جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عکس / وقتی مسیح دست به عصا شد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب: 228632
وی در میان ساکنان بومی منطقه به محبوبیتی منحصربفرد دست پیدا کرد تا جایی که به «مسیح کردستان» معروف شد.این تصویر ، در ایامی برداشته شده است که «مسیح کردستان » آخرین روزهای نقاهت ، پس از مجروح شدن در جبهه های نبرد را طی می کند
به گزارش جهان به نقل از مشرق ، «میرزا محمد پدر دره گرگی» معروف به «محمد بروجردی» به سال ۱۳۳۳ در روستای «دره گرگ» از توابع «بروجرد» در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. از 13 سالگی به گروه های اسلامی مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی پیوست و پس از مدتی ، خود به تاسیس گروهی به نام «توحیدی صف» دست زد. پس از ورود امام حمینی به ایران ، محمد بروجردی از فعال ترین عناصر مسلح انقلاب بود و به فاصله ی چند هفته ، از میان او و چند تن دیگر از مبارزان ، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی » به وجود آمد.
هنگامی که نوبت به انتخاب فرماندهی واحد برای این نهاد تازه تاسیس رسید ، طبیعی بود که محمد بروجردی به دلیل سوابق و تجربیاتش ، اولین گزینه های مطلوب باشد اما وی از پذیرش این مسئولیت سر باز زد.
با شروع غائله تجزیه طلبان ضد انقلاب در کردستان ، محمد بروجردی در کردستان مستقر شد و تمامی توان خود را بر سامان دادن به اوضاع سیاسی-اجتماعی کردستان متمرکز کرد. بروجردی به دلیل سیره اخلاقی و نتایج عملکرد خالصانه اش در کردستان برای استقرار ثبات و امنیت ، در میان ساکنان بومی منطقه به محبوبیتی منحصربفرد دست پیدا کرد تا جایی که به «مسیح کردستان» معروف شد.
«میرزا محمد پدر دره گرگی» معروف به «محمد بروجردی» سرانجام در اول خرداد 1361 در جاده مهاباد-نقده ، خلعت شهادت پوشید.
تصویر زیر ، در ایامی برداشته شده است که «مسیح کردستان » آخرین روزهای نقاهت ، پس از مجروح شدن در جبهه های نبرد را طی می کند:

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *