چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۷

پرسپولیس 20 میلیاردی+ارقام قرارداد

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب: 227839
پرسپولیس لیگ دوازدهم، بدون شک گران ترین پرسپولیس تاریخ بوده است.
به گزارش جهان به نقل از ندای انقلاب، پرسپولیس لیگ دوازدهم، بدون شک گران ترین پرسپولیس تاریخ بوده است. تیمی که با سید جلال حسینی رکورد نقل و انتقالات را شکست و در صورت به خدمت گرفتن خلعتبری، یک بار دیگر رکورد خود را جابه جا می‌کند.این درحالی است که پرسپولیسی‌ها این خوش شانسی را دارند که علی کریمی کاپیتان و ستاره اصلی تیمشان بخاطر علاقه به تیم محبوبش وعدم احتیاج به مبالغ سنگین مالی، معمولا قراردادهای پائینی با سرخپوشان امضا می‌کند.

 رویانیان مدیرعامل جدید پرسپولیس که هنوز سالگرد مدیرعاملی‌اش را برگزار نکرده، بر خلاف مدیران قبلی این تیم که منتظر کمک‌های سازمان تربیت بدنی بودند سعی در درآمدزایی داشته و خرج‌های میلیاردی می‌کند.

بمب‌های گرانقیمت و جوانان ارزان

پرسپولیس این فصل حدود ۱۴ میلیارد برای ۲۴ بازیکن خود هزینه کرده و شهاب گردان درون دروازه، ماهینی، سیدجلال، بنگر، پولادی در خط دفاعی و محمد قاضی را در خط حمله به خدمت گرفتند. محمدرضا خلعتبری، پله هافبک پرتغالی سابق اینترمیلان و یک دروازبان خارجی دیگر خریدهای احتمالی سرخپوشان خواهد بود. در صورتی که پرسپولیس در این مدت یکی دو بازیکن نسبتا خوب دیگر را به خدمت بگیرد، قطعا هزینه‌های تیم اصلی از ۱۵ میلیارد تومان فراتر نخواهد رفت.

هزینه سفر و هتل
پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه سفر و هتل و هزینه‌های جانبی می‌پردازد. البته در صورتی که پرواز با هواپیمایی آسمان انجام شود، این هواپمایی که اسپانسر پرسپولیس است هزینه‌ای از این تیم دریافت نمی‌کند. در بازی‌های داخل خانه پرسپولیس هم هر بازی حدود ۱۰ میلیون تومان بابت هتل و دیگر هزینه‌های متفرقه پرداخت می‌کند. با توجه به اینکه در لیگ دوازدهم با حضور تیم‌هایی مثل سایپا، پیکان، نفت تهران، استقلال و راه آهن سرخپوشان ۲۲ بار در ورزشگاه آزادی و فقط ۱۲ بار در دیگر شهرستان‌ها به میدان می‌روند از لحاظ مالی هم هزینه‌هایشان کمتر می‌شود. مجموعا ۲۲۰ میلیون برای بازی‌های داخلی و ۲۴۰ میلیون برای بازی‌های خارج از خانه هزینه ۴۶۰ میلیونی در طول فصل برای مدیران پرسپولیس ایجاد خواهد کرد که با احتساب بازی‌های جام حذفی، حدودا به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.
ورزشگاه درفشی‌فر
در حال حاضر هزینه‌های عمرانی پیشرفت ورزشگاه درفشی‌فر بر گردن پرسپولیس نیست و سازمان ساخت تجهیزات ورزشی وظیفه نوسازی کمپ را برعهده دارد. با این وجود، پرسپولیسی‌ها حدودا ماهی ۵۰ میلیون تومان برای نگهداری از این ورزشگاه هزینه می‌کنند. هزینه‌ای که تقریبا سالی ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود و جزو هزینه‌های روزمره تمام باشگاه‌های دنیاست.

پیراهن و شورت ورزشی
کمپانی معتبر آل اشپورت آلمان وظیفه تهیه لباس‌های پرسپولیس در تمام رده‌های سنی را بر عهده دارد. با وجود اینکه همیشه هزینه تهیه پیراهن باشگاه بر عهده شرکت تولید کننده بوده و در کشورهای اروپایی این شرکت‌ها مبلغ زیادی به باشگاه‌ها می‌پردازند، آل اشپورت تنها بخشی از هزینه لباس پرسپولیس را بر عهده گرفته است. معمولا پرسپولیسی‌ها باید سالی ۳۰۰ میلیون برای لباس‌هایشان خرج کنند.
اجاره ورزشگاه آزادی
مسئولان دو تیم محبوب پایتخت، در بازی‌های خانگی باید ۲۸ میلیون برای اجاره ورزشگاه آزادی بپردازند. هزینه‌ای که همیشه با بحث و حاشیه‌های فراوان همراه بوده اما فعلا تغییری در روند آن ایجاد نشده است. این هزینه در ۱۷ بازی لیگ، رقمی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. پرسپولیس فصل آینده در بازی‌های آسیایی حضور ندارد و فقط این هزینه را در مسابقات لیگ یا جام حذفی می‌پردازد.

