کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت‌الله لاريجاني:طرح مکتب ايراني آثار نامناسب داخلی و خارجی دارد

9 آبان 1389 ساعت 18:34

رئيس قوه قضاييه با اشاره به تکرار پاره‌اي اظهارنظرها در خصوص اسلام ايراني و مکتب ايراني با انتقاد از طرح چنين سخناني در محافل مختلف، ترويج بحث مکتب ايراني و يا اسلام ايراني را کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامي دانست و افزود: طرح چنين مسئله‌اي در واقع مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود.



به گزارش جهان به نقل از ايلنا آيت‌الله صادق لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال باشکوه مردم و روحانيت و مراجع از ايشان را تاريخي و ماندگار توصيف کرد و گفت:

سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال باشکوه از ايشان، ادعاهاي کذب و تفرقه‌انگيز رسانه‌هاي غربي و اذناب داخلي آنان را باطل کرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به تکرار پاره‌اي اظهارنظرها در خصوص اسلام ايراني و مکتب ايراني با انتقاد از طرح چنين سخناني در محافل مختلف، ترويج بحث مکتب ايراني و يا اسلام ايراني را کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامي دانست و افزود: طرح چنين مسئله‌اي در واقع مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود.

لاريجاني خواستار دقت‌ نظر در طرح سخنان مربوط به عقايد اسلامي از سوي همه صاحب‌نظران و مسئولان شد و افزود: اسلام ايراني تعبير نادرستي است که مخالف با تعبير صريح قرآن و آيات و روايات و اعتقادات اسلامي است چرا که اسلام ديني جهاني است که اختصاص به زمان و مکان خاصي ندارد.

اسلام، ايراني و غيرايراني ندارد. قرآن کريم مي‌فرمايد: هذا بيان للناس. مخاطب قرآن همه انسانها هستند و قرآن بيان براي همه انسانهاست.

وي ادامه داد: اسلام واقعيتي متعالي است که متعلق به کشوري خاص نيست و لذا توصيف اسلام به ايراني خطاي فاحش و مغلطه‌آميزي است. در پاره‌اي روايات آمده است که حقيقت اسلام، «ما جاء به النبي» است. واضح است که آنچه پيامبر آورده است، ايراني و غير ايراني ندارد. توحيد و نبوت و معاد و ولايت و امثال آن حقايق متعاليه‌اي هستند که ربطي به قومي خاص ندارند.

طرح چنين مغالطه‌هايي آثار نامناسبي در بعد داخلي و خارجي خواهد داشت. نبايد با چنين سخناني بهانه به دست کساني داد که ايرانيان را مقابل اسلام معرفي مي‌کردند.

رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: اگر منظور از اسلام ايراني، فهم اصيل ايرانيان در تبعيت از ولايت اهل بيت (عليه‌السلام) و انتظار ظهور است چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمي‌کنيم تا اذهان متدينان و مخلصان ولايت را مشوش و نگران نکنيم.

وي تصريح کرد: بايد به عنوان يک کشور اسلامي الگويي وحدت آفرين براي تمام جهان اسلام باشيم و تمام مسلمانان جهان بدانند که برادران ما هستند.


کد مطلب: 141955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/141955/آيت-الله-لاريجاني-طرح-مکتب-ايراني-آثار-نامناسب-داخلی-خارجی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com