کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد مسجد مکی زاهدان از سریال مختارنامه

1 دی 1389 ساعت 11:10

در حالیکه پیش از این وهابیون افراطی تنها به پخش سریال تاریخی و پرمخاطب 'مختارنامه' انتقاد کرده بودند اینبار سایت رسمی مسجد مکی طی مطلبی از این سریال انتقاد کرد و در ادعای جالب نوشت که این سریال با توهین به 'عبدالله بن زبیر' توهین به نمادهای اهل سنت کرده است!


به گزارش زاهدان پرس، این سایت که زیر نظر مولوی عبدالحمید اداره می شود همچنین مدعی شد که مختارنامه بر اساس منابع معتبر تاریخی ساخته نشده است و در ادامه نوشته اش طی جملاتی تحریک آمیز نوشت :" مهمتر از آن اینکه اخیرا مقام رهبری طی صدور فتوایی، توهین به نمادها و مقدسات اهل سنت را حرام اعلام نموده و ممنوع قرار دادند. حال، وقتی که این فتوا از سوی سازمانی مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، که مستقیما رییس آن از سوی مقام رهبری انتخاب می شود، نادیده گرفته شود، دیگر چگونه می توان انتظار اجرای این فتوا را از سوی دیگر نهادها، سازمانها و شخصیتهای حقیقی و حقوقی داشت؟!"

این در حالیست که پیش از این پایگاه خبری و تحلیلی مشرق طی مطلبی با عنوان "جوسازی وهابیون علیه مختارنامه" نوشت؛ یک پایگاه خبری وهابی، در جوسازی خود علیه مجموعه تلویزیونی مختارنامه که قرار است بزودی با نام "المختار" از برخی شبکه های عربی پخش شود، ادعا کرد که تلویزیون رسمی ایران، در این مجموعه، به صحابی جلیل القدر پیامبر(ص) توهین می کند.

این پایگاه خبری با اشاره به شخصیت "عبدالله بن زبیر" در این مجموعه می‌نویسد که عبدالله بن زبیر، در این مجموعه مانند یک شخص منافق و دوستدار مناصب مادی و دنیایی و فتنه‌گر معرفی شده است.

گفتنی است عبدالله بن زبیر، در جنگ جمل از عناصر برجسته و رهبران مستقیم جنگ علیه امام علی(ع) بود، تا آنجا که عایشه او را به عنوان امام جماعت سپاهیان خود منصوب کرد.

ابن زبیر، على(ع) را علناً دشنام مى داد و لعنت مى کرد. دشمنى او با بنى هاشم بویژه على(ع) به جایى رسیده بود که چهل جمعه از فرستادن صلوات بر پیامبر(ص) خوددارى کرد و در ادعایی توهین آمیز علیه اهل بیت(ع) گفت: چیزى مانع این نیست که نام او را ببرم اما می ترسم برخی -یعنی علی(ع)- با این کار باد به دماغ خود بیندازند.

پس از شهادت امام على(ع) نیز عبدالله بن زبیر به پاخاست و مردم را به سوى خویش دعوت کرد و خود را "امیرالمؤمنین" خواند و برخی دورش جمع شدند و قدرتى به هم رساند.

وی سپس محمد حنفیه (پسر امام علی ـ‌ع‌ـ) را همراه امام حسن(ع) و 17 تن دیگر از بنى هاشم را زندانى کرد و مى خواست آنها را با آتش بسوزاند و برای این کار، بر در زندان، هیزم فراوانى گرد آورد و آتش زد و اگر سپاه مختار در زمان مناسب نرسیده بود و آتش را خاموش نکرده بود، ابن زبیر به آرزوى دیرینه خود که نابودی بنی هاشم بود، مى رسید.

ابن زبیر در فقه نیز نظریاتى نیز داشت که همه متضاد فقه اهل بیت(ع) است.
گزارش مشرق حاکی است پخش مختارنامه بزودی از شبکه عربی زبان "الکوثر" سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شود.

این در حالیست که پایگاه خبری و تحلیلی 598 نیز طی گزارشی با عنوان "عصبانیت وهابیت از پخش سریال مختارنامه" قبل از این نوشت: شبکه نور که وابسته به یکی از شاهزادگان عربستان سعودی، به مرکزیت شهر دبی و دارای رویکرد وهابی سلفی می باشد، با تخطئه این سریال، تلاش های فراوانی برای زیر سوال بردن اصل وقایع تاریخی که در مختار نامه به نمایش در آمده، تدارک دیده است.

این شبکه که زمزمه هایی مبنی بر ارتباط یکی از مفتی های ساکن در ایران با آن شنیده شده، تلاش می کند بوسیله سخنان مجریان برنامه های مختلف و همچنین به صورت زیر نویس مطالبی این پیام را به مخاطبین القاء نماید که تماشای این فیلم به علت توهین به صحابه پیامبر اعظم(ص) جائز نیست!

بی شک روشنگری هایی که در این سریال بر اساس واقعیات تاریخی صورت پذیرفته است، باعث وحشت سران وهابیت گردیده است زیرا در این سریال حتی بزرگان شیعه که با تعلل و شک در انجام وظیفه شرعی خود که یاری نمودن امام معصوم(ع)بود، باعث پیش افتادن سپاهیان یزید در رسیدن به هدفشان که از میان برداشتن حضرت اباعبدالله(ع) به عنوان دشمن اصلی یزید،گشتند.

با توجه به اینکه طی سال های اخیر برنامه ها و سریال های فراوانی توسط صدا و سیما در راستای نشان دادن اشتراکات مذهبی میان برادران شیعه و اهل سنت تهیه گردیده که با استقبال چشمگیر مواجه گردیده و توانسته سهم بسزایی در ایجاد وحدت میان مسلمانان بردارد، دشمنان وحدت مسلمانان که توسط استکبار جهانی هدایت می شوند، تمامی توان خود را برای جلوگیری از نهادینه شدن وحدت، به کار بسته اند.


کد مطلب: 149840

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/149840/انتقاد-مسجد-مکی-زاهدان-سریال-مختارنامه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com