کارمندان باشگاه و روزنامه رسمی
باشگاهی مانند پرسپولیس، کارمندان زیادی دارد و تقریبا ماهی ۷۰ میلیون تومان بابت حقوق این کارمندان می‌پردازد. مبلغی که در سال ۸۴۰ میلیون خواهد شد. روزنامه رسمی پرسپولیس هم ماهی ۲۰ میلیون تومان تومان خرج داشت که از یک هفته قبل این هزینه توسط اسپانسر تامین می‌شود و هزینه‌ای برای باشگاه نخواهد داشت. این اسپانسر یکی از هواداران پرسپولیس بوده که هزینه‌های روزنامه را بر عهده گرفته است.

تیم‌های پایه
پرسپولیس در تمام رده‌های سنی تیم دارد و اخیرا تیم ب این باشگاه راه اندازی شده که فصل گذشته به قهرمانی لیگ استانی رسید. مجموع هزینه‌های تیم پایه و ب پرسپولیس کمتر از یک میلیارد می‌شود. مبلغی که همیشه مدیران پرسپولیس قول افزایش آن را می‌دهند.

مجموع هزینه‌ها و درآمدها
هزینه‌های جاری پرسپولیس در لیگ یازدهم، مبلغی حدود ۱۸ میلیارد تومان می‌شود. در صورت ایجاد هزینه‌های اضافی که امری طبیعی در فوتبال ایران به شمار می‌آید، احتمالا این مبلغ حدود ۲۰ میلیارد خواهد شد. قرار است امسال وزارت ورزش مبلغی حدود ۱۲ میلیارد به پرسپولیس و استقلال بدهد و پرداخت ۸ میلیارد باقی مانده بر عهده باشگاه خواهد بود.




 سازمان لیگ هم حدود یک میلیارد بابت حق پخش و بلیط و تبلیغات به پرسپولیس می‌پردازد، البته محمد رویانیان اعلام کرده به زودی بلیط فروشی را از سازمان لیگ می‌گیرد تا این درآمد بسیار بیشتر شود. سرخپوشان هنوز اسپانسر فصل آینده خود را مشخص نکرده‌اند و می‌توان انتظار داشت حدود ۴ تا ۵ میلیارد هم از این طریق درآمد عاید سرخپوشان شود. طی ماه‌های اخیر سایت رسمی پرسپولیس هم به یکی از منابع درآمد این تیم تبدیل شده که به گفته یکی از مسئولان این سایت، ماهی ۵۰ میلیون تومان برای باشگاه درآمد دارد. درآمدی که با توجه به بالا رفتن آمار بازدید رو به افزایش است اما در همین شرایط هم سالی ۶۰۰ میلیون تومان برای باشگاه سود خواهد داشت. اجاره سالن فوتسال و استخر درفشی‌فر هم به تامین هزینه‌های جاری این ورزشگاه کمک می‌کند. در مجموع، اگر پرسپولیسی‌ها بتوانند درآمد خود از بلیط فروشی را افزایش دهند، بعید است سال آینده مشکلی در پرداخت هزینه‌های جاری این باشگاه ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پرداخت همچين مبالغي به بازيکنان مبتدي از بيت المال پايمال کردن حق مردم نيازمند است .
Iran, Islamic Republic of
اخه حیف ومیل بیت المال تا کی خدا................... برای وام دو میلیونی پدر مردمو درمیارین اما........
Iran, Islamic Republic of
نوش جونشون
ما که حسود نیستیم، این همه جاهای دیگه بیت المال حیف و میل میشه، این هم یکیش
چشم سازمان تازه تاسیس روشن ، حداقل یارانشونو قطع کنین که بتونید بگید دنبال برقراری عدالتیییییییید
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی این چه عدالتیه.اصلا 100میلیارد بدن بهشون ولی چرا از بیت المال و حق مردم؟باشگاهای تمام دنیا یه پاپاسی هم از سهم رفاه و بیت المال مردم به بازیکناشون نمیدن اما ما همه هم و غممون اینه که با هزینه مردم چک های آقایون فوتبالیست پاس بشه بعد از اونور به فرنگی کارا با 3 تا سکه جایزه چنان اهانتی توسط وزیرمون میکنیم که دیگه کمر راست نکنن یا بچه های والیبال و امثالهم. تورو خدا این روالو بهم بزنین
واقعا دردآوره!
ما داریم ادای کیا رو درمیاریم؟
مطمئن باشید هواداران که به تشویقتون می آیند ولی در دل ناخواسته و ناخودآگاه آه می کشند. این پول بیت المال هم دامن مدیر رو میگیره هم بازیکن و هم وزیر و هم رییس جمهور. مطمئن باشید وقتی دامنتون سوخت نمی فهمید از کجا خوردید.