جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مردی برای همه فصول؛ یاد بگیرند غارتگرا و اختلاس چی‌ها

فلسفه حضور رئیس‌جمهور در مجمع

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 219749
فلسفه حضور رئیس جمهور در جلسه مجمع ، گرانی را هم بی خیال ، درخواست محرمانه جناب سعدی از مسئولان و مردی برای همه فصول از دیگر موضوعات صرفات جهت اطلاع این هفته است .
به گزارش جهان برنامه صرفا جهت اطلاع حاوی موضوعات زیر بوده است.
مجری: سلام. نمی دونم شده تا به حال که بخواید حرفی بزنید و ندونید از کجا باید شروع کنید، این حال و روز ماست که در آغاز هفتاد و پنجمین برنامه،  نمیدونیم باید از رئیس سازمان تامین اجتماعی شروع کنیم که گویا نمیخواد تمام بشه، از برخی آدمها که برخی وقتها یک حرفهای هر از گاهی انگار به برخی‌ها الهام میشه و مخ آدم رو دچار تاول می‌کنه، یا نه ...اصلا ....  اجازه بدید از یه مرد بزرگ شروع کنیم.


مردی برای همه فصول؛

یاد بگیرند غارتگرا و اختلاس چی ها
با این رفتگرعزیز و شریف شروع کنیم که یک کیف پیدا کرد که توش کلی طلا و پول و دسته چک و سند بود و اونو پس داد به صاحبش
( رفتگر بیرجندی: من بنده خدا هستم و روزیمو از خدا می خواهم )
مجری : همه  دادگاهیهای فسادبزرگ و فراری های کانادانشین، همه اونها که هنوزتوی این دنیا دستشون رو نشده و همه اونهایی که ته دلشون هوس دست درازی به اموال بیت المال لونه کرده، ببینند و یاد بگیرند، نه ماشین انچنانی داره ، نه خدم و حشم، نه عنوان و القاب و عناوینی
 ...اما تا دلت بخواد انسانه و آزاده ، یاد بگیرید.

مردانی برای همه پست های مدیریتی
مجری : شما چند  مسئول ومدیر می شناسید که مشاغل قبلی وبعدیشون هیچ ربطی به هم نداشته و به تخصص و رشته تحصیلیشون هم مربوط نبوده اما با اعتماد به نفس واشتیاق کامل هر پستی بهشون پیشنهاد شده نه توش نیاوردند ؟ چند تا ؟
مجری : گویا برخیا با خودشون عهد کردن که مطلقا دست رد به سینه هیچ پست و مقامی نزنند وگرنه چطور می شه که یک نفربه عنوان مثال  مدیرکل اشتغال اتباع خارجی باشه ، بعدبشه مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی کمیته بازگرداندن غرامت ایران در جنگهای جهانی وبعد هم بشه معاون صنایع دستی یه جای دیگه. معنای چنین کاری جز اینه که این ادم نخبه میتونه هم مسائل مهاجرین رو رتق و فتق کنه، هم پاش بیفته غرامتهای ایران در دو جنگ جهانی  رو پس بگیره و هم سامان بده وضعیت قلمزنان و میناکاران ایرانی رو و این هنر صنعت رو از مهجوریت خارج کنه، این جور ادمها ظاهرا  تواناییهاشون  منحصر بفرده اما افسوس چون خودشون منحصر بفرد نیستند و متاسفانه  تا دلتون بخواد از این دوستان  نخبه داریم.

 درخواست محرمانه جناب سعدی از مسئولان
مجری : گویا یه اشتباهی شایع شده وظاهرا  یه توقع نابجایی هم بوجود اومده که اگر من مثلا جزو مسئولان اصلی کشور هستم  لزوما باید در شعر وفلسفه و صنعت و هنر و شیمی و فیزیک هم صاحب نظر باشم واگر پاش بیوفته بتونم  فوتبال رو هم تفسیر و گزارش کنم.
(شعر خوانی احمدی نژاد در بزرگداشت سعدی)
مجری : این خیلی خوبه که رییس جمهور  احتمالا مطالعات عمیقی درباره شیخ اجل داره و بتونه بیست دقیقه از سعدی خوش سخن شعر بخونه
(شعرخوانی احمدی نژاد)
مجری : اما باور بفرمایید، اگر شخص جناب سعدی علیه الرحمه هم زنده  بود به رئیس جمهور پیشنهاد می کرد این انرژی رو  صرف برخی کارهای دیگر کنید ، باور بفرمایید.

تبدیل شش به خاک شش
 در روزی که خورشید به خاطر گرد و خاک شبیه ماه شده بود
و گرد و غبار 18 برابر حد مجاز بود، همایش پیاده روی سالمندان در جهت سلامت برگزار شد. ماسک هم توزیع می کنیم.


