چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۷

مراقب این قطعه در کافی نت‌ها باشید+عکس

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 133283
یک قطعه جدید ذخیره ساز اطلاعات در انتهای کابل کیبرد نصب می‌شود تا کلیه کلمات تایپ شده را در خود ذخیره نماید این قطعه بیشتر در دانشگاه‌ها، ادارات، کافی‌نت‌ها، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین کسانی که در این مکان‌ها اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌کنند، یا وارد سایت‌های مهم دیگر می‌شوند، باید بیشتر مراقب باشند.
به گزارش 3 نسل، این قطعه این امکان را دارد که پس از اینکه شما اطلاعات حساب بانکی را وارد کرده و کامپیوتر را ترک می‌کنید، به راحتی مجددا حساب شما را باز کرده و همه موجودی حساب شما را سرقت کند، زیرا همه کلماتی که تایپ کرده‌اید در این قطعه سیاه ذخیره شده است.

              

بنابراین پیش از استفاده از کامپیوتر در چنین اماکنی پشت کامپیوتر را چک کنید تا از عدم وجود چنین قطعه‌ای اطمینان حاصل نمایید.

              

با این روش و بسیاری از روش‌های دیگر می‌توان اطلاعات حساب بانکی شما را در مکان‌های عمومی سرقت کرد؛ بنابراین تا جایی که ممکن است در مراکز عمومی حساب بانکی خود را چک نکنید. حتی محل کار!!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
این قطعه که رابط کی بورد فیش بزرگ به کیس های فیش کوچک است .
یعنی اگه اندازه فیش خروجی کی برد شما با ورودی کیس همخونی نداشته باشه از این وسیله که توی همه ابزار فروشی های کامپیوتر هستش استفاده می کنن .

شاید منظورتون اینه که توی این قطعه چیزی گذاشتند آره ؟
این رابط نیست. دو سر آن یک اندازه است. طبیعتا یک طرف نری و طرف دیگر مادگی است.
Iran, Islamic Republic of
البته این قطعه رابط فیش بزرگ به کوچک نیست چون اگر دقت شود سایز ورودی و خروجی یکسان است
با سلام
با نرم افزارها مي توان اين كار را كرد
اما براي پرداختهاي الكترونيكي هميشه بانكها اعداد را در صفحه اي كه نياز به ورود اطلاعات باشد وجود دارد كاربران اگر از اين اعداد استفاده كنند در نرم افزارهاي موجود ذخيره نمي شود
Kuwait
با سلام.
اولا که این قطعه برای سرقت اطلاعات بکار می رود.
ثانیا؛ برای سرقت اطلاعات تایپ شده توسط کاربران؛ احتیاجی به این قطعه نیست و می شود به راحتی برنامه هایی از نوع KeyLogger بر روی رایانه نصب کرد تا تمامی کلیدهای تایپ شده را در خود ذخیره کند. کاربران هم اصلا متوجه حضور و فعالیت این برنامه نخواهند شد.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
دقت کنید که انواع نرم افزاریkeyloger نیز به وفور در بازار یافت می شود که آنها هیچ نیازی به سخت افزار نداشته وبه راحتی اطلاعات شخصی کاربر را به مقصد مورد نظر ارسال میکند!توصیه اکید اینست که هنگام استفاده ار اینترنت در مکانهای عمومی وارد حساب بانکی اینترنتی خودتان ویا دیگر اطلاعات شخصی نشید.
Iran, Islamic Republic of
به طور کلی چند راه هست که چه در کافی نت ها یا سایتهای دانشگاهها یا حتی رایانه های شخصی به طور کلی آلوده به بدافزارها مانند ویروس تروجان- کی لاگر ( نرم افزارهای جاسوسی صفحه کلید) و سایر نرم افزارها ی پیشرفته تر جاسوسی و... هستند و مورد اعتماد نیستند، میتوان از آن برای چک کردن ایمیل یا کار با حساهای بانکی استفاده نمود؛ یکی اینکه سعی کنید از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید(نسخه های 3.5 به بالا) چون سطح امنیتی و نیز پیغامها و اخطارهای امنیتی آن کامل است دوم آنکه در تمام سرویس های معتبر ایمیل مانند یاهو یا جی میل یا بانکی حتی بانکهای داخلی کشور از پروتکل های امنیتی که آدرس آنها با https شروع میشوندو علامت قفل را در بالا یا پایین مرورگر دارند استفاده میکنند بنابراین در یک سرویس بانکی یا میل اگر در ابتدای آدرسشان از این عبارت استفاده نشده باشد بسیار خطرناک یا حداقل مشکوک است البته گواهی این پروتکل امنیتی نیز باید از مرجع معتبری (داخلی یا خارجی)تایید شده باشد در غیر اینصورت مرورگرها به خصوص فایرفاکس پیغام اخطار مبنی بر نامعتبر بودن گواهی صادر میکند سوم اینکه برای استفاده نکردن از کیبورد در انتقال وجوه بانکی میتوانید از صفحه کلید مجازی که معمولا خود بانک در سایت تعبیه کرده استفاد کنید ، برای نمونه ببینید
https://pg.tejaratbank.net/paymentGateway/moneyTransfer
همچنین برای مورد بالا یا وارد کردن آدرس و رمز ایمیل میتوانید از صفحه کلید مجاز ی ویندوز xp با آدرس زیر استفاده کنید (در بقیه نسخه ها هم در استارت منو قرار دارد):
start menu>all
programs>access_ories>accessibility>on-screen keyboard