جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خبر نادران درباره فاز دوم هدفمندی یارانه ها

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 218653
تعدادي از اعضاي ليست جبهه متحد اصولگرايان با حضور در دفتر جامعه روحانيت مبارز در شهر ري به بيان ديدگاه‌هاي خود در مورد انتخابات دور دوم مجلس و موضوعات سياسي و اقتصادي كشور پرداختند.
به گزارش ايسنا، احمد توكلي در اين نشست با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت توجه به توليد ملي با بيان اين‌كه «بايد اقتصاد نفتي را كم‌رنگ كرد زيرا اقتصاد نفتي مستعد ايجاد تورم و ركود است»، اظهار كرد: در چند سال اخير اين نكات متاسفانه رعايت نمي‌شود، زماني كه اولين بودجه را آقاي رييس‌جمهور ارائه مي‌كرد گفتيم نبايد از بودجه نفتي بيش از اندازه استفاده كرد اما آقاي رييس‌جمهور گفتند ما مي‌توانيم اين كار را بكنيم. آقاي داوودي آن زمان گفتند اعتماد كنيد، من تاكيد داشتم اينجا جاي اعتماد نيست بلكه جاي استدلال است.

وي افزود:‌ متاسفانه در سال‌هاي اخير آنچه كه نبايد مي‌شد شده است و تورم از مرداد 85 تاكنون رشد داشته است. زماني كه به هدفمند كردن يارانه‌ها رسيديم اين تورم با شدت بيشتري رشد يافته است. قانون هدفمندي يارانه‌ها كه تصريح دارد حداكثر 50 درصد درآمدهاي حاصل از اصلاح قيمت‌ها به صورت نقدي و غيرنقدي صرف خانواده‌ها شود و حداقل 30 درصد صرف توليد شود و 20 درصد نيز به خزانه دولت واريز شود، درصورتي كه هيچ درصدي به بخش توليد اختصاص نيافته است و تمام پول صرف پرداخت نقدي شد.

توكلي گفت: از 45 هزار ميليارد توماني كه صرف پرداخت نقدي شده است فقط 29 هزار ميليارد تومان حاصل اصلاح قيمت‌ها بوده است و بقيه از جاهاي ديگر تامين شد، از جمله اين‌كه دلار نفتي را به اسكناس تبديل و به جامعه تزريق كرد. اين نماينده مجلس گفت: وقتي دو سال پيش التماس مي‌كرديم كه اينگونه رفتارها نبايد صورت گيرد توجه و اعتنايي نشد. برخي به ما مي‌گويند چرا اينقدر از دولت انتقاد مي‌كنيد، ما معتقديم آن‌جا كه دولت اشتباه مي‌كند كمك است كه به او بگوييم در حال خطا هستيد.

به گزارش ايسنا، اسدالله بادامچيان نيز در سخناني با اشاره به نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن، گفت: حضور جدي روحانيت است كه اين پيروزي را رقم زده است و هر جا روحانيت كنار رود جامعه با مشكل مواجه خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه «دشمن تلاش مي‌كند از طريق انتخابات به كشور ما ضربه بزند» افزود: پس از انتخابات 88 دشمن درصدد بود در انتخابات مجلس به ما آسيب جدي بزند، اما به بركت حضور روحانيت مبارز و جامعتين و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري انتخاب 12 اسفند شكوه و قدرتي را ايجاد كرد و پس از آن استكبار خشمگين شده است.

در ادامه اين نشست ابراهيم انصاريان نيز به تشريح نقش انتخابات در پيگيري سياست خارجي ايران پرداخت و گفت: استكبار به دنبال بهره‌برداري از انتخابات بود كه با حضور مردم و رهبري مقام معظم رهبري در حال حاضر شاهد تغييراتي در لحن و استراتژي آن‌ها هستيم.

وي اضافه كرد: بيداري اسلامي از تاثيرات انقلاب اسلامي ايران بود كه در دفاع مردم مسلمان منطقه رخ داد و ادامه هم دارد.

در ادامه لاله افتخاري نيز با تشريح اقدامات فراكسيون زنان در دوره مجلس هشتم گفت: بايد تلاش كنيم از ورود زنان به مجلس حمايت شود و اين موضوع مي‌تواند در عرصه بين‌‌المللي در تبيين وجهه‌اي درست از انقلاب اسلامي بسيار موثر باشد.

