پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

استاد قرائتي: دينتان را از سياسيون نگيريد

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 155267
رییس ستاد اقامه نمازکشور بابیان این که متأسفانه نتوانسته‌ايم قرآن را نه به خودمان و نه به مخاطبان بچشانيم، گفت: دينتان را از شعرا و سياسيون نگيريد؛ بلکه بايد دين را از متن قرآن بياموزيم.
به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمين قرائتي، در جمع مديران و كاركنان راديو معارف با اشاره به برخي از آيات و مفاهيم قرآن، بر توليد محصولات رسانه‌اي در قطعات كوتاه تأكيد كرد و گفت: امروزه ديگر مردم حوصله شنيدن بحث‌هاي طولاني را ندارند و به اصطلاح بايد مطالب را ساندويجي برايشان طرح كرد و تملق گويي براي شنونده در كار نباشد .

وی در ادامه خطاب به دست اندرکاران رادیو معارف افزود: متأسفانه نتوانسته‌ايم قرآن را نه به خودمان و نه به مخاطبان بچشانيم؛ بنابراین از تمثيل‌هاي قرآني زياد استفاده كنيد و حتماً يك ششم بحث‌ها را به معاد اختصاص دهيد.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي ، استناد به شعر برخي شعرا را بسيار خطرناك دانست و گفت: دينتان را از شعرا و سياسيون نگيريد، بايد دين را از متن قرآن بياموزيم.

* خانواده شهداء احساس فراموشي مي‌كنند

وی همچنین در خصوص شهداء گفت: شهداء را فراموش نكنيد؛ بسیاری از خانواده‌های شهداء احساس فراموشي مي‌كنند، حتماً زماني را به معرفي و قرائت وصيت‌نامه و خاطرات شهداء اختصاص دهيد.

مفسر قرآن کریم در رابطه با لزوم راه‌اندازي سايت خنده‌ و همچنين برنامه‌هاي طنز، خاطر نشان ساخت: در برنامه‌هاي طنز نباید به مقدسات و اقوام توهين شود و مراقب باشيم كه با طنز مردم را غافل نكنيم؛ همچنین از گفتن طنزهاي سياسي نيز به طور جدي پرهيز كنيم.

براساس گزارش رادیو معارف، وی در پايان سخنان خود، كار در اين راديو را يك نعمت بزرگ دانسته و آنها را از نگاه مادي نهي كرده و افزود: در كارهايمان به خدا التماس كنيم كه به ما اخلاص بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما دینمان را از سیاسیونی مثل مدرس ها، خمینی ها، مطهری ها، بهشتی ها و... که درود و رحمت بی پایان خداوند بر آنان باد گرفته ایم.
Iran, Islamic Republic of
مگر سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما نیست. مگر سیاسی ترین فرد ما نباید دینی ترین فرد و دینی ترین فرد سیاسی ترین فرد باشد.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا منظور ایشون از اینکه دینمان را فقط از قرآن بگیریم درست است چون در دنیای سیاست و هنر انحرافات زیادی هست و معلوم نیست چقدر آنچه به ما می رسد به واقعیت نزدیک باشد
اماایشون سیاست ورزی را رد نکردند بلکه فرمودند دینتان را از سیاسیون نگیرید نگفتند که سیاست نورزید
دوستان لطفا خوب توجه کنن و بیخودی هم شلوغش نکنن
Iran, Islamic Republic of
معمولا كسي كه وارد بازيهاي سياسي ميشود ديگرارزشهاي اخلاقي و انساني برايش بامصلحت گرايي ومنفعت طلبي توام ميشود .