گامی بزرگ در تولید ملی قاب عکس

یک آقای رییس گیلانی 600تا قاب عکس داده درست کردند و در اون سال تولید ملی رو به مدیرانش تبریک گفته، زیرشم امضا زده، لابد هم با خودش خیال کرده که با این کار گام بزرگی در راه تولید ملی قاب عکس در کشور برداشته و خودشیرینی هم کرده.
مجید جان! قرار شد به جای این رفتارهای شعاری قدم عملی برداشته بشه، ببینی تو استانت تولید ملی چطور رونق میگیره یا گره کارش کجاست، قرار شد بنر هم توی خیابون نزنند اونوقت تو برداشتی 600 تا قاب سفارش دادی؟
تو دیگه انصافا خیلی باحالی.

 
تالاب را دریابید، کویر پیشکش
 مجری : جهت اطلاع اینکه اینجا  تالاب انزلیه ما برای تفریح به اینجا اومده بودیم که با این صحنه مواجه شدیم البته بخشی از این وضعیت مربوط به سیلابهای اخیره اما محلی ها میگند عمق تالاب از 10 متر رسیده به دو متر ...اینجانبان ضمن حمایت شدید از لوله کشی آب دریای خزر وجنگل کردن کویر مرکزی ایران، خواهشمندیم حواستون به آبادانیهایی که وجود داره مثل دریاچه ها و جنگل ها هم باشه، البته از لوله کشی کویر مطلقا غافل نشید ها، اون به جای خود.

ارادت ناخواسته امیر امارات به ایران

 مجری : گفتند امارات اسم سه جزیره ایرانی تنب بزرگ،  تنب کوچک و ابوموسی رو گذاشته روی خیابونهای خودش، به قول اون دوست ،  ما به امارات تبریک میگیم که اسم سه خیابونش مزین شد به سه نام ایرانی  ، اصلا اسم تمام جزایر ایرانی رو بگذارید رو خیابوناتون، چون از این خیابونا که میگذرید هی به یاد ما و جزایر ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی میفتید، شیخ محمد جان ! ما هم وقتی به یه جایی و یه کسی  ارادت داریم اسمشو میذاریم روی خیابونامون، مثلا همین شهید خالداسلامبولی.

گره بزرگ فلسفی

 مجری : هفت هشت روزه که دانشمندان علم سیاست و سرامدان امر کیاست  و تحلیلگران برجسته دوران دارند به مخشون فشار میارند که به راستی چه شد که رییس جمهور پس از سه سال غیبت، مصلحت روتشخیص داد و به تشخیص مصلحت رفت  منتها تا این لحظه هیچ متفکری نتونسته گره از این مشکل فلسفی باز کنه.
 البته هیئت رییسه صرفا جهت اطلاع اعلام می دارد فارغ از فلسفه این اقدام ، از این اقدام حمایت میکنیم چرا که ما  اصولا حامی  هر حرکتی هستیم که از اون بوی مهر و وحدت ودوستی به مشام برسه  حمایت می کنیم.

گرانی را بی خیال، مبارزه فقط با گرانفروشی

 مجری :همینکه روسا پذیرفتند که ما یعنی من وشما داریم بار گرانی رو به دوش می کشیم خودش جای بسی خوشبختیه چون در این عرصه  چنان سکوتی کرده بودند  که آدم به شک میفتاد که نکنه قیمتا مرتبه  و ما دچار توهمیم ،  اما این جملات هم در جای خود جالبه
(  باصدا : ما مبارزه با تخلفات را تشدید میکنیم )
 مجری : خب برادر اگه تشدید کردن شما مانع گرونیه  چرا زودتر تشدید نکردی؟ منتظر دستور رئیس بودی ؟بعد هم البته شما تشدید کن  اما خدایی و انصافا  با گرونیهای دولتی هم مقابله میکنی؟  وگر نه خودت بهتر میدونی که چاره فقط این یک سمت ماجرا نیست.

عاقلان دریابند و عمل کنند

 مجری : رهبری در جمع ارتشیها جملاتی  گفتند که به نظر میرسه  نکاتی در بطن اون وجود داره قابل تامل.
جملات این بود که: ( نه خدا راضى است، نه احکام اسلام اجازه می دهد که ما بگوئیم ارتش ما، یا نیروهاى مسلح ما، یا عناصر ما، براى خاطر فلان آدم بمیرند؛ بله، براى خاطر اسلام، همه بمیرند؛ فلان آدم هم براى خاطر اسلام بمیرد)
 مجری : دقت کنید برای خاطر فلان آدم ، قرار نیست کسی فدا بشه ، اهل دانش دریابند این نکات ظریف رو. دریابند و عمل کنند.


 خواب نماشده یا ..؟

 رییس صرفا جهت اطلاع بعد ازهفتادو پنج برنامه ، نمی دونیم خواب نما شده یا جلوی فشارها کم اورده اما به ما گفته از این به بعد هر کس در این برنامه در باره اش حرفی گفته می شه حق داره جواب بده اما خواهشا برندارید طومار بنویسید فقط و فقط حداکثر دو سطر ،  اونم به صورت مکتوب، بالاخره اوج آزادی بیان و رعایت حقوق مخاطب ایناست دیگه، خداحافظ.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *