پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

چرااوباماشتاب زده باBBCفارسي مصاحبه كرد؟

شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 135817
از صبح روز جمعه دوم مهر تلويزيون بي بي سي فارسي به صورت گسترده تبليغ مصاحبه اختصاصي با رئيس جمهور امريكا را پخش مي كرد تا جايي كه سايت خبري اين شبكه انگليسي در بخش هاي مهم خود يعني "عنوان يك" و "نوبت شما" به اين موضوع اختصاص يافت.
به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، صاحبنظران رسانه مي گويند اين مصاحبه در پاسخ به حمله شديد رئيس جمهور ايران دكتر احمدي نژاد به هولوكاست 2 دولت امريكا براي اشغال افغانستان و عراق ترتيب داده شده بود به طوري كه بي بي سي فارسي ساعت ها از وقت برنامه هاي روز جمعه خود را كه از اهميت خاصي برخوردار است به موضوعات مطرح شده توسط احمدي نژاد در سازمان ملل پرداخت.

رئيس جمهور در سخنراني مهم خود در مجمع عمومي سازمان ملل دست به افشاگري بزرگي زد و به قول بي بي سي براي اولين بار از يك تريبون رسمي گفت كه 11 سپتامبر كار دولت امريكا بود تا به اين بهانه به كشورهاي خاورميانه حمله كند.

اين افشاگري احمدي ن‍ژاد كافي بود تا اوباما رئیس جمهور آمریکا به رسانه دولتی انگلیس، با حالتي عصباني و منفعل بگويد که اظهارات محمود احمدی نژاد "موهن"، "نفرت انگیز" و "غیر قابل توجیه" بوده است.

پس از اینکه محمود احمدی نژاد در صحن سازمان ملل سخنرانی کرد، مقامات آمریکایی و به خصوص باراک اوباما نتوانستند خشم خود را از سخنان متقن و انقلابی احمدی نژاد پنهان کنند.

آمریکائی ها که این بار قصد داشتند با حضور در جلسه سخنرانی رئیس جمهور ایران خود را آزاداندیش و جنتلمن با چهره ای جدید به جهان معرفی کنند پس از اینکه احمدی نژاد سوالات و استدلال های منطقی خود را از حادثه مشکوک 11سپتامبر آغاز کرد، نتوانستند جلسه را تحمل کرده و سالن را ترک کردند.

آمریکائی ها که تصور می کردند شاید این بار مباحث اصلی ایران چون مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین مطرح نشود پس از سخنان احمدی نژاد به شدت عصبانی و در عمل به پریشان گویی نامتعارف روی آوردند.

بلافاصله رئیس جمهور آمریکا نیز که از این اظهارات که در مقابل چشمان جهان با پوشش کامل رسانه ای ایراد شد، با عصیانیتی شدید به فرافکنی پرداخته و بدون پاسخ دادن به سوالات و مطالب مطرح شده به احمدی نژاد رئیس جمهور ملت ایران توهین کرد.

وی در مصاحبه تفصیلی خود با رسانه ضد انقلاب بی‌بی‌سی احمدی نژاد را نفرت انگیز خواند.

احمدی نژاد با کالبد شكافي سه رويداد، نحوه مديريت حاكم بر جهان قابل ارزيابي کرده بود؛ اول: 11 سپتامبر كه حدود ده سال همه جهان را تحت تاثير قرار داده است؛ دوم: اشغال سرزمين فلسطين و سوم مسئله انرژی هسته ای و پیشنهاد اعلام سال 2011 با شعار "انرژي هسته‌اي براي همه و سلاح هسته‌اي براي هيچ كس".

طرح این مسائل و نیز اشاره به مسئله قرآن سوزی در آمریکا و بیان اینکه مسلمانان به کتب انبیای الهی احترام می گذارند سبب شد تا خشم اوباما بیش از پیش شود.

اوباما بدون اشاره به اینکه چطور توليد بمب اتم در برخي مناطق از جمله توسط رژيم اشغالگر و تهديدگر صهيونيستي اشاعه يافته است؟ گفته است ایران تنها کشوری است که نتوانسته جامعه بین المللی را متقاعد کند که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی در اظهار نظری عجیب اعلام کرده که معتقدیم هیچ چیز اجتناب ناپذیری وجود ندارد که ایران و آمریکا را دشمن یکدیگر کند با این حال نگفت دخالت ها و فتنه گری هایی که پس از کودتای 28مرداد در ایران روی داده است نتیجه سیاست ورزی های دول آمریکا بوده است.

سخنان متناقض اوباما و یکسوی وی در خصوص مسائل بین الملل نیز جالب توجه است تا جائی که به نظر می رسد اوباما رشد و افزایش محبوبیت های ایران در عرصه بین الملل را ندیده است تا جائی که می گوید: "مسئله در نهایت این است که حکومت ایران با بیشتر منزوی کردن این کشور، به منافع مردم خود خیانت می کند" و این در حالی است که آمریکا خود در نظر مردم جهان به چهره ای منحوس تبدیل شده است.

وی البته نتوانست قدرت ایران را در برابر تحریم ها را کتمان کند تا جائی که گفته است تا جائی که وقتی بی بی سی از رئیس جمهوری آمریکا پرسید که با توجه به تحریم های سی ساله علیه ایران، چه چیزی باعث شده که دولت آمریکا گمان کند این بار تحریم ها اثری متفاوت بر رفتار حکومت ایران خواهد داشت؛ وی گفت:"تضمینی وجود ندارد. این رژیم نشان داده که در برابر رعایت هنجارهای اولیه بین المللی خیلی مقاومت می کند"

گفتنی است این مصاحبه بیشتر به یک طنز سیاسی برای مردم ایران شباهت داشت چه آنکه رئیس جمهوری آمریکا در اظهار نظری خنده دار گفته است: "معلوم است که نگران مردم ایران هستم" ولی وی نگفت پس از چه جهت در برابر رشد و پیشرفت ملت ایران سنگ اندازی می کند.

آمریکا که در یک جانبه عمل کردن و سواستفاده از حق وتو ید طولایی داشته است همچنین گفته است که "بار دیگر تکرار می کنم که آمریکا یکجانبه عمل نمی کند"!

اوباما همچنین از جریان برانداز موسوم به سبز در ایران نیز حمایت کرد و گفت: "من این هفته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کردم و در آنجا گفتم که نه تنها برای دولت من، بلکه فکر می کنم برای همه آمریکا این چیزها ارزش دارد و محور سیاست خارجی ماست"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به گفته رئيس جمهور خودمان ، تو(اوباما) هنوز در سياست تجربه نداري پس بيخودي زور نزن