وي همچنين گزارشي از فعاليت‌هاي فراكسيون قرآن مجلس ارائه كرد و گفت: آقاي حسينيان و رسايي از من خواستند كه در ليست پايداري حضور داشته باشم، اما به آن‌ها گفتم نظر نهايي را در اين رابطه جامعتين مطرح مي‌كند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست نيز الياس نادران در پاسخ به پرسش‌هاي جمعي از روحانيون حاضر در مجلس درباره آخرين اخبار از بحث استيضاح وزير رفاه و حضور سعيد مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي، گفت: پس از اين‌كه رييس سازمان تامين اجتماعي عزل شد زمزمه‌هايي نسبت به جانشيني وي مطرح شد، به مجلس اين اخبار رسيد كه بحث آقاي مرتضوي مطرح است.

وي با اشاره به اهميت سازمان تامين اجتماعي گفت: رياست اين سازمان بايد پنج سال سابقه مديريتي در اين سازمان داشته باشد و بايد در حوزه‌هاي بيمه‌گري، مالي و اقتصادي نيز تخصصي داشته باشد، بايد در نظر داشت كه تحصيلات مرتبط با رشته حقوق ارتباطي به اين حرفه ندارد.

نادران گفت: از بهمن ماه زمزمه‌هايي در مورد حضور مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي مطرح شده بود و با توجه به اطلاعاتي كه داشتيم اين پيغام را به مسوولان رسانديم كه اين كار به مصلحت نيست. آن زمان دوستان گفتند چنين مساله‌اي مطرح نيست البته پاسخ‌ها ضد و نقيض بود و از آن پيغام‌هايي به آقاي احمدي‌نژاد داده شد و مسيرهاي كم‌هزينه‌اي كه مي‌شد احمدي‌نژاد را از اين تصميم منصرف كرد نيز طي شد.

وي ادامه داد: تلاش دوستان اين است كه اين موضوع با كمترين هزينه حل شود، نمي‌دانيم در آينده چه اتفاقي رخ دهد اما اگر آقاي مرتضوي بر تعهد خود باقي نماند استيضاح را منتفي نمي‌دانيم.

وي در ادامه در مورد قانون هدفمندي يارانه‌ها نيز گفت: 15 نفر از نمايندگان به هيات رييسه نامه‌اي نوشتند و تقاضا كرديم براي فاز دوم هدفمند كردن يارانه‌ها جلسه‌اي در مجلس بگذاريم، از دولت نمايندگاني حضور داشته باشند و نقطه نظرات را طرح كنند كه با هم تصميم بگيريم. قرار است جلسه سه‌شنبه برگزار شود كه اميدواريم از آن جلسه اخبار خوبي بيرون بيايد.

در ادامه پرويز سروري نيز به تشريح ليست‌هاي انتخاباتي در دور دوم انتخابات مجلس نهم پرداخت و گفت: ليست جبهه متحد به مسائل اقتصادي توجه و رويكرد قوي‌تري دارد.

محمدنبي حبيبي نيز چينش ليست جبهه متحد اصولگرايان را تشريح كرد.

همچنين مجتبي روحماندوست بر ضرورت حفظ پيوند كامل نظام و مردم تاكيد كرد.

اين نشست با سخنراني منوچهر متكي به عنوان دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان پايان يافت كه متكي در اين نشست به تشريح آخرين موضوعات در سياست خارجي از جمله مذاكرات ايران و 1+5 و همچنين تحولات سوريه پرداخت.

وي در خصوص تحولات در سوريه گفت: ايران جامع‌ترين برخورد را در قبال تحولات در سوريه داشته است، هم از مردم سوريه حمايت كرد و دولت سوريه را نيز ترغيب كرد كه بايد به مطالبات مردمي توجه شود. متكي با انتقاد از اقدامات برخي كشورها مانند قطر، عربستان و تركيه در قبال مسائل سوريه گفت: تركيه و آقاي اردوغان تحت فشار آمريكا و اسرائيل اشتباه استراتژيك بزرگي در قبال سوريه انجام دادند. وي ادامه داد: قابل تصور نيست يك حكومت غيردموكراتيك بي‌اعتقاد به دموكراسي مانند عربستان مدافع دموكراسي در سوريه شود. آمريكايي‌ها نيز به صراحت مي‌گفتند دولت سوريه نبايد ناراحت شود از اين‌كه ما به مخالفانش كمك مي‌كنيم.

وزير پيشين امور خارجه كشورمان خاطرنشان كرد: غرب با كمك جريان ارتجاع در منطقه تلاش مي‌كند بشار اسد از سوريه برود زيرا اگر اين مجموعه در سوريه باقي بماند توازن منطقه‌اي كاملا به ضرر آن‌ها است.

متكي با اشاره به موج اعتراضات در عربستان گفت: سوري‌هاي روشنفكر در بعضي مجامع بين‌المللي حضور دارند و نگاه انتقادآميزي به سبك حكومت‌شان دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *