کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدیه مولوی عبدالحمید به جندالشیطان

29 شهريور 1389 ساعت 10:38

اظهارت مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان در خطبه های عید سعید فطر زاهدان همچنان مورد استقبال بایگاه های خبر وابسته به گروهک جندالشیطان قرار دارد .


به گزارش زاهدان پرس خطبه های نماز عید سعید فطر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که در آن یکبار دیگر نظام را متهم به تبعیض و ظلم به اهل سنت کرد همچنان به عنوان سوژه ای داغ در پایگاه های خبری وابسته به جندالشیطان مورد توجه و پی گیری هست .

گرچه این اولین باری نیست که اظهارات مولوی عبدالحمید مورد استقبال پایگاه های خبری گروهک قرار گرفته است ولی اظهارت مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز عید سعید فطر با وجود گذشت چندین روز همچنان باغث ذوق زدگی این گروهک شده است .

در این میان اظهارات مولوی عبدالحمید راجع به عدم برگزاری نماز عید سعید فطر اهل سنت در تهران و اصرار وی بری این ادعای کذب بیشتر مورد توجه پایگاه های خبری این گروهک قرار گرفته است .

جالب آنکه این گروهک با توجه به این اظهارت ادعاهای خود را مبنی بر ظلم و تبعیض به اهل سنت و در نهایت مبارزه مسلحانه بر علیه نظام را توجیه می کند .

همچنین مصاحبه های اخیر مولوی عبدالحمید با بی بی سی فارسی رسانه استعمار پیر و حامی فتنه گران راجع به ادعای کذب عدم برگزاری نماز عید سعید فطر اهل سنت در تهران نیز مورد استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب قرار گرفته است .

گفتنی است پیش از این زاهدان پرس گزارش داد مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز عید فطر در زاهدان بدون تحقیق از افراد عادل و آگاه مدعی شد که از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در تهران ممانعت شده است .

همچنین وی در مصاحبه با بی بی سی فارسی رسانه دولتي رژيم سلطنتي انگليس نیز مدعي شد: "نيروهاي دولتي ايران از برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت در نمازخانه‌هايشان در تهران ممانعت به عمل آورد‌ه‌اند. "

این اظهارات و مدعیات مولوی عبدالحمید در حالی بیان شد که در 21 نقطه تهران اهل سنت آزادانه نماز عید سعید فطر را اقامه کردند .

گرچه این اولین باری نیست که مولوی عبدالحمید اظهاراتی را در میان مردم و نمازگزارن زاهدانی مطرح می کند که پس از ان معلوم می شود که این سخنان واقعیت نداشته است اما ناظرین سیاسی معتقدند ارائه اطلاعات غلط و گلچین شده از طرف مشاورین افراطی که مولوی عبدالحمید را احاطه کرده اند به وی سبب چنین گاف های بزرگی می شود .

یادآور می شود استاندار تهران نیز با رد ادعاهاي خلاف واقع مولوي عبدالحميد مبني بر ممانعت از برگزاري مراسم جداگانه اهل سنت در استان تهران، وي را از تفرقه افكني برحذر داشت.

مرتضي تمدن استاندار تهران در گفت وگو با فارس، در واكنش به ادعاهاي مولوي عبدالحميد در مورد نماز عيد فطر در زاهدان مبني بر ممانعت و جلوگيري از برگزاري مراسم جداگانه اهل سنت در استان تهران گفت: به نظر مي رسد گزارشي هايي كه به ايشان داده اند مغرضانه و با اهداف خاص صورت گرفته است زيرا برخلاف ادعاهاي مطرح شده حداقل در حدود 20 نقطه استان تهران مراسم نماز عيد سعيد فطر از سوي اهل سنت برگزار شده است.
استاندار تهران خطاب به مولوي عبدالحميد گفت: آيا برگزاري نماز عيد اهل تسنن در مناطقي در شهر تهران و شهرهاي قدس، ساوجبلاغ، شهرك دانش، پاكدشت و رباط كريم جزو مناطق استان تهران نمي باشد؟ از جناب مولوي عبدالحميد تعجب آور است كه به جاي دعوت به وحدت بر طبل تفرقه و اختلاف مي كوبند.
تمدن با تأكيد بر لزوم وحدت همه فرق اسلامي افزود: برادران و خواهران شيعه ايراني كه به مكه و مدينه مشرف مي شوند در نمازهاي اهل سنت شركت كرده و به آنها اقتدا مي كنند. چرا شما اين سنت حسنه و وحدت بخش را تبليغ نمي كنيد و چرا اصرار داريد اهل سنت نمازهاي خود را جداگانه برگزار كنند. مگر خدا، پيامبر و قرآن و قبله برادران اهل سنت و شيعه يكي نيست.
استاندار تهران با اشاره به انعكاس سخنان مولوي عبدالحميد در رسانه هاي بيگانه گفت: در شرايطي كه دشمنان مشترك ما به دنبال تفرقه افكني هستند چرا آقاي عبدالحميد به گونه اي صحبت مي كنند كه بي بي سي با ذوق زدگي آن را منتشر كرده و بزرگنمايي مي كند.
مرتضي تمدن با رد ادعاهاي مطرح شده مبني بر عدم همكاري مسئولين در برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت گفت: مسئولان استانداري و فرمانداران حداكثر همكاري را در برگزاري نماز عيد فطر در نقاط مختلف استان داشته اند و ليست برگزاري نمازهاي اهل سنت در نقاط مختلف استان از جمله شهر تهران موجود است اما اگر منظور آقاي عبدالحميد چگونگي برگزاري مراسم اتباع خارجي است بايد به اين نكته توجه كنند كه اتباع خارجي در هر كشور تابع قوانين آن كشور هستند و در هيچ كجاي دنيا اجازه نمي دهند اتباع خارجي خارج از قوانين عمل كنند.


کد مطلب: 135120

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/135120/هدیه-مولوی-عبدالحمید-جندالشیطان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com