جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جلسه پرحاشیه فوتسالی‌ها با کفاشیان

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 228206
محور اصلی صحبت‌های مدیران بحث 16 تیمی شدن لیگ برتر و همچنین حواشی رخ داده در هفته‌های پایانی لیگ برتر سال گذشته بود. در همین راستا برخی مدیران عامل از 16 تیمی شدن گلایه داشتند و آن را به ضرر فوتسال دانستند. این در حالی بود که چند مدیرعامل نیز با این تصمیم موافق بودند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جلسه نمایندگان باشگاه‌های فوتسال عصر امروز با حضور عباس ترابیان رئیس کمیته فوتسال، علی کفاشیان رئیس فدارسیون فوتبال، آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال برگزار شد. در این جلسه نمایندگان باشگاه‌های پرسپولیس، فولاد ماهان و فیروزصفه اصفهان حضور نداشتند.

در این جلسه تیم فوتسال دبیری تبریز به عنوان تیم اخلاق لیگ برتر انتخاب شد. این در حالی است که لیگ برتر در اسفند‌ماه سال گذشته به پایان رسید اما هم‌اکنون تیم دبیری به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.

محور اصلی صحبت‌های مدیران بحث 16 تیمی شدن لیگ برتر و همچنین حواشی رخ داده در هفته‌های پایانی لیگ برتر سال گذشته بود. در همین راستا برخی مدیران عامل از 16 تیمی شدن گلایه داشتند و آن را به ضرر فوتسال دانستند. این در حالی بود که چند مدیرعامل نیز با این تصمیم موافق بودند.

* نجاریان: بازیکن نمی‌پرد، مبلغ را بالا نبرید

سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه راه ساری از افزایش قیمت بازیکنان گلایه‌مند بود و عنوان کرد که امسال یک بازیکن که مبلغ قراردادش 7 میلیون بود یکی از باشگاه‌ها با او تماس گرفته و پیشنهاد 60 میلیونی به او داده است این در حالی است که اگر برای همان بازیکن حتی مبلغ 20 میلیون هم پیشنهاد می‌دادند او به آن تیم می‌پیوست. ما نباید بی‌دلیل قیمت بازیکن را بالا ببریم. بازیکن که نمی‌پرد پس چرا ما دست به چنین کاری می‌زنیم. باشگاه فرش‌آرا چرا دست به چنین کاری زد؟

در ادامه جلسه نیز مدیران عامل باشگاه موافق تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان بودند.

برخی مدیران عامل از حواشی به وجود آمده در فوتسال گلایه‌مند بودند و پیشنهاد دادند برای برقراری هر چه بهتر ارتباط بین مسئولان باشگاه‌ها و تیم‌ها یک سفر دو روزه به مشهد داشته باشند.

* طاهری: ساختار فوتسال باید تغییر کند

علی طاهری مدیرعامل باشگاه گیتی‌‌پسند در این جلسه گفت: در جلسه پیشنهاد معاونت شدن فوتسال و بحث اسپانسری برای تیم‌های لیگ برتر را مطرح کردم اما به دلیل مشکلاتی این موضوع به تعویق افتاد. به دلیل اینکه پیشنهاد حق پخش تلویزیونی به ترابیان دادم اما با مخالفت روبرو شد تصمیم گرفتم در هیئت رئیسه کاندیدا نشوم.

وی ادامه داد: مشکلات فوتسال متعدد است، ما پخش تلویزیونی نداریم، سالن استانداردی وجود ندارد و یکی از مسائل دیگر این است که هر شخصی با توجه به علاقمندی و کسب شهرت پا به این عرصه می‌گذارد پس از یک مدت از این رشته می‌رود. باید ساختار تشکیلاتی فوتسال را تغییر دهیم.

