جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعتراف وزیر جنگ اسرائیل به شکست از ایران

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 219777
ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، روز گذشته بار دیگر هراس رژیم خود را از یک ایران هسته‌ای ابراز داشت و اذعان کرد که تحریم‌ها نمی‌توانند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنند.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، باراک که در بین دیپلمات‌های خارجی در سالروز تاسیس رژیم اسرائیل سخن می‌گفت، مدعی شد که ایرانیان با ملاک‌های غربی عقل‌گرا نیستند. عقل‌گرایی از این منظر حفظ وضع موجود و تلاش برای پیدا کردن راه‌حل‌های صلح‌آمیز برای مشکلات خوانده می‌شود.

باراک همچنین ایران را متهم کرد که به دنبال ایجاد یک هژمونی منطقه‌ای است. رویترز بر این باور است که این نحوه سخن گفتن از سوی باراک بیش از حد تند است.

یک مقام دیگر صهیونیستی که نامی از وی برده نشده به رویترز گفته است که باراک با ابراز سخنان تند علیه ایران قصد داشته تا شرایط به هم ریخته شده توسط بنی گانتز، فرمانده ارتش صهیونیستی را بار دیگر مطابق میل رژیم اسرائیل سر و سامان دهد. گانتز در یک مصاحبه تلویحا اذعان کرده بود که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. گانتز همچنین تصریح کرده بود که مقامات ایرانی از رویکردهای عقل‌گرایانه در تصمیمات خود استفاده می‌کنند.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بار دیگر با ابراز بدبینی نسبت به مذاکرات ایران و 1+5 این موضع صهیونیست‌ها را تکرار کرد که ایران در حال خریدن وقت با این مذاکرات است.

وی همچنین نسبت به کارایی تحریم‌های غرب بر ضد ایران نیز ابراز بدبینی کرده و می‌گوید: "درست است که تحریم‌ها در حال حاضر از گذشته سخت‌ترند اما واقعیت باید گفته شود. شانس اینکه این سطح از فشار بتواند ایران را وادار به پذیرش خواست بین‌المللی مبنی بر توقف برنامه هسته‌ایش کند، پایین به نظر می‌رسد."

بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش و در جریان مراسم یادبود هلوکاست ادعا کرده بود که ایران در حال تولید سلاح هسته‌ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *