کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی دلایل ناکامی والیبال در راه المپیک

24 خرداد 1391 ساعت 9:03

ناظر کمیته ملی المپیک در فدراسیون والیبال از بررسی دلایل ناکامی تیم ملی در رقابت‎های گزینشی المپیک جهت ارائه نتیجه به مسئولان کمیته ملی المپیک خبر داد.


به گزارش جهان، محمدحسن خوشدل در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه در مورد چگونگی گزینش تیم‏های المپیکی آسیا، کنفدارسیون این قاره در مقابل فدراسیون جهانی ضعیف عمل می‎کند، اظهارداشت: در بسکتبال با قهرمانی در آسیا تکلیف تیم المپیکی قاره مشخص می‎شود همان طورکه تیم ملی ایران یک دوره با قهرمانی در آسیا صاحب سهمیه المپیک شد.

وی تصریح کرد: والیبال هم در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شد این در حالی است که این مسابقات راه مستقیمی برای صعود به المپیک نبود و حکم یک مرحله از رقابت‎های انتخابی را داشت (قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا یعنی ایران در مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک شرکت کرد). این ضعف والیبال آسیاست.

ناظر کمیته ملی المپیک با اشاره به تیم‏های شرکت کننده در رقابت‏های گزینشی المپیک و غیرآسیایی بودن سه تیم خاطرنشان کرد: صربستان، پورتوریکو و ونزوئلا مکمل گروه تیم‏های آسیایی بودند. در این میان صربستان تیم تحمیل شده‏ای بود که یکی از سهمیه‏ها را پیشاپیش برای خود منظور کرده بود. اینکه تیم ملی ایران چون یکبار در دیداری تدارکاتی تیم صربستان را شکست داده بود اصلا ملاکی برای پیروزی دوباره برابر این تیم نبود.

خوشدل با اشاره به شکست تیم ملی مقابل استرالیا در جریان رقابت‎های گزینشی المپیک گفت: پیش از آغاز این مسابقات مقابل تیم صربستان در یک دیدار تدارکاتی که در همان ژاپن برگزار شد، پیروز شدیم در حالیکه به اعتقاد من نباید در آن مقطع با این تیم بازی می‎‌کردیم.

وی یادآور شد: البته برگزاری دیدارهای تدارکاتی چند روز پیش از مسابقات برای هر تیمی مفید است و به همین دلیل تیم ملی والیبال در تلاش برای مهیا کردن سفر به جمهوری چک و هلند یا میزبانی از کوبا بود که همگی لغو شد اما نباید در این مقطع با تیمی بازی می‎کردیم که حریف ما در مسابقات اصلی بود.

ناظر کمیته ملی المپیک با بیان اینکه از حق نگذریم، فدراسیون والیبال و اعضای کادر فنی از هیچ تلاشی برای آمادگی و کسب سهمیه المپیگ کوتاهی نکردند، تاکید کرد: هیچ کم کاری ندیدم اما تیم ملی نباید اجازه می‎داد سرنوشتش به روز آخر کشیده شود، جائیکه چین  با 45 امتیاز در سه گیم دیدار مقابل استرالیا را واگذار کرد. والیبال در کنار کار فنی، به کار روانشناسی هم نیاز دارد که امیدوارم مورد توجه فدراسیون قرار بگیرد.

محمدحسن خوشدل در پایان اعلام کرد، بنا به وظایفی که به عنوان ناظر کمیته ملی المپیک دارد باید دلایل ناکامی تیم ملی در مسابقات گزینشی المپیک را بررسی کند و نتایج آن را به مسئولان کمیته ملی المپیک ارائه دهد.


کد مطلب: 228260

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/228260/بررسی-دلایل-ناکامی-والیبال-راه-المپیک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com