* منصوری: آقای کفاشیان! به درد فوتسال برسید

کریم منصوری مدیرعامل باشگاه شهید منصوری با اشاره به صحبت‌های طاهری که هیئت رئیسه را ضعیف خوانده بود گفت: آقایان برای هیئت رئیسه کاندیدا هم شدند اما رأی نیاوردند حالا هیئت رئیسه را ضعیف می‌دانند.

وی تاکید کرد: از زمانی که آقای کفاشیان در فدراسیون حضور یافتند تیم‌های مختلفی از رشته فوتسال کنار رفتند. چرا تیم‌های شن‌سا، تام ایران خودرو و حالا هم منصوری از این رشته جدا می‌شوند. سه چهار سال تمام بازیکنان زحمت کشیدند اما آرام آرام تیشه به ریشه فوتسال زده شد. فدراسیون فوتبال چه اقدامی انجام داده است؟

منصوری ادامه داد: هیئت رئیسه قانون تصویب می‌کند اما باشگاه‌ها عمل نمی‌کنند. من از آقای کفاشیان تقاضا دارم بحث ساختار کمیته انضباطی را اصلاح کند چرا باید یک قاضی در رأس این کمیته قرار بگیرد. شریفی این همه فاجعه به بار آورد حالا حسن‌زاده از کجا آمده؟ چرا باید رأی کمیته انضباطی تا اینکه به استناد برسد 10 روز طول بکشد. چه قضیه‌ای پشت این ماجرا است؟ فساد از همین عوامل به وجود می‌آید. آقای کفاشیان همه این موارد متوجه شما است شما باید برسد فوتسال برسید اجازه ندهید که با یکسری مسائل حیثیت شما ضایع شود.

مدیرعامل باشگاه منصوری با اشاره به ناکامی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: زمانی که من گفتم تیم نتیجه نمی‌گیرد برخی آقایان تهمت خیانت زدند اما پس از اینکه تیم نتیجه نگرفت اشک تمساح ریختند. این آقایان چه کمکی به تیم ملی کردند؟ کجای دنیا سرمربی تیم ملی بازیکن عوض می‌کند؟ این آقا به من زنگ زد و گفت اگر 250 میلیون ندهید اجازه نمی‌دهم هیچ بازیکنی به تیم شما ملحق شود. چرا دوباره می‌خواهیم دور تسلسل بزنیم و این آقا را برگردانیم.

وی با اشاره به رأی کمیته انضباطی در خصوص مسائل حوالی فوتسال یادآور شد: در این جریان همانند مردم فلسطین بودیم که قاصبانی همچون اسرائیل حق ما را ضایع کردند. آقای کفاشیان شما به عنوان رئیس سازمان ملل در این قضیه باید عمل کنید.

* کفاشیان: ساختار فوتسال باید مستقل باشد

علی کفاشیان در این جلسه عنوان کرد: بحث تبدیل شدن فوتسال به معاونت در مجمع مطرح شد اما با عنوان مصوبه رأی نیاورد. ساختار فوتسال باید مستقل باشد. فوتسال باید آیین نامه مجزا داشته باشد.

وی ادامه داد: مربی فوتسال نباید در فوتبال تیمداری کند. در خصوص اینکه فصل آینده لیگ برتر 16 تیمی و یا 14 تیمی برگزار شود مجمع باید تصمیم بگیرد. ما هیچ اصراری بر این موضوع نداریم. فوتسال مجمع دارد و در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون فوتسال یادآور شد: با تعیین سقف قرارداد موافق هستم باید جلوی این موضوع گرفته شود البته خود باشگاه‌ها نیز در این موضوع دخیل هستند و باید آن را رعایت کنند. شاید در برخی موارد منافعمان لطمه بخورد اما باید نگاه کلی داشته باشیم و برای رشد فوتسال تلاش کنیم. دبیری تبریز با مشکلات زیادی رو به رو شد اما آنها توانستند در این فصل جام اخلاق را نیز کسب کنند.

