جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

آخرین خبر درباره حکم"سکینه ‌آشتیانی"

يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 145186
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی گفت: حکم سنگسار سکینه محمدی ‌آشتیانی در صورت تایید نهایی لازم‌الاجرا‌ست. قباحت خیانت به همسر در تمام دنیا جا افتاده و آشتیانی نیز به واسطه خیانت به همسر محکوم به سنگسار شده است. پرونده این متهم هم‌اکنون در تهران مراحل قانونی را طی می‌کند و اگر احیاناً تایید نهایی شد و دستور اجرای حکم صادر شد حکم اجرا می‌شود.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: چون مجازات این محکوم سنگین است مراحل رسیدگی نیز سنگین خواهد بود و نمی‌توان حکم وی را فوراً اجرا کرد، دستگاه قضا باید اطمینان خاطر کامل داشته باشد سپس اقدام به اجرای حکم کند.
حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: پرونده محمدی آشتیانی هم‌اکنون در حال رسیدگی مجدد در تهران است. پرونده این مجرم در زمان صدور حکم‌ در شرف اجرا بود که به خاطر نبود امکانات در زندان تبریز متوقف شد و پس از ارجاع موضوع به رییس قوه قضائیه وقت، ایشان دستور رسیدگی مجدد به پرونده داد و با تغییر ریاست قوه نیز در حال رسیدگی مجدد است.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: هنوز دستوری برای اجرای حکم آشتیانی از تهران صادر نشده و رسانه‌های غربی با انتشار اخبار کذب درمورد این پرونده درصدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند.
وی یادآور شد: کسانی که شایعاتی را در مورد پرونده سکینه آشتیانی پراکنده می‌کنند خبری برای رسانه‌های خود پیدا نمی‌کنند و از خود خبرهای جعلی می‌سازند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه این رسانه‌ها با انتشار مدارکی مانند عکس و فیلم اقدام به ساختن مستندات جعلی در ارتباط با پرونده می‌کنند تا چهره نظام را در بین افکار عمومی جهان آشفته نشان دهند.
بر اساس این گزارش، حجت‌السلام مالک اژدر شریفی رئیس دادگستری آذربایجان شرقی پیش از این در گفت‌وگویی دیگر درباره جرم سکینه محمدی آشتیانی اعلام کرده بود: جرم سکینه محمدی آشتیانی فقط ارتباط نامشروع نیست بلکه جرائم وی متعدد و بسیار سنگین است.
سکینه محمدی آشتیانی در سال 1385 به اتهام زنای محصنه، قتل و جنایت از سوی دادگاه کیفری تبریز به اعدام محکوم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این که فرمودن امکاناتش در زندان تبریز نبوده منظورشون چه امکاناتیه؟مگه سنگسار بجز باسنگ باچیز دیگه ای هم انجام میشه؟!دستگاهی اختراع شده برای این کار؟
Latvia
اطاله دادرسي و صدور و اجراي حكم در محاكم قضايي ايران به معضلي بزرگ براي مردم تبديل شده و باعث گستاخي مجرمين و افزايش بزهكاري در كشور گرديده. اين معضل در پرونده اين خانم دامن نظام را گرفته و هجمه شديد تبليغاتي عليه آن براه انداخته است. چرا قوه قضاييه در صدور و اجراي احكامي چون اعدام شهلا جاهد و سكينه محمدي تا اين حد تعلل مي كند و بهانه بدست دشمنان مي دهد و باعث افزايش انواع آسيب هاي اجتماعي مي شود؟!
Iran, Islamic Republic of
اجرای احکام باید هیچ ضرر و زیانی برای مسلمین نداشته باشد و بلکه اجرای آن باعث عبرت مسلمین شود اگر حکم سنگسار باعث مخدوش شدن چهره مسلمین شود و قلب مسلمین به خاطر اجرای آن به درد آید و ترحم به مجرم در ذهن ها خطور کند مفید واقع نمی شود و بلکه برعکس
Iran, Islamic Republic of
اگر اجرای احکام الهی دستخوش اما و اگرهای سطحی و تابع هواهای نفسانی شود، کوچک و خوار شمردن امر خداوند متعال است و غضب خداوند را در پی دارد.
Iran, Islamic Republic of
ببينم چرا خيانت مرد به زن را اينقدر پر رنگ نمي كنيد و هر روز شاهد هزاران خيانت مردان به زنان هستيم . چرا مردان بايد هر کار اشتباهی كه دلشان خواست انجام دهندو كسي هم به آنها نگويد بالاي چشمت ابروست و حتي نمايندگان ... و ... مجلس اسلامي‌مان هم دنبال تصويب قانوني براي توجیه هرزه گري هاي آقايان باشند و آنوقت يك زن را اينكونه به سلابه بكشند . من مي گويم اگر خيانت بد و نكوهيده است پس براي مردان هم همينطور بايد باشد ضمن اينكه بايد دنبال علت اين خيانت باشيم و ... و بي جهت براي كسي حكم صادر نكنيم
Iran, Islamic Republic of
ما باید روحیه گذشت و بخشش را در جامعه گسترش بدهیم و خداوند متعال هم در قرآن کریم می فرماید قاتلان را قصاص کنید اما اگر گذشت کنید خداوند از شما راضی تر است ما سابقا از مجازات ملوانان انگلیسی به خاطر منافع ملی گذشتیم و از مجازات سارا شورد به خاطر خدا گذشتیم حالا چرا نباید از مجازات یک قاتل به خاطر نشان دادن روح بلند گذشت در ایرانی بگذریم تا عالم و آدم شرمنده اخلاق خوب گذشت ایرانی شود تجربه هم نشان داده است سنگسار این خانم اثری در کم شدن خیانت زنان ندارد که خانه از پایوست ویران است
Iran, Islamic Republic of
در اجرای احکام و انهم زنای محسنه که بزرگترین و نابخشودنی ترین جرم محسوب میگردد نباد اینقدر تعلل صورت بگیرد تا بعضی از منافقان و سلطنت طلبان احمق علیه دستگاه قضاء و حکومت جمهوری اسلامی تبلیغات بکنند . انشالله هر چه سریعتر حکم اجراء شود تا اقتدار دستگاه قضائی بر جهانیان ثابت شود
Iran, Islamic Republic of
بخشش یا عدم بخشش این خانم که دست دولت نیست که شما ارجاع میدی به قضیه ملوانان
این بابا شاکی خصوصس داره و اولیاء دم باید رضایت بدن نه دولت
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا از نفس گمراه كننده
Iran, Islamic Republic of
براچی این مسئولین ..... قوه قضاییه انقدر طول می دن ؟ اگه زود تر حکم اجرا می شد کار به اینحا نمی رسید .
Iran, Islamic Republic of
اگر ما حکومت اسلامی هستیم باید حد الهی را اجرا کنیم و از اربده‌‌های شیاطین هراس نداشته باشیم باشد که خدا از ما راضی باشد