شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

وزیر بهداشت به دنبال کشور گشایی

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب: 227836
نادر قاضی​پور در خلال مذاکرات امروز مجلس دو بار با علی لاریجانی شوخی کرد.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاين، نماينده اروميه در ابتداي جلسه علني امروز در تذکري با اشاره به طرح سوالش از برخي وزرا خطاب به رئيس مجلس گفت: مثل مجلس هشتم که يک کميسيون، شش ماه سوال از وزرا را به تاخير مي​انداخت؛ عمل نکنيد. خواستيم اول کاري شما را تست کنيم که چقدر به آيين نامه پايبنديد و سوالات نمايندگان را پيگيري مي​کنيد!

لاريجاني در پاسخ به وي يادآورشد که هنوز کميسيون​هاي مجلس تشکيل نشده​اند که به بررسي سوالات نمايندگان بپردازند.

مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت مهمان جلسه علني امروز مجلس بود تا ضمن ارائه گزارشي از وضعيت بهداشت کشور، به سوالات نمايندگان پاسخ بدهد. هيات رئيسه از نمايندگان خواست تا ظرف سه دقيقه اظهارات خود را مطرح کنند. نادر قاضي​پور که بار ديگر پشت تريبون قرار مي​گرفت، اعتراض کرد و گفت که اين زمان، خيلي کوتاه است. رئيس مجلس هم به شوخي به وي گفت: شما اگر حرف حساب داشته باشيد، در سه دقيقه هم مي توانيد بگوييد! قاضي پور هم پاسخ داد: يعني بقيه حرف​هاي من حساب نيست؟ شما مراقب برادرتان باشيد که در وزارت بهداشت دست دارد.

او در بخشي از سخنان خود خطاب به وزير بهداشت، گفت: خانم وزير شما بيمارستان لبافي​نژاد را فتح کرده​ايد، خودتان آنجا کار درماني و اجرايي و ... مي​کنيد، اين کشور گشايي شما تا کجا ادامه دارد؟

حسن کامران نماينده اصفهان هم طي سخناني خطاب به وحيددستجردي گفت:خانم وزير براي خالي کردن جيب خالي مريض​هاي بي پول همه صف کشيده​اند! براي توجه به درد مردم بيچاره نبايد فرقي بين سردار، امين، امام جمعه و رئيس با دربان باشد و مريض فقط بايد درد بيماري را تحمل کند نه درد بي​پولي را. مردم از دريافت پول​هاي کلان قبل از پذيرششان در يمارستان​هاي دولتي شکوايه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام .مشكل ما در درمان ضعف بسيار شديد مديريت درمان در بخش دولتي است در 20 روز گذشته مادرم بيمار شد و براي درمان به بيمارستان دولتي ... بردم وضعيت بسيار بد بود امكانات و تجهيزات فراوان از تخت برقي بگير تا ساير امكانات اما وضعيت پرستاري و پزشكي و نظافت (نيروهاي خدماتي در حال گپ زدن و بدون برنامه علاف) بسيار ضعيف نه كه نيرو نداشته باشند بلكه زياد هم دارند كارها را به هم پاس مي دهند و انتظار دارند ديگري كار مريض را انجام دهد و به اجبار مريض بايستي همراه داشته باشد بعد از ترخيص مريض را صرفا بدليل همين ضعف براي انژيوگرافي و پلاستي به بيمارستان خصوصي ...... بردم بماند كه ساعت 14/30 به من گفتند 2.5ميليون تومان به حساب واريز كن كه 300هزارتومان بايد به حساب پزشك واريز مي كردم همه اينها را به دليل برخورد خوب پرستاران و كار كنان پذيرا هستيم (بيماركارمند بازنشسته مي باشد ) زيرا به اجبار شب همراه را مرخص مي كردند و صبح وقتي برخورد و انجام كارها را توسط پرستاران جويا شديم بيمار بسيار راضي بود تا جاييكه بعد از ترخيص هركس به عيادت بيمار مي آمدند از وضعيت بيمارستان خصوصي بسيار تعريف مي كرد .
من از خانم وزير خواهش مي كنم التماس مي كنم بيمارستانهاي خصوصي را بي خيال شود و نياز نيست كه پيگير آن باشد ايشان وضعيت نيرو انساني بيمارستانهاي دولتي را خوب كند بيمارستانهاي خصوصي مجبور به اصلاح مبالغ دريافتي خود مي شوند زيرا ديگر بيمار از بخش دولتي فرار نمي كند
ايشان در برنامه ديشب خبري گفتند نظارت بسيار شديد و يك شماره تلفن جهت پيگيري آن دادند جالب است خدمتان عرض كنم دخترم در حال بازي زمين خورد و زير چانه اش پاره شد و پانسمان كرديم و بعد از چند روز پانسمان آن باز شد ،براي تعويض پانسمان به نظر مبلغ اضافه از ما دريافت كردند جهت پيگيري به دانشگاه علوم پزشكي.... تماس گرفتم و مرا به بخش مربوطه ارتباط دادند آقاي ... گفتند اين موضوع به تعزيرات ارتباط دارد شما با آنها مطرح نماييد ما در جلسه اي كه با هم داريم موضوع را پيگيري مي كنيم . با تعزيرات شهرستان تماس گرفتم كارشناس مربوطه اعلام كرد كه به ايشان ربطي ندارد تعجب كردم و با رييس ادره تعزيرات صحبت كردم گفتند اصلا اينگونه نيست شما با دانشگاه علوم پزشكي صحبت كنيد دوباره با دانشگاه تماس گرفتم و با آقاي ... مجددا صحبت كردم گفتند حالا شما حضوري بيايد شكايت كنيد ان‌شاءا... ما پيگيري مي كنيم گفتم عزيز من عصر ارتباطات مي باشد تلفني كه قبول نمي كنيد لا اقل فكسي ايميلي ... كمي مكس كردو گفت ما اينجا فكس نداريم شما ساعت 11 به شماره ........ فلان فكس كن تا يكي از همكاران ما در آنجا حاضر گردد تا دريافت دارند تعجب و خداحافظي كردم بي خيال شدم گفتم ببينم نظام پزشكي مي تواند براي ما كاري بكند با آنجا تماس گرفتم شما دوشنبه هفته بعد بيايد زيرا ايجا فقط در اين روز به شكايات رسيدگي مي گردد كه با كمي مكث گفت البته يكشنبه و دوشنبه هفته بعد تعطيل است شما مي توانيد دوشنبه دو هفته بعد بيايد كه ديگر بيخيال شدم
و اما ديشب از پاسخهاي قاطع خانم وزير خوشم آمد زيرا بنظر تا حالا شخصا سيستمهاي نظارتي يا حداقل شما تماس اعلامي را يك بار چك كنيد وقت زيادي نمي گيرد
شوخی شوخی هم نبوده . اغلب نیمی از شوخی جدیه .