*ترابیان: مخالف 16 تیمی شدن لیگ هستم

عباس ترابیان در این جلسه گفت: با 16 تیمی شدن لیگ برتر مخالف بودم. این موضوع مشکلاتی را به همراه دارد از جمله اینکه باشگاه‌ها باید برای سفرهای بیشتری هزینه کنند. مخالف صد در صد این موضوع هستم زیرا مشکلات فراوانی دارد.

وی ادامه داد: باید تمام مسائل را در نظر بگیریم و باید به بازیکنان هم توجه‌ای ویژه شود برخی از باشگاه‌ها قرارداد بازیکنان را پرداخت نمی‌کنند و این موضوع مسائلی را به وجود می‌آورد که باید به آن رسیدگی شود. ما فقط به فکر باشگاه‌ها و پیشرفت فوتبالمان هستیم. باید قبول داشته باشیم که هر تصمیمی در هیئت رئیسه گرفته می‌شود عملی کنیم.

رئیس کمیته فوتسال با اشاره به حواشی به وجود آ‌مده اخیر یادآور شد: در این مدت توهین‌های زیادی به من شد و در برخی موارد مجبور شدم جواب مسائلی را بدهم. مدیرعامل باشگاه منصوری مواردی را در خصوص کناره گیری برخی‌ تیم‌ها اعلام کرد. این نکته را باید یادآوری کنم که اگر شن‌سا رفت به واسطه مشکلاتی بود که در این باشگاه به وجود آمد پس برای مسائل مدیریتی خود کناره‌گیری کرد. تام ایران خودرو نیز به علت اینکه سند این باشگاه متعلق به خودش نبود از لیگ برتر کناره‌گیری کرد. ارم‌کیش نیز به دلیل مسائل خودش بود که تصمیم گرفت در لیگ حضور نیابد. به هر حال تمام این موارد مربوط به خود باشگاه‌ها بوده و ما هیچ مشکلی با باشگاه‌ها نداریم.

ترابیان خاطرنشان کرد: باشگاه‌های بزرگ در فوتسال سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. استقلال و پرسپولیس هر از گاهی به این رشته می‌آیند اما در پایان با مشکلات متعددی رو به رو می‌شوند و طلبکاران زیادی باقی می‌گذارند. پرسپولیس بارهای متعددی در فوتسال حاضر شده و در پایان نیز با مشکلاتی روبه رو شده است. در مورد استقلال نیز باید بگویم ما این باشگاه را از لیگ برتر فوتسال اخراج کردیم زیرا آنها فکر می‌کردند چون استقلال هستند می‌توانند هر وقت دوست داشتند مدارک خود را ارسال کنند. در مورد دانشگاه آزاد چنین تصمیمی گرفتیم.

رئیس کمیته فوتسال درباره ارسال مدارک باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان زمان تحویل مدارک را تمدید نخواهیم کرد و هر باشگاهی که یک روز دیرتر هم مدارک خود را ارسال کند اجازه نخواهیم داد در لیگ برتر حاضر شود.

ترابیان درباره بدهی باشگاه‌ها نیز گفت: باشگاه‌هایی که از فصل گذشته بدهکار باشند نمی‌توانند در لیگ برتر فصل آینده حاضر شوند.

در پایان جلسه بین مرتضایی مدیرعامل باشگاه فرش‌آرا، نجاریان مدیرعامل راه‌ساری و منصوری مدیرعامل باشگاه منصوری بحث و گفت‌وگو پیش آمد.

مرتضایی در خصوص صحبت‌های کریم منصوری درباره حواشی فوتسال و بحث مدیریت معترض بود و عنوان می‌کرد باید با لحن بهتری این مسائل را بیان کرد. مرتضایی معتقد بود باید نیمه پر لیوان را نگاه کنیم و حواشی و مسائل فوتسال را در نظر نگیریم.

نجاریان و منصوری در جواب او اعلام کردند امیدواریم پس از 15 سال در لیگ برتر چنین اعتقادی داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *