی ازدواج کند این زیبایی گرفتاریش خواهد شد و اگر تنها برای ثروت ازدواج کند از این ثروت خیری نخواهد بر


کد مطلب: 229823

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/229823/آیةالله-مکارم-ادامه-گرانی-مردم-رابدبین-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com