پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

اعتراض‌به‌دیدارصالحی باوزیرامورخارجه‌انگلیس

جمعه ۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 229725
بسیج دانشجویی دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در بیانیه ای خطاب به صالحی وزیر امورخارجه، به شدت نسبت به دیدار او ویلیام هیگ وزیر امورخارجه انگلیس اعتراض کرد. متن این بیانیه به این شرح است:
 
بسمه تعالی
 
حضور محترم جناب دکتر علی اکبر صالحی
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم
 
احتراما پیرو دیدار اخیر جنابعالی با وزیر امورخارجه انگلیس  در حاشیه نشست قلب آسیا در کشور افغانستان لازم دانستیم مخالفت جدی خود با دیدار جنابعالی را ابراز کرده و به جنابعالی گوشزد کنیم که مبادا رویای  راه اندازی مجدد سفارت انگلیس در تهران  و برقراری رابطه با ایران برای انگلیسی ها به واقعیت تبدیل شود . تنها از باب "فذکر إن ذکر تنفع المومنین"به ذکر دو دلیل کوتاه برای شما اکتفا می کنیم.
 
1-     به بهانه گسترش روابط بین دو کشور؛ در بحبوحه تحولات عظیم جنبش بیداری اسلامی و الگو بودن جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه  مبادا موجبات نا امیدی کشورهای منطقه را فراهم آورید؛ چرا که رد پای انگلیس در راستای تغییر هویت و انحراف انقلاب های منظقه  از دسیسه برای کودتای نظامی در مصر تا قتل عام کودکان بی گناه در بحرین ، برای مردم و  نخبگان کشورهای بیداری اسلامی  مشهود است.
 
 2-  مبادا پرونده سیاه انگلیس در رابطه با ایران که تنها مواردی از آن عبارتند از:
 
انکار حقوق ایران در خلیج فارس و اشغال جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب کوچکو تنب بزرگ/ به انحراف کشاندن انقلاب مشروطه/ ساخت فرقه های ضاله(بهائیت) و ترویج آنها/ نقش پر رنگ در جنایت علیه ایران در طول جنگ تحمیلی / تشکیل مجموعه های سری نظیرآدمیت و ایجاد لژهای فراماسونری / طراحی دو کودتا ( 3 اسفند 1299 و 28 مرداد1332)/ اشغال ایران و تقسیم آن به سه منطقه نفوذ( روسیه در شمال ، انگلیس در جنوب ویک منطقه بی طرف) / تحمیل قرار دادها و معاهدات ننگین،/جدایی هرات از ایران/ دخالتهای آشکار در انتخابات مجالس قانونگذاری/ غارت نفت ایران / نفوذ در حاکمیت و بلندپایگان حکومتی/ ضدیت با انقلاب اسلامی و دخالت های مکرر آنان در امور داخلی و خارجی ایران و از جمله انتخابات دهم ریاست جمهوری و  مسائل پس از آن  را به بوته فراموشی بسپارید.
 
 
بسیج دانشجویی دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز اصلا همه جرایم انگلیس درست ولی این چه منافاتنی با ملاقات وزیر خارجه کشور با همتای انگلیسی خود دارد؟؟ اگر وزیر خارجه ملاقات نداشته باشد اصلا وزارت خارجه را برای چه می خواهیم؟؟ همین جا نمایندگان مجلس و دانشجویان بیانیه بدهند و بقیه کشورها هم روابط خود با ما را براساس بیانیه های مجلس و دانشجویان تنظیم کنند و اصلا هم ملاقاتی انجام نگیرد و اگر قرار است ملاقاتی انجام بگیرد حتما نمایندگان مجلس در یک نشست مجلس آن را تصویب کرده باشند تا بعدا دانشجویان بیانیه ندهند. اقایان یا ما مجری انتخاب کرده ایم و نهادهای نظارتی خویش را قبول داریم یا اصلا هیچ ساختار نظام را برنمی تابیم و تنها نمایندگان مجلس را نمایندگان ملت می دانیم ؟!