کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنجمین کاروان آزادی آماده حرکت به غزه

28 شهريور 1389 ساعت 8:47

پنجمین کاروان آزادی غزه خود را از لندن آماده حرکت به سوی غزه می کند.


واحد مرکزی خبر:

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، پنجمین کاروان شریان زندگی که حامل کمک های انسان دوستانه برای ساکنان نوار غزه محاصره شده است خود را از لندن آماده حرکت به سوی این منطقه می کند.

به این کاروان را که تحت رهبری جرج گالوی فعال سیاسی انگلیسی است دو کاروان دیگر در شمال آفریقا و خلیج فارس در بندر لاذقیه سوریه به یکدیگر ملحق می شوند تا همه این کشتی ها به سوی بندر العریش مصر حرکت کنند.سازمان دهندگان این کاروان می گویند دوازدهم ماه جاری را که سالگرد جنایت صبرا و شتیلاست را برای آغاز حرکت انتخاب کرده اند.

محمد زین کندر رئیس موسسه شریف در مالزی گفت:همه به آنچه که در غزه روی می دهد واقف هستند.باید به ساکنان این منطقه کمک کنیم.ما می خواهیم شش محموله از کمک های انسان دوستانه مالزی را از طریق اروپا به غزه برسانیم.

برخی از این افراد در کاروان های سابق شرکت داشتند و برای برخی نیز این اولین بار است.

بیبا برچلوشی یک شهروند انگلیسی از ایالت ولز گفت:برای من مشاهده یک نوار ویدئویی که در آن یک فلسطینی به سبب برداشت یک سطل آب به شدت از سوی نظامیان اسرائیلی بازداشت شد متاثر کننده بوده است.آب ماده اساسی برای زندگی است.این اقدام اسرائیل یکی از بزرگ ترین جرایم است.

خبرنگار این شبکه افزود:سازمان دهندگان این کاروان تاکید می کنند حمله به کشتی مرمره اراده آنان را ضعیف نکرده بلکه همبستگی آنان را با ملت غزه تشدید می کند.

زاهر بیراوی سخنگوی پنجمین کاروان آزادی گفت:هدف اساسی ما از بین بردن محاصره غزه است.امداد رسانی بخشی از کار ماست و این بخش از کار برای گروه های خیریه همراه ما مهم است.ولی گروه های دیگر حامی فلسطین نیز وجود دارند که هدف سیاسی را در کار خود دنبال می کنند و می خواهند محاصره ظالمانه غزه را به دیگران معرفی کنند و موادی را به سوی غزه حمله کنند که اسرائیل اشغالگر مانع ورود آن به نوار غزه می شود.

سازمان دهندگان این کاروان می خواهند محل حمله اسرائیل به کشتی مرمره را گل باران کنند و سپس به راه خود ادامه داده و کمک های انسانی و مبالغ پولی را برای ساخت مسجد و یتیم خانه ای که اسرائیلی ها آن را در بیت حانون ویران کردند، تخصیص دهند.کاروان آزادی در سفر خود از فرانسه و ایتالیا می گذرد و با الحاق کشتی های دیگر از طریق ترکیه و یونان وارد شهر لاذقیه سوریه شده و سپس قبل از این که دهم ماه اکتبر وارد غزه شود در بندر العریش مصر پهلو می گیرد.


کد مطلب: 134893

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/134893/پنجمین-کاروان-آزادی-آماده-حرکت-غزه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com